Néhány könyvről röviden | 2021 november

Asztalos Emese – Horváth Panna – Sidó Anna (szerk.): Zsebkvíz
Még nyáron egy utazás alkalmával kezdtem el olvasni, párommal játszva belőle. Aztán többször is vittem magamma utazásra, bele-beleolvastam egyedül is tesztelve magam belőle.
Nagyon kompakt kis kötet, a fényes borító miatt strapabíróbb, mint az idei (korábbi) Poketek. Az illusztrációk nagyon tetszettek (Piros Animation), a kérdések között vannak nagyon könnyűek, de olyan nehezek is, amikkel még a magyar szakon sem találkoztam (ez lehet persze az én hibám is :D). Egyszóval jó volt felidézni a kvízzel a tudásomat, és most újra meghozta a kedvem a magyar klasszikus szerzőkhöz.
5/5

Agatha Christie: Nyílt kártyákkal
Direkt azért választottam következő Agatha Christie könyvnek ezt a regényt, mert megláttam rajta az ősz címkét. Végül csak két kimondott őszi idézetet találtam (ezeket ki is írtam), de hát úgyse ezért olvasok AC krimit, hanem a csavaros történet miatt. Azt teljes mértékben meg is kaptam: ismét adott egy zárt szobás bűneset, ami négy potenciális gyilkossal és négy nyomozóval (a sorozatcímekből kiderül kikkel) operál.
A nyomozás egy része a brizsdpartik körül forgott, ezeket a részeket nagyon untam – foglalmam sincs erről a játékról, de Poirot döntő fontosságot tulajdonított neki. A másik három nyomozó közül Battle főfelügyelő hivatalos formában, Ariadne Oliver lelkes laikusként, Race ezredes titokzatosan tett hozzá a bűntény megoldásához. Közben a gyanúsítottak is kapcsolatba léptek egymással, tovább árnyalva a képet.
A megoldás nagyon csavaros, amikor már azt hinnéd, hogy oké – ő a tettes, jön még két fordulat!
4/5

Emma SanCartier: Monsters You Should Know
Nagyon cuki és vicces képeskönyv (gyerekeknek) a világ különböző tájain ismert szörnyekről. Kimondottan tetszett, hogy a legtöbb kevésbé ismert lény volt. A rajzolása is megfogott – főleg, amikor a cukinak látszó szörny a következő képkockán épp felfal valakit :D Kicsit morbid, de vicces kis kötet. Angolul tanulóknak is tökéletes, nagyon kevés szöveg van benne, de sikerélményt ad, hogy hamar a végére lehet érni (5 perc).
5/5

Georges Simenon: Az evertoni órásmester

Az írótól eddig még csak egy krimit olvastam, ezért is voltam kíváncsi erre a kötetére, amely nem Maigret felügyelővel foglalkozik. Az amerikai kisvárosi (falusi?) környezet plusz pont volt, ill. elég rövid olvasmánynak tűnt. Az evertoni órásmester, Dave Galloway életét ismerhetjük meg, aki egyedül neveli fiát, a 16 éves Bent. Egy nap a fiú elszökik és ennek következményeiről olvashatunk a kisregényben. Nagyon gyorsan peregnek az események, az apát letámadja a sajtó, aki később a rádiót figyelve követi fia életének eseményeit. Olyan törést okoz ez az éjszaka több ember életében, ami örökre megváltoztatja a kapcsolatukat. Nem krimi ez a kötet, inkább egy rövid lélektani regény az apaságról. Dave Galloway visszaemlékszik saját apjára, életére – lázadásaira, mellyel magyarázni igyekszik fia érthetetlen viselkedését. Furcsa olvasmány volt, de érdekes bepillantást adott egy amerikai apa életébe – egy belga író szemszögéből.
4/5 

Brian K. Vaughan: Paper Girls 1.
A magyar megjelenés miatt figyeltem fel erre a képregényre, amit egyből deluxe kiadásban, angolul olvastam el - vagyis kapásból mindkét részt. (Először rosszul is jelöltem be molyon, a könyvtárban belelapozva a magyar kiadásba esett le, hogy én már a 2. résszel is végeztem.)
Az alapötlet nagyon tetszett: a lányok újságot hordanak ki, így ismerkednek meg - aztán mindenféle kalandokba keverednek, amiben földönkívüliek, időutazás is szerepel. Kíváncsi vagyok a folytatásra is, de majd szerintem magyarul is újraolvasom :)
4/5

Jill Barklem: Szederberek összes meséje

Kellemes kikapcsolódást nyújtott ez a gyűjteményes kötet, amire a Beatrix Potter összes hozta meg a kedvem. Utóbbi jobban tetszett, mint Jill Barklem világa, de itt is bájos illusztrációkat, kedves szereplőket találunk. Kimondottan tetszett, hogy 4 mese az évszakokat dolgozta fel, de találunk egy karácsonyi történetet is, ill. más kalandokról szólókat.
4/5

Neil Gaiman – P. Craig Russell: Északi mitológia I.
Nagyon tetszett néhány éve Neil Gaiman skandináv mitológiát feldolgozó könyve, ezért is voltam kíváncsi erre képregény formában is.
A legjobban a kötetben a humorosabb kalandok fogtak meg, mint amilyen Freya szokatlan esküvője, amiben Loki és Thor szerepel. Bevallom a világ keletkezésének bemutatását untam egy kicsit, és nem is fogtak meg ezek az oldalak a megjelenésüket tekintve sem. Több művész dolgozott össze a kötetben, a kedvencem Jerry Ordway és Piotr Kowalski (Az istenek kincsei) és David Rubín (Loki gyermekei) munkái voltak.
Ajánlom a képregényt, ha szerettnétek elmerülni a skandináv mitológiában ;)
4/5

Weöres Sándor - Köszöntlek, ​karácsony
Novemberre a könyvtári karácsonyi ajánlóból választottam magamnak verseskötetet – Weöres Sándortól szívesen olvasok, a mondókás verseit gyerekkorunk óta ismerhetjük (Szán megy el ablakod alatt ) – és még Szombathelyhez is több szállal kötődik :) A kötet első részében az ősz vége és a tél jelenik meg, tökéletesen illik ehhez az időszakhoz. Itt találtam a legtöbb verset, ami tetszett (pl.: Tájkép, Óév és újesztendő, Téli csillag, Vonuló vadludak, A fagy, Téli vihar). Német, francia versfordításokat is találunk a kötetben a karácsonyhoz kapcsolódóan, a kötet végén az 'istenes' versek viszont nem fogtak meg. Összességben tetszett a kötet, maga a kiadás is szép – jó volt kézbe venni.
4/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.