Havi zárás - November

november 30, 2021

November egyrészt még az októberi spooky season jegyében telt, de már a hónap közepétől elkezdtem készülődni az adventre (nem csak az ajándékvásárlást tekintve, hanem az adventi várólistát is elkezdtem összeállítani). Csupa újdonság került hozzám a hónapban, amiből az új Osman krimit már el is olvastam, a Különleges hölgyek európai utazásának az első kötetét fogom nemsokára befejezni, ill. párhuzamosan olvasom a Pilinszky évfordulóra megjelent Poketet is - egész jól állok, ugye? :D

Szerzemények:

1. Richard Osman: A férfi, aki kétszer halt meg
2. Theodora Goss: Különleges hölgyek európai utazása I-II.
3. Asztalos Emese – Horváth Panna – Juhász Anna (szerk.): Szemközt a pusztulással egy ember lépked hangtalan
4. 100 ​szóban Budapest 2021

Olvasmányok:

1. Ray Bradbury: Októberi vidék 5/5
2. Stephen King – Richard Chizmar: Gwendy's Button Box 5/5
3. Asztalos Emese – Horváth Panna – Sidó Anna (szerk.): Zsebkvíz 5/5
4. Agatha Christie: Nyílt kártyákkal 4/5
5. Emma SanCartier: Monsters You Should Know 5/5
6. Shirley Jackson: We Have Always Lived in the Castle 4/5
7. Georges Simenon: Az evertoni órásmester 4/5
8. Brian K. Vaughan: Paper Girls 4/5
9. Marie Aubert: Felnőtt emberek 5/5
10. Jill Barklem: Szederberek összes meséje 4/5
11. Neil Gaiman – P. Craig Russell: Északi mitológia I. 4/5
12. Lucy Strange: The Mermaid in the Millpond 5/5
13. Alice Munro: Kilátás a Várszikláról 4/5
14. Neil Gaiman: A temető könyve 5/5
15. Richard Osman: A férfi, aki kétszer halt meg 5/5
16. Weöres Sándor: Köszöntlek, karácsony 4/5

Októberről csúszott át Ray Bradbury novelláskötete, ami nagyon megfogott, szeretném majd később újra is olvasni - tökéletes illik a halloweeni időszakhoz ;)

Kimondottan sok könyvet olvastam angolul - igaz rövidek voltak és akadt köztük képregény is, de a sikerélmény így is megvolt. :) Végre elolvastam Shirley Jackson híres kisregényét, majd a filmverziót is megnéztem belőle. Stephen King és Richard Chizmar kisregényét magyarul néztem ki, végül nem bírtam kivárni a könyvtári példányt a fordításból és eredetiben olvastam. A Papergirlsszel is ez volt a helyzet - a Deluxe kötetben ráadásul mindkét részt elolvastam. A Monsters You Shoud Know egy képeskönyv volt, Sanna videójában láttam meg. Volt egy Netgalleys recenzióm is, az új Lucy Strange kisregény, ami nagyon hangulatos olvasmány volt - rövidsége miatt direkt a nehezen olvasóknak készült, ill. nyelvgyakorláshoz is szuper.

A 21 szerzős kihíváshoz is több könyvet előrevettem a várólistámon: Georges Simenon nem Maigretes kisregényét, ill. a nyáron sok helyen megjelent Felnőtt embereket.

Az őszi kuckózáshoz mesekönyv is dukál - a Szederberek összes meséjét egy pihenős délutánra időzítettem.

A várólista csökkentéssel is haladtam, igaz a tervezett két könyv helyett csak Alice Munro regényét sikerült elolvasnom.

Az újraolvasáshoz az aktuális kedvenc YouTuberem Darling Desi inspirált - A temető könyvét ő ajánlotta több őszi videójában is. A havi vers kihívásomhoz pedig a könyvtárunk karácsonyi tematikus polcáról választottam kötetet. 

A hónapban nagyon jól válogattam: 4 pontnál rosszabbat egyik olvasmányom sem kapott. :) 

Novemberben is részt vettem a Témázunk körben, ahol most a klasszikusokról és azok különféle kiadásairól írtunk.

Decemberre már nagyjából belőttem, hogy milyen kihívásokat szeretnék még mindenképp teljesíteni - ehhez milyen könyvekből fogok válogatni és persze több kimondottan adventi/karácsonyi könyv is vár rám (a legtöbb saját példány). 

A többiek novembere:

Kata, Sister, Amadea, Pupilla 

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.