Október | TBR

október 11, 2021

Régen volt már a blogon tbr bejegyzés, de jön az év vége és már elkezdtem átnézni mi fér még bele 2021-be, ill. a szeptemberi megjelenés dömpingen átrágva magam újra a saját kis projektjeimre fordítom az időmet :D

A molyon már néhány hete elkezdtem egy listát vezetni, hogy melyik kihívásra mit szeretnék olvasni - megmutatom itt egy kicsit bővebben. 

Kezdem azokkal, amiket már teljesítettem vagy éppen olvasom:

✔  Frank Herbert – Brian Herbert – Kevin J. Anderson: Dűne – Képregény 1. - az október végén érkező új mozifilm miatt olvastam el, a regényre már nem lett volna időm más olvasós tervek miatt. Annyira sajnos nem tetszett a cselekmény (megvalósítása), de a látványvilága és a kötet viszont nagyon szép.

✔ Thomas Hardy: Távol a világ zajától - Thomas Hardytól 11 éve olvastam először, az Egy tiszta nőt, ami a blog egyik gyakori keresési találta is. Ez a regénye a magyar könyvkiadás egyik régi adóssága volt, csak tavaly fordítatta le a (Lazi Kiadó), film is készült belőle 2015-ben. Nemrég Avilda és Andi közösen beszélt róla, ez is meghozta a kedvemet, hogy októberben olvassam el végre! Illetve ez lesz a saját Könyvbingó kihívásom egyik utolsó olvasmánya is - már elkezdtem ;)

Tervben vannak:

✔ Roboz Gábor (szerk.): Légszomj - szintén Avilda és a Halloweenhez köthető horror-weird téma miatt került rá a listára ez a novelláskötet.

✔ Anne Rice: Boszorkányok órája - az alternatív várólistám egyik kötete (vagyis kettő, mert két kötetben jelent meg a Mayfair boszorkányok életét bemutató sorozat 1. része). A boszorkányos téma miatt pedig automatikusan októberhez kötöttem magamban. 

Sarah Waters: A kis idegen- szintén várólistás, saját példány, ami a molyos címkék szerint: gótikus, lélektani, misztikus, thiller, egyértelműen Halloween közeli borzongató olvasmány!

✔ Agatha Christie: Pókháló - az új kiadás borítója miat soroltam a Halloween-i olvasmányok közé, és Agatha Christie minden hónapban jó választás! Amúgy önálló történet, nem kötődik egyik nyomozó karakteréhez sem ;)

Alice Hoffman: A tizenharmadik boszorkány - a Havi egy újraolvasás kihívás tervezett elem, igen a boszorkányos téma miatt, és mert 11 éve (:O) olvastam utoljára.

Doina Ruști: Ártó receptek könyve - 2 éve vettem, szintén októberben el is kezdtem olvasni, de félbehagytam. Idén teszek vele egy próbát, szintén felkerült a várólista csökkentő listára.

Stuart Turton: Evelyn Hardcastle 7 halála - ezt is már jó ideje tologatom magam előtt, szeptemberben beleolvastam, de akkor nagyon borongósnak tűnt - egy igazán őszi napra tartogatom :D
 
Daphne du Maurier: Madarak - tavaly, amikor végre elolvastam A Manderley-ház asszonyát, akkor meggyőződtem róla, hogy muszáj még olvasnom a szerzőtől. Idén meg is vettem a GABO-tól ezt a novelláskötetét, ami hasonlóan a Légszomj kötethez vagy A kis idegenhez - misztikus, horror történeteket tartalmaz.

✔ Tove Jansson: Muminpapa hőstettei - legyen egy kis cukiság is a sok ijesztő olvasmány között, ill. az évszakos meseolvasós kihívás is már hagyomány nálam. A Mumin-sorozatot rapszódikusan olvasom, de sorban ez következik és megfogott az őszies borítója is

Ti mi szeretnétek októberben mindenképp elolvasni?

2 megjegyzés:

  1. Nagyon remélem, hogy a Távol a világ zajától tetszeni fog, meg a Légszomj is :) Az Evelyn 7 halála engem is érdekel :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az első kettő megnyert magának, de az Evelynt végül visszavittem a könyvtárba - nem jött hozzá meg a kedvem (éstúlhosszúnaktűntmost) :D

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.