Néhány könyvről röviden | 2023 október

október 31, 2023

Ahogy szeptemberben - most is inkább néhány képregényről röviden hozok bejegyzést :)

Dr. Seuss: Rókamóka
Hú, zsongott az agyam miközben ezt olvastam.
A rókás kihívásomra választottam ezt a mesés-verses kötetet. A szerzőtől már olvastam a Grincses kötetet, az tetszett, de ez a kifacsart verses agymenés egyáltalán nem. :D Kíváncsi vagyok a gyerekeket mennyire fogja meg.
3/5

Eric-Emmanuel Schmitt: Oszkár és Rózsa mami
Néhány hete a könyvtárban egy olvasó ezt a könyvet kereste, korábban nem ismertem ezért kívácsi lettem rá. Mivel belga szerző és kisregény, repült a várólistámra és ma délelőtt el is olvastam. Amennyire kicsi, annyira megrendítő témát dolgoz fel a szerző ebben a levélregényben.
Főszereplőnk a tíz éves Oszkár, aki leukémiával küzd. Megműtötték, de nem volt sikeres a beavatkozás, a következményeket nem akarják elmondani neki. Egy nyugdíjas hölgy, Rózsa mami az egyetlen, akivel őszintén tud beszélgetni bármiről.
Oszkár leveleit olvashatjuk a kis kötetben, amelyeket a Jóistenhez ír – Rózsa mami hatására. Ezekben a levelekben elmeséli mindennapjait a kórházban, gondolatait, félelmeit.
Szívszorító végigkövetni, hogy dolgozza fel a helyzetét, Rózsa mami játékának köszönhetően megpróbál megélni egy teljes életet. Nehéz olvasmány, inspiráló gondolatokkal az élet megéléséről, megbocsátásról, elengedésről.
5/5

Sophie Schönhammer: Star Collector – Csillaggyűjtő 1.
A képregények után igyekszem ismerkedni a mangákkal is, legalábbis azokkal, amik bekerülnek a könyvtárunkba – ezért esett a választásom erre a kötetre. Ezt az olvasási módot még szoknom kell, de szerencsére ebben nem volt olyan sok szöveg – így egyre könnyebben ment. Ennek ellenére nem lesz a kedvenc műfajom: jobban szeretem a színes-csicsás oldalakat, ami a nyugati agyamnak megfelelő sorrendben jelenik meg. :D
Éppen a Heartstopper 2. évadát nézem, ezért nem biztos, hogy jókor olvastam el, mert ahhoz képest kevésnek éreztem ezt a történetet, megvalósítást.
Adott két különc fiú, egy domb és a csillagfényes éjszakák…
A konfliktus hirtelen jött, ahogy a megoldás is, esetlennek éreztem az egészet – ettől függetlenül lehet, hogy el fogom olvasni a második, befejező kötetet is.
3/5

Bartosz Sztybor: The Witcher 6. – A feloldozás útja
A Könyves Creep-a-thon következő olvasmánya volt nálam ez a kötet, ami teljesen hozza az ijesztő hangulatot.
Egy boszorkányégetés közepébe csöppenünk – később kiderül, hogy Geralt által elfogott laima nevű lényt pusztítják el a falusiak, aki több férfi halálát okozta. Vajákunk ezután rémálmokkal és bűntudattal küzd, majd egy új küldetésnek köszönhetően még mélyebbre merül ebben.
Itt is megjelent az a vonás, amit megszerettem a könyvekben – képregényekben is, hogy kicsit belelátunk a gonosznak kikiáltott szereplő életébe. A laimák érdekes lények, akik a nőkhöz – terhességhez kapcsolódnak, egyikük bosszúálló hadjáratának lehetünk tanúi ebben az elég rövid történetben.
Lehetett volna hosszabb is, ill. a rajzolással nem voltam kibékülve – néhol nehéz volt értelmezni a képeket a sötétségük – zsúfoltságuk miatt.
Ettől függetlenül nem volt olyan rossz olvasmányélmény.
3/5

Bree Paulsen: Garlic and the Vampire
PontosVesszőParipa videóiban hallottam először erről a könyvről, gondoltam egy újabb remek olvasmány lesz ez a creepathon ideje alatt.
Nagyon tetszik a rajzolás, aranyos – persze a célközönség a gyerekek, de szívmelengető az egész. A történet főszereplője Fokhagyma, egy félénk, kicsit ügyetlen lény/lány, akit több társához hasonlóan Boszorkány Ágnes keltett életre, hogy segítsen neki a kertészkedésben. #cottagecore
Egy nap az erdő közepén lévő kastélyból füst bodorodik… lehet, hogy visszatért a vámpír?
Fokhagymát küldik megnézni, hiszen köztudott, hogy egyedül tőle tartanak a vámpírok. Félénk főszereplőnk így kénytelen nekiindulni, hogy felderítse a kastély rejtélyét…
A befejezés meglepő és végtelenül cuki. :D
5/5

Bree Paulsen: Garlic and the Witch
Ahogy befejeztem az első részt, már neki is álltam a folyatatásnak.
Az első oldalakon megismerhetjük, hogyan teremtette meg Agnes a segítőit – ill. a képregény azzal is foglakozik, hogy mi lesz ennek a következménye.
Fokhagyma ismét egy küldetésre indul, de most nem egyedül. Ez a kaland szintén segít neki fejlődni, megismerni a képességeit és erőt gyűjteni a jövő változásaihoz.
Ismét cuki a rajzolás, a cselekmény – könnyed, kedves olvasmány!
5/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.