Havi zárás - Július

július 31, 2023

Júliusban két újabb megjelenésre váltottam be egy szülinapi ajándékkártyát, TJR regényét pedig molyon keresztül vettem meg. Ezeket szeretném mielőbb olvasni, főleg a Malibu Rising-ot, ami igazi nyári regénynek tűnik.

Szerzemények:

1. Török András: Budapest könyv
2. Kleinheincz Csilla: Alvilági szövedék
3. Taylor Jenkins Reid: Malibu Rising

Olvasmányok:

1. Jhumpa Lahiri: Amerre járok 5/5
2. Valérie Perrin: A vasárnap koldusai 5/5
3. Boda Richárd: Holt-Ág 4/5
4. Holly Jackson: Halott kislány a jó kislány 4/5
5. Szendrői Csaba: Féyn 4/5
6. Kalas Györgyi: Sandwich grófja és a nápolyi pizza 5/5
7. Kalas Györgyi: Pavlova kisasszony és a dobostorta 5/5
8. Sally Rooney: Baráti beszélgetések 5/5
9. Mary Westmacott: A lányom mindig a lányom 4/5
10. Neil Gaiman – P. Craig Russell: Északi mitológia III. 4/5
11. Peach Momoko: Demon Days – Démonidő 4/5
12. Donny Cates: A Galaxis Őrzői – A teljes gyűjtemény 4/5
13. Stan Lee – Arnold Drake – Steve Gerber – Bill Mantlo – Jim Valentino – Jim Starlin – Dan Abnett – Andy Lanning – Brian Michael Bendis: Mi vagyunk a Galaxis Őrzői 5/5
14. Paj Csa: A macskám utál engem 4/5
15. Paj Csa: A macskám tényleg utál engem 4/5
16. Taylor Jenkins Reid: Daisy Jones & The Six 4/5
17. Zajácz D. Zoltán: Véres Balaton 4/5
18. Donatella Di Pietrantonio: A visszaadott lány 5/5
19. Donatella Di Pietrantonio: Halásznegyed 5/5
20. Matt Allen – Steven Knight: Birmingham Bandája 4/5
21. Tóth Krisztina: Ahonnan látni az eget 5/5
22. Somogyi György: Balaton Gyógy- és tengerfürdő 5/5
23. Turi Tímea: Egyszerre egy beszéljen 4/5
24. Ljudmila Ulickaja: Az igazi nevem 3/5

Ismét nagyon sokat olvastam - ezek közül több rövid könyvet, amiről nem született külön bejegyzés.

Folytattam a júniusban elkezdett tematikus olvasást: olasz szerzőket vettem előre, ezek közül két könyv évek óta várt a könyvespolcomon: A visszaadott lányt sikerült végre elolvasnom (nagyon gyorsan és nem halogattam a folytatását, amit a könyvtárból hoztam ki) ill. a felénél tartok Silvia Avallone: Egy barátság története c. nagyregényének. Jhumpa Lahiri friss kisregénye szintén ide illik, bár a szerző nem olasz - de ott töltött időszakáról született ez az érdekes hangulatú kötet. 

Több friss megjelenést olvashattam - az egyik legjobb élmény Valérie Perrin kötete, amelyet egyik kedves olvasónktól kaptam kölcsön. A könyvtárból is bőven hoztam ki újdonságokat: Holly James krimisorozatának záró részét, versesköteteket, szépprózát kedvenc szerzőimtől. 

A másik témám a hónapra a Balaton / vízpart / nyári regények: ide kapcsolódott a Véres Balaton, ami tetszett és folytatni fogom a sorozatot; egy történelmi - ismertterjesztő kötet (Somogyi Györgytől), egy magyar krimi - a Holt-Ág, ami Szegedre repített el és egy izgalmas nyomozásba. 

Egy Agatha Christie regény is elbújik a sorban: Mary Westmacott álnéven írt kötete, amelyre a júniusban olvasott Lucy Worsley életrajz hozta meg a kedvem.

Sok képregényt hordtam haza a könyvtárból, ezeket nagyjából egymás után olvastam el.

Régebb óta várólistás könyvekre kerítettem sort a már említett saját könyveken kívül: pl.: Kalas Györgyi gyerekeknek szóló, szépen illusztrált ételektől szóló köteteire, Zajácz D. Zoltán krimijére, Taylor Jenkins Reid (ál)dokumentumregényére (tv sorozat adaptáció miatt). 

A havi újraolvasásom is egy adaptációhoz kötődik: Sally Rooney Baráti beszélgetések regényét olvastam újra, miután elkezdtem nézni a sorozatot.

Könyves - olvasós szempontból is tartalmas hónapot tudhatok magam mögött, szinte csak jó  élményekkel gazdagodtam.

Filmek - sorozatok

Kétszer voltunk moziban: az új Indiana Jones filmet és az Oppenheimert néztük meg, mindkettő nagyon tetszett, kikapcsolt - érdekes volt, főleg utóbbi okozott sok meglepetést, gondolkodnivalót.

Befejeztem a Mandalóri 3. évadát, a már említett Baráti beszélgetéseket, ill. elkezdtem a Daisy Jones & The Six-et. 

Ebben a hónapban inkább az olvasásra, utazásokra (ill. a Youtube várólistám apasztására) helyeztem a hangsúlyt - kevésbé a sorozatokra.

Mindenmás

Több kisebb kiruccanás is belefért a hónapba, de már nagyon várom a hosszabb szünetet - nyaralást. Jártunk Ausztriában, strandoltunk Keszthelyen, kirándultunk Tihanyban és Balatonfüreden. Ünnepeltünk szülinapot, találkoztam barátokkal - grilleztünk, fagyiztunk, moziba mentünk. :)
Augusztus is sokféle programot tartogat a tervek szerint - már nagyon várom ezeket!


A többiek júliusa:

Pupilla

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.