Néhány könyvről röviden | 2023 április

Ez az áprilisi rovat - néhány képregényről röviden címmel is megjelenhetett volna :D

Frank Herbert – Brian Herbert – Kevin J. Anderson: Dűne: Képregény 2. – Muad-Dib 

Az eredeti regény olvasására még mindig nem vettem rá magam, de az új film után szívesen nyúltam a képregény feldolgozások után. Elolvastam már az előzménysorozatot Brian Herbert – Kevin J. Anderson: Dűne: Atreides-ház 1. amik segítettek még jobban megérteni ezt a világot.
Ez a kötet kicsit tovább mutat, mint az új film, ill. részletesebben bemutatja a történetet. A legjobban most is Paul történetet kötött le, a poltikai cselszövések kevésbé. Érdekes volt megismerni a fremenek világát, amiről egész sokat megtudhattam.
A képregény látványvilága nagyon erős, tetszik a rajzolás, a színek, ill. a gondolatok megjelenítése. Kíváncsian várom a következő kötetet, ami elvileg 2024-ben érkezik.
4/5

Ed Brubaker: A Tél Katonája: A teljes gyűjtemény

A Marvel filmekben az egyik kedvenc karakterem Bucky Barnes, ezért voltam kíváncsi erre a gyűjteményre. Ebben egy új történetet kaptam, aminek az alapja megegyezett azzal, amit a filmekből megismertem (Bucky Amerika Kapitány társa volt a világháborúban, eltűnt, majd az oroszok agymosott gyilkológépe lett). A képregényfolyam elején épp annak lehetünk tanúi, hogy egy bevetésen majdnem meghal, a halálát el is játsszák a nagyvilág előtt, így Bucky a kémmunkájára tud koncentrálni. Orosz alvóügynökök nyomába ered Natasha, a Fekete Özvegy segítségével (akivel ebben a világban egy párt alkotnak). Majd egyre nagyobb veszélyekbe keverednek. A történetbe egy ponton bekapcsolódik Fátum Doktor (vele már több történetben találkoztam, de annyira idegesít XD), természetesen Amerika Kapitány, de a kötet végén az X-menes Rozsomák ill. Fenegyerek is felbukkan.
Nagyon beszippantott a kezdeti értetlenkedésem (milyen háború, miért öltötte fel Bucky a Kapitány jelmezét, mi a kapcsolata Natashával?) után vitt magával a történet és majdnem egy este elolvastam az egészet.
A rajzolással nem mindenhol voltam kibékülve, volt több akciójelenet ahol nehezen tudtam követni mi történik.
Összességében tetszett ez a kötet és jó volt két kedvenc Marveles karakterem (Bucky, Natasha) új oldalát megismerni.
4/5

Alan Moore: Különleges Úriemberek Szövetsége 2.

Az előző kötet sem volt igazán az én világom – annak ellenére, hogy az alapötlet remek (klasszikus scifi – fantasy irodalmi figurák összeeresztve). Szorgalmasan olvasom Alan Moore magyarul megjelent munkásságát, ezért ezt a részt sem akartam kihagyni.
A történet több humort és brutalitást tartalmazott, mint amire számítottam – marslakók támadásával kell megküzdenie a 'Szövetségnek', miközben belülről is csapás éri őket.
Jókat derültem Hyde erős beszólásainak, érdekes volt a karakter megnyílása – önfeláldozása, de a többiek nem fogtak meg.
Nagyon férfias világ bontakozott ki a lapokon, igazából ez volt vele a legfőbb bajom – nem nekem szólt.
3/5

Alan Moore: From Hell – A pokolból

Monumentális képregény Hasfelmetsző Jackről, ami garantáltan megfekszi olvasója gyomrát…
Igyekszem a graphic novelek közül a klasszikusnak számítókat elolvasni, ezért is vettem kézbe ezt a darabot. Alan Moore bámulatosan részletes háttérmunkával alkotta meg, a függelékben rengeteg jelenetről és forrásról olvashatunk.
A történetmesélés bámulatos – néhol veszítettem csak el a fonalat a hasonlóan kinéző szereplők miatt (főleg a whitechapel-i prostituáltak esetében).
A sztori maga nagyon tetszett: Hasfelmetsző Jack személyét magasabb körökben kell keresni, a gyilkosságok célja a Korona hírnevének megőrzése…
Mindezt megfejeli szabadkőműves eszmékkel, London történetével (utóbbi most még jobban érdekelni kezdett), a londoni rendőrség hadakozásával a pletykákkal – újságírókkal.
Ami miatt nehéz volt olvasnom (nem csak fizikailag dögnehéz), azok a naturalisztikus képek, fröccsenő vér. Több 18 karikás jelenetet is tartalmaz – nem csak a gyilkosságok miatt, hanem együttléteket is nyíltan ábrázolnak az alkotók.
A filmadaptációt tervezem megnézni, kíváncsi vagyok hogyan adaptálták a történetet (és nem emlékszem, hogy láttam-e korábban).
4/5

Yehuda Devir – Maya Devir: Ez egy ilyen nap

Korábban nem találkoztam az izraeli házaspár munkásságával, a friss megjelenések között szúrtam ki ezt a képregényt. A könyvtárból csaptam le rá, és ahogy belelapoztam több furcsaságot vettem észre.
Egyrészt miért ilyen nagy o.O ? Kényelmetlen, a mai papír – nyomdai munka drágulása miatt sem értem, hogy miért nem lett inkább egy kis kiadás, mint például Catana képregényei.
A másik, hogy ezt azért nem nevezném képregénynek – néhány képfelirat és szövegbuborék az egész, igaz nagyon kifejező módon ragadják meg a párkapcsolat, házasság, együttélés pillanatait.
Nem mondom, hogy nem szórakoztam jól abban fél – 1 órában amíg végigpörgettem, de jó lett volna valami plusz bele (a rövid bevezetőn kívül is). A fekete fehér vázlatok sokszor nem adnak hozzá a történethez, néhol látszik még mivel egészült ki a végleges kép. A kis Hulk figura nagyon cuki volt, aki Yehuda mellett megjelent.
Nagyon érzelmes, felfokozott az egész – a rajzolása, színezés nagyon tetszett, el fogom olvasni a következő köteteket is, ha a kezembe kerül, de mint könyv nem tetszett igazán.
4/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.