Top5 tavaszi olvasmányom 2022

június 04, 2022

Az idei tavasz is bővelkedett remek olvasmányokban - néhány kevésbé reklámozott kötetet válogattam ki az elmúlt hónapok olvasmányélményei közül.  

Jón Kalman Stefánsson - Nyári fény, aztán leszáll az éj

"Idei tervem volt, hogy olvassak az izlandi Jón Kalman Stefánsson-tól. Nézegettem már az elsőként magyarul megjelent regényét (A halaknak nincs lábuk), de kicsit tartottam tőle. Molyon több pozitív értékelést láttam erről a tavalyi megjelent könyvéről, ami a rövidebb formátuma miatt is vonzott. Már az első oldalaktól éreztem, hogy ez az én könyvem lesz. (...) Nagyon jó első találkozás volt ez az íróval, mivel ez az egyik korábbi műve - ennél csak jobban bízom A halaknak nincs lábukban, ami a következő lesz az olvasmánylistámon! Ajánlom, ha vonz titeket is az izlandi táj, szeretnétek valamilyen nem megszokott szöveget olvasni, amiben szépen keverednek a bölcs gondolatok és a hétköznapi jelenetek."

Kavagucsi Tosikadzu - Történetek ​a kávézóból

"2018 év végének meglepetése volt a Mielőtt a kávé kihűl c. kisregény, amelyet szerzője elsődlegesen színpadra szánt. Nekem nagyon tetszett témáján túl a kamaradarab-szerű szerkezete miatt, ezért izgatottan vártam, hogy a kezembe vehessem a folytatást. (...) Különösen tetszett, hogy magáról a kávézóról, a Tokita családról is kicsit többet megtudunk, sőt egy fontos mellékszereplő helyzete is megoldódik a könyv utolsó lapjain. Aki szerette az előző kötetet, szerintem ez is tetszeni fog. A négy történet szépen kiegészíti egymást, a szöveg stílusa elandalít, különösen tetszettek a természetről szóló leírások. "

Andrew Morton - Erzsébet és Margit

"A kötet nagyon részletesen bemutatja életük fontosabb pontjait, de úgy éreztem inkább szól Margitról - emiatt számomra hiánypótló volt. Intim, családi pillanatokról is olvashatunk, ill. arról a kettősségről, hogyan viselkedtek a nővérek egymással ill. a rangban alattuk állókkal. Magyar olvasóként érdekes volt a média és közvélemény megállapításairól is olvasni, melyek folyton megfigyelték és bírálták a királyi család lépéseit. Nagyon részletes memoárról van szó, amely sok újdonságot tartogatott számomra, korábbi olvasmányélményeim ellenére. A könyvet azoknak is ajánlom, akik még nem olvastak Erzsébet királynőről vagy a királyi családról, mert megismerhetik belőle a legfontosabb tényeket, eseményeket, családi kapcsolatokat. "

Szerb Antal - A Pendragon legenda

"Már 2016-ban a régi adósságaim között emlegettem ezt a könyvet, most a NIOK kihívásának és a Libertine Könyvesbolt kiadásának köszönhetően végre elolvastam Szerb Antal már klasszikusnak számító regényét. (...) Nagyon szórakoztató, olvasmányos történetről van szó - amely egyrészt Agatha Christi-t idéző krimi, fantasy és Dan Brown-féle kalandregény; követi a korabeli angol próza hagyományait, de másrészt annak paródiája is. Szerb Antal remek mesélő, jól alakította a történetet és könnyen beszippantott a regény hangulata. Nagyon tetszett, ahogy keveredett benne a misztikus történet, a krimi, ill. Bátky romantikus kalandozása az angol ill. walesi környezetben."

A. G. Slatter - A ​csonthárfa dala

"Hamar beszippantott a regény: már az első fejezetben megfogott a leírt birtok és a mágikus alku által virágzó család története. Később egyre több szeletét fedezhetjük fel ennek a világnak, lényeinek, és a természetfeletti működésének. Ahogy említettem a meséknek, történeteknek nagy szerepe van, ezeken keresztül ismerjük meg az O'Malley család történetét. Sellők, mágia, családi titkok, erős női karakterek - imádtam minden részét! A történet sötét hangvételű, több gyilkosság is szerepel benne, aki ezt nem bírja - annak nem ajánlom a könyvet."

 


Nektek mik voltak a tavasz legjobb olvasmányai?

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.