Havi zárás - Június

június 30, 2022

A június eleji könyvhétből minimálisan vettem ki idén a részemet: három újdonság érkezett hozzám, amik közül kettőt elolvastam (folyamatban van az új Jodi Taylor). Ezen kívül nem hagyhattam ki a Poket új kötetét, ami egy nehezen kapható Agatha Christie regény volt. Ismét ügyesen alakítottam az olvasmánylistámat, mert az 5 szerzeményem közül 3-at (3,5) elolvastam. 

Szerzemények:

1. Moskát Anita: A hazugság tézisei
2. Comtesse de Ségur: Régi francia tündérmesék
3. Genevieve Gornichec: A boszorkány szíve
4. Agatha Christie: Gyilkosvadászat
5. Jodi Taylor: Átkozott hazugságok és a történelem

Olvasmányok:

1. Cynthia Paterson: Foxwood összes meséje 5/5
2. Grecsó Krisztián: Valami népi 4/5
3. Deborah Feldman: Exodus 5/5
4. Fábián Janka: Az Anna-bál szerelmesei 4/5
5. Kocsis Noémi: Bakancslista – Magyarország 5/5
6. Jól vagyok! 4/5
7. Genevieve Gornichec: A boszorkány szíve 4/5
8. Agatha Christie: Gyilkosvadászat 5/5
9. Gerard Way – Shaun Simon: Az Esernyő Akadémia – Mintha szellemet látnál 3/5
10. Brian Herbert – Kevin J. Anderson: Dűne: Atreides-ház 1. 4/5
11. Moskát Anita: A hazugság tézisei 5/5
12. Brian Herbert – Kevin J. Anderson: Dűne: Atreides-ház 2. 4/5
13. Joanne Harris: Szederbor 4/5

Ebben a hónapban magamhoz képest kicsit kevesebbet olvastam - talán a néhány offline programnak és a Doctor Who és a Stranger Things-sorozatok darálásának köszönhetően. 

Az új szerzeményeim közül Moskát Anita könyve és az igazán nyári Gyilkosvadászat tetszett a legjobban.

A Nyúl Péter gyűjteményes kötet elindított egy trendet nálam - emiatt olvastam el a Foxwood összes meséjét. Ehhez hasonló a Szederberek összes meséje (hangulatában, az illusztrációk miatt is Beatrix Potter követői). 

A hónap végén több képregény is a kezembe került: két Dűne előzmény, ill. az Esernyő Akadémia sorozathoz kapcsolódó önálló kötet. 

A havi újraolvasás a hónap végére csúszott (ismét), de a polcaimat böngészve egy régi kedvencen akadt meg a szemem. 

Az olvasmánylistámból kiemelkedik még Deborah Feldman nagyon várt második könyve, az Exodus; jó szórakozást nyújtott Fábián Janka tavaly megjelent kötete. A boszorkány szíve egy lélektani fantasy - van ilyen? ... van :D - ami az északi mitológia világát egy új nézőpontból mutatja be. Grecsó idén megjelent novelláskötete szépen illeszkedik az életműbe, de több újdonsággal is szolgált. Kocsis Noémi kötete rengeteg szép úticélt mutat be, ki is jegyzeteltem belőle jó néhányat!

Filmek - sorozatok

Ahogy írtam, két sorozat töltötte ki a hónapomat: a Doctor Who 13. évada és a Stranger Things eddig kijött 4. évadának részei. Az Agatha Raisin 4. évadából is megnéztem két részt, az új Batman filmet. A Gyilkosvadászatból készült adaptációt (Gloriett a hullának), és egy 90-es évekbeli nyári filmet (Only you). 

Mindenmás

Sopronban kirándultunk a hónap elején - a nap végét az év legbrutálisabb vihara zárta sok kárral - de a nap első fele tökéletes volt: finomakat ettünk, megnéztük a Lenck-villát, felmentünk a Sörházdombi-kilátóba. Rengeteg kép az Instán ;) 

Másik kedvenc programom a hónapból a bucsui levendulás meglátogatása volt - már a bujo-t is levendulás címlappal készítettem el - számítottam erre a programra.

Nyári tervem volt kipróbálni az espresso tonikot - ez egyik délután a megújult Modam kávézóban meg is tehettem (ajánlom, ha Szombathelyen jártok, igazi modern hely - házi készítésű ételekkel, sütikkel, finom kávékkal).

Július első napja elvileg egy balatoni strandolással indul majd, ill. a hónap végén a szokásos néhány napos nyaralásunkat is ott töltjük :) De tervben van egy Bp-i út is.

A többiek júniusa:

Kata, Kritta, Amadea, Pupilla

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.