Stephanie Barron - Az udvarház rejtélye (Jane Austen nyomoz 1.)

 A krimi műfaja egyre jobban tetszik, régebben tipikus férfi olvasmánynak tartottam a Poirot, Sherlock Holmes történeteket, de változtattam már a véleményemen és szívesen veszem kézbe ezeket a könyveket is.
Új kedvenceim között vannak az Agatha Raisin történetek, és most új krimisorozattal ismerkedtem meg:

Ennek a könyvnek elég hányatott sorsa volt, még március elején szereztem be vateráról, nagy lelkesedéssel kezdtem el olvasni, ám néhány oldal után meguntam. Mesterkélt volt a stílusa, nem tudtam belerázódni. Pihentettem egy kicsit és most egy hétvége alatt kiolvastam :)

Stephenie Barron az előszóban úgy állítja be a könyv eseményeit, mintha Jane Austen egy elveszett naplóját rekonstruálta volna könyvvé.
A regény 1802-ben játszódik, Jane éppen visszautasított egy kérőt és régi barátnőjénél, Isobelnél keres nyugodalmat. Isobel friss házas, egy vagyonos özvegy, Lord Scargrave vette feleségül. A pár nemrég tért haza nászútjáról és egy bált rendeznek. Ám az éjszaka meghal a lord és a jelek mérgezésre utalnak. Vajon kinek lehetett szándékában eltenni őt láb alól? A három unokatestvérnek? Vagy a fiatal feleségnek? Esetleg a feleség régebbi ellenségének?
"A világ hirtelen bizonytalan helynek tűnik, ahol egy barát kedves vonásai alatt egy gyilkos szörnyű arca rejtőzhet; ahol a leghevesebb tiltakozás célja az lehet, hogy az őszinte bizalmat hamis nyugalommá változtassa."
A történésék lassan indulnak be, de kapkodtam a fejem a sok név miatt, és eltartott egy darabig amíg a kiismertem magam a nevek és egyéb titulusok között. Ahogy egyre jobban megismerjük a szereplőket persze egyre több gyanúsítottunk lesz. Jane eleinte saját kíváncsisága miatt, később barátnője kérésére kezd el nyomozni. A könyv utolsó oldalai nagy csattanóval zárulnak, ami miatt jobban megtetszett az egész könyv :)

Ahogy írtam, eleinte furcsa volt belerázódni a stílusába, de később már könnyedebb volt a szöveg és hihetővé vált, hogy Jane naplóját olvasom. Ami tetszett, hogy sok lábjegyzetet tartalmazott, amiben az írónő megmagyaráz néhány korabeli jelenséget. A krimi szál mellett, ami nem volt olyan izgalmas, ezek miatt a korabeli jellegzetességek miatt volt jó olvasni a könyvet. Néhol untatott a történet, de összességében jó könyv. A folytatásra is kíváncsi vagyok, ami nemrég jelent meg A titokzatos tiszteletes címmel.

Aki visszavágyik Jane Austen világába, ahol a bálok, az ötórai teák, és a téli angol táj dominál, egy nyomozással megspékelve, bátran kezdjen neki! :)

4/5

A sorozatnak már 11 része megjelent, és Stephanie Barron elég termény író, mert ezen kívül két könyve jelent meg, történelmi fikció műfajban - The white garden (amiben Virginia Woolf jelenik meg - na ezt szívesen olvasnám magyarul!), és A flaw in the blood, ami ha jó vettem ki Viktória királynő uralkodása idején játszódik.

Kiadó: IPC Könyvek
Kiadás éve: 2012
Eredeti cím: Jane and the unpleasantness at Scargrave Manor
Sorozat: Jane Austen nyomoz 1.
Oldalszám: 394
Ár: 3000 Ft
Borító: 5/5 (a magyar borító kivételesen szép lett, nőies, az eredeti viszont jobban kifejezi Jane A. kinézetét :) )
Eredeti borító: 3/5

Fülszöveg:
"Amikor Jane meglátogatja kedves barátnőjét, Isobel Payne-t, Scargrave úrnőjét, szörnyű tragédia közepébe csöppen. Isobel középkorú férje váratlanul rosszul lesz, majd néhány óra leforgása alatt meghal. Halála lesújtja az ifjú feleséget, aki azonban hamarosan kénytelen rádöbbenni, hogy ez még csak a kezdet: fenyegető levelet kap, melynek névtelen szerzője őt és az earl unokaöccsét házasságtöréssel… és gyilkossággal vádolja. Isobel, a botránytól rettegve, Jane-hez fordul segítségért. Jane megoldhatatlannak tűnő rejtéllyel áll szemben. Szorítja az idő: ha meg akarja akadályozni, hogy barátnőjét a Newgate börtönből a vesztőhelyre vigyék, le kell lepleznie a valódi tettest vagy tetteseket – ám azt álmában sem gondolná, hogy eközben az ő élete is veszélybe kerül."

2 megjegyzés:

  1. A The white gardent én is szívesen elolvasnám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Írtam is az IPC Kiadónak, azt válaszolták, hogy "Egyelőre a Jane Austen nyomoz-sorozatot szeretnénk folytatni, de majd bekérem a The White Garden kéziratát, és megnézzük, be tudjuk illeszteni a tervünkbe azt is."
      Akkor már ketten olvasnánk! :))

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.