Havi zárás - Január

január 31, 2023

Januárban tartottam magam a terveimhez - csak 'indokolt' esetben veszek új könyvet (hiányzó Digi-Book mesegyűjtemény az egyetlen szerzemény), és az Instán bemutatott impozáns tbr-kupacból egy könyv kivételével (Gyilkosság a vonaton) mindet elolvastam :)

Szerzemények

1. George W. Bateman – Edward Steere: Zanzibári mesék

Olvasmányok

1. Robert Galbraith: A Koromfekete szív 5/5
2. Maartje Kouwen – Steijn van Schie – Koen Moons: Lopnak-e a szarkák? 3/5
3. Agatha Christie: Gyilkosság a paplakban 4/5
4. Edith Pattou: Északfi 4/5
5. William Butler Yeats: Ír tündérmesék 4/5
6. Máté Gábor – Máté Dániel: Normális vagy 5/5
7. Comtesse de Ségur: Régi ​francia tündérmesék 3/5
8. Lana Del Rey: Violet a fűben hátrahajol 4/5
9. Katherine Arden: A lány a toronyban 5/5
10. Andrzej Sapkowski – Jacek Rembiś: The Witcher – Egy csepp igazság 4/5
11. Maggie O'Farrell: Ahol a Hóangyalok laknak 4/5
12. Katherine Arden: A boszorkány éjszakája 5/5
13. Eowyn Ivey: A hóleány 5/5
14. Agatha Christie: Gyilkosság méretre 4/5
15. Agatha Christie: Miss Marple 4/5

Januári tematikám egyrészt a mesék és meseadaptációk és a tél voltak. Ehhez volt kedvem egyrészt, ill. több saját olvasatlan könyvem beleillett ebbe a körbe. Így végre befejeztem Katherine Arden orosz meséket feldolgozó fantasy trilógiáját, elolvastam az Északfit és újraolvastam A hóleányt. Két Digi-Book kiadós mesegyűjteményt is levettem a polcról (ír és a francia), ill. a sorba illett Maggie O'Farrell gyönyörűen illusztrált meséje a hóangyalokról. 

Januárban két monstrumot is elolvastam - egyrészt a nagyon várt új Cormoran Strike krimit, ill. Máté Gábor és Dániel közös kötetét, amely rengeteg érdekességet tartogatott. 

Három Agatha Christie kötetet is befejeztem - Miss Marple-re koncentrálva - az első regényt, ami róla szól és novellásköteteket. A Gyilkosság méretre és a Miss Marple tartalma fedi egymást, így ezeket párhuzamosan olvastam.

A könyvtárból került hozzám a több érdekes infót tartalmazó Lopnak-e a szarkák?, Lana Del Rey verseskötete, ill. több más képregénnyel együtt egy Vaják novella adaptáció (nemsokára négy képregényt is elolvasok, amelyek szintén könyvtári zsákmányok ;)).

Elégedett vagyok az olvasmányaimmal, bár több könyv is piszkált, hogy kezdjem már el (Csillagok sercegése, Béres Judit - Élet a sorok között, Ártatlanság kora - újraolvasás), mindig ér valami benyomás egy podcast adás, egy újraolvasós projekt vagy egy közös kibeszélő formájában :D

Filmek - sorozatok

Netflixnek köszönhetően rengeteg sorozatrészt megnéztem - az évet két nyomasztó élménnyel kezdtem (Az ember a rács mögött, Fehér zaj), de utána sikerült jókat választanom: Lányok Derryből, Mintha egy városban lennél*, Te (meglepődtem, hogy mennyire beszippantottak ezek az antihősök - de a megdöbbentő cselekményen kívül a különböző amerikai környezetek is megfogtak - New York, Los Angeles, kertváros). 

* Emiatt felkerült a várólistámra Fran Lebowitz.

Az első moziélményünk a Fortune hadművelet – A nagy átverés volt, ami egynek elment.

Filmek közül végre megnéztem az Egy évem Salingerrelt, amit épp egy éve olvastam el, tetszett filmként is. Billie Eilishról egy dokufilmet, az AppleTv fiókom zárásaként, és egy Studio Ghiblis animációs filmet (Macskák királysága). Utóbbiakból rengeteg felkerült a várólistámra, már a Chihiro Szellemországban 2001-es megjelenése óta szívesen nézem a Miyazaki Hayao és a Ghibli munkáit.

Mindenmás

Nagy lendülettel vetettem bele magam az új évbe: kerestem az újdonságokat, több programot leszerveztem (jegyet vettem) - megterveztem, bár nem mozdultam ki a szokásos körökön kívül. 

A karácsonyi nagy kajálások után próbáltam jobban odafigyelni magamra - több-kevesebb sikerrel... - az étkezés és a mozgás szempontjából. Van még hova fejlődnöm :D De az elmúlt hetekben sikerül jobban visszahoznom az otthoni jógát, tornát is. 

Próbáltam jobban figyelni a természetre, sétálgatni a hideg ellenére, de szívesebben kuckóztam be a könyvekkel - sorozatokkal... Örültem, hogy volt néhány havas nap, bár az ország többi fele jobban kapott - de kiegyensúlyoztam a hangulatot téli-havas könyvekkel ;)

A hónap közepén megvettem egy évek óta kívánságlistás határidőnaplót - az Antihatáridőnapló kis formátumú kiadását. Remek elmélyülést segítő gyakorlatok vannak benne, tényleg nagyon hasznos azoknak akik nem tudnak lassítani, vagy nem olvastak mindfulnessel kapcsolatos irodalmat. 

Gyorsan eltelt ez a január, ami nem szokott a kedvencem lenni, de most a tervezésre és újdonságokra koncentrálva szépen eltelt. 

A többiek januárja:

Pupilla, Amadea

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.