A 17 nemzet kihívásra

december 26, 2016
Még az ősszel készítettem ezt a listát (amit sikerült újra megjelenítenem a többi menü pont között, nem tudom mikor kapcsoltam ki :/ ).

Ebben kigyűjtöttem földrész szerint az országokat, hogy megmutassam eddig milyen nemzetiségű íróktól olvastam. A listát évről évre igyekszem színesíteni, a molyon @danlin kihívásai adnak ehhez jó inspirációt.

Most összeszedtem néhány könyvet - írót, akikkel szeretnék megismerkedni majd jövőre a "2017 – 17 szerző – 17 nemzet" keretében. (Tudom, azt mondtam kevesebb kihívás, de ezt tényleg szeretem és mindig teljesíteni tudom, mert rugalmasan alakíthatom :D).
  1. Pascal Mercier: Éjféli gyors Lisszabonba - svájci 
  2. Khaled Hosseini: Ezeregy tündöklő nap - afgán 
  3. Elif Shafak: Becsület - török 
  4. Anita Amirrezvani: A virágok vére -iráni 
  5. Gustav Meyrink: Gólem - osztrák 
  6. Itojama Akiko: Balfék! - japán 
  7. Kahlil Gibran: A próféta - libanoni 
  8. Anne Frank: Mesék és történetek a hátsó traktusból - holland 
  9. Jung Chang: Vadhattyúk - kínai (+1001 listás) 
  10. Mariam Petroszjan: Abban a Házban - örmény 
  11. Kateřina Tučková: Üldözött istennők - cseh 
  12. Jordi Llobregat: Vesalius titka - spanyol
  13. Hannah Kent: Rekviem egy gyilkos asszonyért - ausztrál
  14. Susan Abulhawa: Hajnal a tiltott kertben - palesztin 
  15. Sylvia Löhken: A csend ereje - német
  16. Jostein Gaarder: Karácsonyi rejtély - norvég / vagy más műve A történetárus, A narancsos lány/
  17. Ámosz Oz: Szeretetről, sötétségről - izraeli (+1001 listás) 
Van egy-két korábbi visszatérő, akiket már sorra szeretettem volna keríteni korábban (az első négy könyv pl.) de van egy-két új is a listán. A legtöbb könyv megvan a könyvtárban, volt amire én is rábökhettem, hogy legyen belőle :D

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.