Kerstin Gier - Smaragdzöld

Egy hét alatt értem végig a sorozaton: sajnálom, hogy nem 10+ éve találkoztam vele, mert akkor igazán megfogott volna. Most szórakoztatott, untatott, az időugrásoktól - titkos tervektől meg tótágast állt a fejem XD

Nagy elvárásaim voltak: mivel ez a trilógia záró része, ezért minden felmerülő kérdésre választ akartam kapni - persze voltak olyan információk, amikre csak az utolsó lapokon derült fény.

Gwen szíve összetört Gideon vallomása miatt, ellentétes érzelmek dúlnak benne. Ráadásul folytatja a nyomozást a múltban nagyapjával - amiben meglepő segítsége lesz Mr. Bernhard, a komornyikuk. (A karakter családfájához érdekes infót az utolsó oldalon kapunk...). Találnak egy ládát, ami a küldetésük kulcsfontosságú eszközét rejti. 

Ezzel párhuzamosan Gwennek és Gideonnak az Őrzők hivatalos küldetéseit is teljesíteniük kell: részt kell venniük egy 18. századi bálon, amikor újra találkoznak Saint Germain grófjával ill. ősi ellenségével. A bált ráadásul a Pimplebotton házban - vagyis Gwen jelenlegi iskolájában rendezik meg, így új múltbeli helyszínnel bővül a cselekmény. 

A kötet végére főszereplőnk lerántják a leplet a nagy titokról, fény derül Lucy és Paul magánküldetésére és titkára ill. Gwen képességére.

Sok mellékvágányon futott a sztori - pl. Cynthia partija - oké, jó poén volt, de épp a nagy leleplezéseket, végső küldetéseket szakította meg. Gwen ebben a részben is végig bőg - ahogy Xemerius a 'macskavízköpő'-démon frappánsan megjegyzi, hogy olyan mint egy szobaszökőkút. A könyvben az ő beszólásait kedveltem a legjobban, ill. Madame Rossini, a varrónő - kosztümfelelőls megjegyzéseit.

A lezárást kicsit összecsapottnak éreztem - nem tudunk meg semmit főszereplőink tetteinek következményeiről, pedig ez a kötet a leghosszabb. Tudom nem én vagyok a célközönség, de engem többször untatott, nem értettem egyes húzásokat (ill. értem, mert úgy volt egyszerűbb / kényelmes megírni).
Jól indult a sorozat, érdekes volt az alapötlet - tetszett, hogy Londonban játszódik, bár a német író nem tagadhatta le magát (több kulturális apróságot belecsempészett a könyvbe - de ezek tetszettek) - de a sorozat a közepétől leült nekem.

Amúgy jó olvasmány lehet kiskamasz kortól - a történelmi érdekességek, a drámai cselekmény, romantika miatt. 

3/5

Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2023
Eredeti cím: Smaragdgrün
Fordította: Szakál Gertrúd
Sorozat: Időtlen szerelem 3.
Oldalszám: 448
Ár: 4799 Ft
Borító: 5/5

Fülszöveg:
Mit tesz az, akinek összetörték a szívét? Úgy van. Telefonál a legjobb barátnőjével, csokoládét majszol és hetekig dagonyázik a boldogtalanságban. Csak az a bökkenő, hogy az akarata ellenére időutazóvá vált Gwendolynnak egészen más dolgokra kell tartalékolnia az energiáit: például a túlélésre. Mert azok a szálak, amelyeket a kétes hírű Saint Germain gróf még a múltban illesztett egymáshoz, immár a jelenben is veszélyes hálóvá szövődtek.

Ahhoz, hogy felfedjék a titkot, Gideonnak és Gwendolynnak nem elég eltáncolni egy menüettet a 17. század egyik legpompásabb bálján, hanem hanyatt-homlok kell belevetniük magukat a kalandokba bármelyik évről is legyen szó…

Érzelmi hullámvasút az évszázadokon keresztül: Gideon és Gwen kalandjai Kerstin Gier, kitűnő bestseller-szerző tollából.

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.