Havi zárás - November

november 30, 2023

A november átmeneti hónap volt a spooky időszakból az adventbe. A hónap elején még pótoltam az őszi fotósétákat, elolvastam néhányat a tervezett borzongató olvasmányom közül (de többet levettem a várólistámról), a hónap végén elkezdtem a karácsonyi készülődést - ajándékok, tervezgetés, filmek és könyvek terén egyaránt.

Szerzemények

1. Richard Osman: Az utolsó ördög
2. Janice Hallett: Karácsonyi színjáték

+ Testvérem, látod, ketten vagyunk: Radnóti-évtervező (Poket 2024-es naptár - nem számítom igazi könyvnek :D)

Olvasmányok

1. Dacre Stoker – J.D. Barker: Dracul 5/5
2. Richard Osman: Az utolsó ördög 5/5
3. Agatha Christie: Az órák 4/5
4. Szabó Imola Julianna: Rókamók és Círmacs 3/5 
5. Tomi Kontio: A kutya, akit Macskának hívtak 5/5
6. Tomi Kontio: A kutya, akit Macskának hívnak, összeakad egy macskával 5/5
7. Tomi Kontio: A kutya, akit Macskának hívnak, otthonra vágyik 5/5
8. Tomi Kontio: A kutya, akit Macskának hívnak és a karácsony csodája 5/5
9. Török András: Budapest könyv 5/5
10. Agatha Christie: Sors-rejtekajtó 3/5
11. Maggie O'Farrell: A fiú, aki a szívében hordozta a csodát 5/5
12. James D. Jenkins – Ryan Cagle (szerk.): A sötétség szavai – Rémtörténetek a világ minden tájáról 4/5
13. Edgar Allan Poe: Az Usher-ház vége 3/5
14. Matt Haig: Az egér, akit Mikának hívnak 4/5
15. Janice Hallett: Karácsonyi színjáték 5/5
16. Ben Miller: Amikor megmentettem a karácsonyt 5/5
17. Sophie Schönhammer: Star Collector – Csillaggyűjtő 2. 3/5

Novemberben két kiadói újdonság érkezett hozzám - Richard Osman könnyed krimisorozatának 4. része, ami ismét nagyon kikapcsolt - sőt sírtam is rajta - pedig nem szoktam. Ill. a hónap végén már a karácsonyi hangolódás jegyében Janice Hallett trükkös krimi'levélregénye'. 

A spooky tbr-omról végül három könyvet olvastam el - a Dracult, ami beváltotta a hozzá fűzött reményeimet: nagyon tetszett, erős volt a hangulata (utána Stoker több novelláskötetét felvettem a várólistámra). A sötétség szavai is tökéletes volt erre az időszakra, meglepő történeteket olvashattam. Poe újraolvasás annyira nem tetszett, de szeretnék még tőle olvasni a későbbiekben.

Novemberem felét a mesék tették ki: amikor már sok volt a horror a gyerekkönyvtárból több könyvet is hazahoztam :D Tomi Kontio mesesorozata újszerű élmény volt, ajánlom ha valami érdekes - érzékenyítő képeskönyvre vágytok. Maggie O'Farrell új mesekönyve szintén egy jó választás volt, ahogy Matt Haig kisregénye Mikáról, az egérről. Kellemes meglepetés volt Ben Miller karácsonyi regénye, ami remekül kikapcsolt két fárasztó nap után (+kakaó pillecukorral :D).

Nagy falat volt Török András Budapest könyve - rengeteg információt tartalmaz, mégis olvasmányos - az októberi betegség/kirándulás végül egy napos formában pótolva lett, majd újra belevetettem magam az olvasásába.

Két Agatha Christie könyvre is sort kerítettem - közeledem a célvonalhoz: már csak 10 könyvet 'kell' olvasnom tőle! 

Filmek-sorozatok

Az Usher-ház bukása sorozat volt a hónapom nagy élménye - mindenkinek ezt ajánlgattam, ill. emiatt olvastam újra Poe egyik novelláskötetét. Emelett befejeztem a Loki 2. évadát, folytattam a Libabőr sorozatot és a Szívek Szállodája újranézést. Amikor kijött A korona új évad(ának első fele) gyorsan ledaráltam. Voltunk moziban is - a Marvelek szerintem egy korrekt folytatás lett, rosszabbra számítottam néhány vélemény alapján. Az első - gagyi - karácsonyi filmre is sort kerítettem (Karácsonyi meglepetés 2014). 

Mindenmás

Októberi hosszú hétvége helyett végül egy napot kirándultunk Budapesten - ismét több új helyet láttunk, de több kedvenchez is visszatértünk és persze új Kolodkókat kerestünk fel.

A hónap felfedezése a Vinted volt - rengeteg könyvemtől meg tudtam válni az első két hétben (aztán gondolom hátrébb sorolt az algoritmus, mert onnantól semmi :D).

A hónap közepén a Black Friday akciónak köszönhetően megvettem egy régóta tervezett PS játékot - a Hogwarts Legacyt, ami jócskán lecsökkentette az olvasásra szánt hétvégi időmet :D Minden pénzt megért, gyöngyörű a játék - sokféle feladattal és lehetőséggel. Jó, hogy elolvastam a kapcsolódó könyvet, így nem volt teljesen mélyvíz.

Voltunk fotókiállításon, az utolsó napokban - ill. a szombathelyi adventi vásárt is megnéztük munka után. 

Sűrű hónap volt ez - sokféle élménnyel, sok munkával és már a karácsonyi készülődéssel.


Pupilla novembere

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.