Friss könyvek - Április
Borda Réka - Égig érő csalán
„Elvárás volt a családban a sírokhoz beszélni, hiszen inkább a holtakkal, mint az élőkkel”, mondja az Égig érő csalán elbeszélője a nagybátyja sírja előtt állva – majd csendben marad. A történettöredékekből felépülő regény ezt az emberek közötti csendet próbálja életre kelteni, megszólaltatni a gyermekkori csongrádi nyaralások felidézésével. Nem ringathatjuk magunkat nosztalgiába, a mezőkön éget a nap, csíp a csalán, roppan a nyúlgerinc, különös, titkokkal teli feszültség jellemzi a mindennapokat és az embereket. A családi dinamikák azonban változnak, a fiatalabb generációk tagjai inkább beszélni szeretnének, fel akarják dolgozni a traumáikat. A 2017-ben Hoax című verseskötetével debütáló Borda Réka ezúttal egy ilyen beszédkísérletet alkot meg. Az Égig érő csalán mellé olyan jól csengő, kurrens hashtageket biggyeszthetnénk, mint #bántalmazás vagy #szociopróza, de a szöveg ennél finomabb és szövevényesebb. Éles mikromegfigyelések, költői képek és már-már szürreális természetleírások teremtik meg azt a fojtogató atmoszférát, ami éppen annyit beszél el a kiszolgáltatottságról és a megaláztatásokról, amennyi azokról elbeszélhető. A többi „napszítta, gesztenyehajú, jövőtlen vidék.”(Kiss Tibor Noé) Egy fiatal nő homályba vesző gyerekkori emlékeiből egy átlagosnak mondható magyar család kisvárosi élete bontakozik ki. Azonban olyan érzések is keverednek a rokonokkal együtt elfogyasztott ebédek, a nagymamánál töltött napok képei közé, melyek idegenek és érthetetlenek a lány számára. Különösen erőteljes egy férfirokon alakja, aki szégyennel és égető gyűlölettel tölti el. Ahogy az idő halad, egyre tisztább és világosabb lesz a kép, egyre inkább hozzáfér az elbeszélő és az olvasó is a történethez.
Marie Aubert - Ha történne valami
Egy túlhajszolt apa megüti a lányát, és arra kéri, ne beszéljen róla senkinek. Egy tizenhat éves lány besurran valakinek a házába. Egy fiatal nő testén zúzódások vannak, és nem tudja eldönteni, hogy ez jó-e neki, vagy sem. Egy férfi a feleségével Dél-Amerikába utazik, hogy örökbe fogadjon egy kisfiút, de legszívesebben az árvaházban lakó egyik kislányt vinné haza, aki azonban túl idős az adoptáláshoz. Marie Aubert novelláskötetének történetei olyan emberekről szólnak, akik kitörni készülnek: barátságból, házasságból és más kapcsolatokból – szereplői a társas magány elől menekülnének. Mindannyian olyasmit csinálnak, amit szégyellnek, miközben ragaszkodnak az elképzeléshez, hogy valami nagyobb jó érdekében cselekszenek. A norvég szerző kilenc történetében egy hajszál választja el egymástól a vágyakozást és a szégyentelenséget a bűntől.
Blake Crouch (szerk.) - Elhagyott part
Egy VR-játékfejlesztő egy kódolási hiba következtében létrehoz egy szuperintelligenciát. A távoli jövőben emberek kis kolóniája visszaküld a Földre egy katonát, ám a küldetés nem várt fordulatot vesz. Egy megtermékenyítéssel foglalkozó cég a főbb tulajdonságok befolyásolása mellett már különböző projekciókat is készít a szülőknek, hogy születendő gyermekük milyen életre számíthat. 2019-ben az Amazon felkérte Blake Crouchot, hogy állítson össze egy hat történetből álló sci-fi antológiát az Original Stories-sorozatuk keretében. Crouch ennek alkalmából írta meg Elhagyott part című kisregényét, valamint e mellett bemutat egy-egy izgalmas novellát a műfaj elmúlt időszakának legismertebb szerzőitől. A történetek közt egyaránt található klasszikusabb hangvételű, Philip K. Dicket felidéző írás és olyan realistább gondolatmenet is, ami akár már holnap megvalósulhat. N. K. Jemisin Szükségbőr című novelláját Hugo-díjjal tüntették ki 2020-ban, míg az Elhagyott partot várhatóan Neil Burger fogja filmre adaptálni.
A. M. Howell - Az elveszett titkok kertje
1916. október
Angliában háború van, Clarát pedig a nagynénjéhez küldik vidékre. A kastélyhoz tartozó kertészlakban azonban titkok fogadják… Egy sötét, bezárt szoba, egy rosszban sántikáló tolvaj, és egy titokzatos, éjjelente felbukkanó fiú. Clara ugyancsak titkot őriz a háborúban harcoló bátyjáról. Amikor a helyzet veszélyesre fordul, össze kell szednie minden bátorságát, hogy mentse magát és a szeretteit.
Titkok, rejtély és bátorság ötvöződik ebben a történelmi hátterű regényben.
„Hangulatos, korhű, és, ami a legfontosabb: izgalmas.” The Independent
Fehér Renátó - Torkolatcsönd
Mi van a nyelv előtt? Mi lehet a beszéd alatt? Szóra lehet-e bírni a csendet? A Torkolatcsönd lapjain Fehér Renátó arra a kérdésre keresi a választ, hogy mire és hogyan használja a nyelvet a társadalom. Egyáltalán kié a nyelv? És mi van azokkal, akiktől elvették a megszólalás lehetőségét Waldseetől Tatárszentgyörgyig? Fehér Renátó nem helyettük beszél, a rá jellemző szelíd radikalizmussal veti el a tolmácsolás, a más helyetti képviselet zavarbaejtő gyarmati hagyományát. A nemzedéki megszólalás lehetőségeit számbavevő első kötet (Garázsmenet) és a határsávokat, nem-helyeket konok kíváncsisággal meglátogató Holtidény után a Torkolatcsönd az afázia és az amnézia vidékein jár. A költő ezekre a terepekre kalauzol minket – adná magát a fülszöveges formula, csak éppen szembemenne a kötet tétjeivel, mert itt nincs iránytű és nincs kalauz (se bolgár, se magyar), és nincsenek bevett fordulatok sem; kivetett honfitársak, elfelejtett kortársak, kísérletek és kísértetek vannak, megtörtént esetek, elképzelt helyzetek és fordított mítoszok. Rutin helyett reflexek, nyelvjáték helyett ellenbeszéd. A Torkolatcsönd a megszólalás előtti nyelv lehetőségeit keresi egy olyan társadalmi közegben, amikor a szavakat már sokan sokféle módon használták fel és ki. Ekképpen lehet maga a nyelv híd, kapaszkodó, korlát és rács. Lehet beszédes a hallgatás, és hallgatólagos a beszéd. Az örvénylő versek olvasása után mást jelent hallgatni, és talán másmilyen lesz megszólalni is. Szegő János
Asha Lemmie - Ötven szó az esőre
„Nem kérdezősködsz, nem küzdesz, nem ellenkezel.” 1948-ban ezzel az intelemmel hagyta az anyja a nyolcéves Norikót a nagyhatalmú Kamiza család birtokának a kapujában. És Nori szót fogad. Nem kérdezi, miért hagyta el az anyja, sem azt, miért zárják egy padlásszobába, és zokszó nélkül tűri a mindennapos vegyszeres fürdőket, amivel ki akarják fehéríteni a bőrét. Nori szerelemgyerek, egy japán nemesúr ágyasának és egy afroamerikai katonának a lánya. Rideg nagyanyja gyűlöli, mert a létezése foltot ejtett a család becsületén, és csak azért fogadja be, hogy elrejtse a világ elől. Az intelligens kislány pontosan érzi, hogy a mássága az oka az elutasításnak, és mindenben engedelmeskedik. Amikor három év múlva váratlanul megjelenik a birtokon a néhány évvel idősebb féltestvére, Akira, a két gyerek között erős kötelék szövődik. A tehetséges hegedűművész fiú tanítgatja a húgát, és a zenén keresztül új világ tárul Nori elé, ami végérvényesen megváltoztatja mindkettőjük életét. Nori ráébred, hogy igenis van helye a világban, és bármily nagy árat fizet is érte, érdemes harcolnia a szabadságáért.„Szívszorító történet szerelemről és veszteségről, előítéletekről és fájdalomról, a kötelékekről, amelyek összetartanak egy családot.” Kristin Hannah
Asha Lemmie a Boston College-ban diplomázott: irodalmat és kreatív írást tanult, majd New Yorkba költözött, és a könyvkiadásban helyezkedett el. Egyedi nézőpontból elmesélt történelmi regényeket ír, és az idejét New York, London és Kiotó között osztja meg.
Donna Freitas - Rose Napolitano kilenc élete
Regény egy nőről, aki azt gondolta, nem akar anya lenni, és arról, hogy az élet milyen sok meglepetést tartogathat. Rose Napolitano és a férje, Luke a terhességi vitaminok miatt veszekednek. Rose megígérte, hogy beveszi a tablettákat, mégsem tette. A házasságuk előtt a férfi kijelentette, hogy nem akar gyereket, ám meggondolta magát. Rose sikeres egyetemi professzor, aki soha nem akart gyereket. A házasságuk jövője egyetlen kérdéstől függ: feléled-e Rose-ban a gyermek és az anyaság iránti vágy? A harc véget ér, és a házasságuk is. Rose Napolitano és a férje, Luke újra a terhességi vitaminok miatt veszekszenek. Most azonban kissé másként alakul a vita, és ezzel együtt Rose jövője is. Vajon képes valóban feladni életének egy részét az anyaság miatt? Képes újraalkotni magát egy teljesen új szerepben? Ez a dilemma jelenik meg Rose mind a kilenc lehetséges életében. Milyen következményekkel járnak a döntéseink? Lehetséges, hogy a korábbi elképzeléseinket, céljainkat magunk mögött hagyva új emberré váljunk? Ha igen, milyen áron? Lenyűgöző történet szerelemről, veszteségről, árulásról, válásról, halálról, egy nő karrierjéről és identitásáról – arról, hogy utat találjunk egy olyan jövőbe, amelyet nem terveztünk, és a sorsról, ami bármikor közbeszólhat.
Melania G. Mazzucco - Az építésznő
Plautilla kislány kora óta különös betegséggel küzd: a legváratlanabb helyzetekben álomba merül. Ez félénkké és visszahúzódóvá teszi. Napjai azzal telnek, hogy különc apja szeszélyeinek igyekszik megfelelni, aki matrackészítő létére fest, zenél, komédiákat és verseket is ír – a kritikusok kedvelt céltáblája, az udvar pedig tudomást sem vesz róla. Azt szeretné, ha legalább a lányából elismert művész válna, ezért festészetre kezdi tanítani. Azonban bármilyen keményen dolgozik is, Plautilla alacsony származású nőként nem juthat előre a barokk Róma művészvilágában, melyet Bernini és Pietro da Cortona ural. Furcsa barátja, a gátlástalan Elpidio Benedetti apát segítségével végül messzebbre jut, mint amiről apja valaha is álmodni mert: nőként a világon először megtervez és felépít egy villát Róma lankáin. A kor teljes társadalmát átfogó nagyregényben pápák és udvaroncok, művészek és műértők, mesteremberek és koldusok kavarognak Plautilla Bricci körül, akinek élete tele van lemondással és küzdelmekkel, ám nem nélkülözi a tikos élvezeteket és meglepő fordulatokat sem. Melania Mazzucco nem csupán egy eddig szinte teljes feledésbe merült, rendkívüli történelmi személyiség nagyívű portréját festi meg, de az Örök Városét is az ellentmondásoktól fűtött, egyszerre bigott és kicsapongó 17. században.
Kemény Gabriella - Más világok
„Ha vannak más világok,
azokba nem előre vagy visszafelé,
hanem befelé vezet az út.”
Kemény Gabriella versei regényesek, a versciklusok mintha egy nagy történet fejezeteivé állnának össze. Történetté egy mai fiatal nő útkereséséről a randevúk és a párkapcsolati játszmák labirintusában, a barátságok menedékében. A Más világok az öngyógyítás könyve is, amely a traumáktól a gyógyulásig vezet. Hogyan lehet kiegyeznünk a múltunkkal? Hogyan tudjuk feldolgozni a fájdalmainkat anélkül, hogy kiradíroznánk őket az életünkből? Hogyan meríthetünk erőt belőlük? Kemény Gabriella tudja, mit lehet elmondani egy verssel, és mit egy Insta-poszttal, épp ezért nemcsak ismeri, de görbe tükröt is tart az influencerek világának, ahol a közösségi média egyszerre kapcsol minket össze, takar el és tesz függővé. A könyvet Szinvai Dániel rajzai teszik teljessé, hogy a Más világok igazi önismereti útikalauz lehessen. Kemény Gabriella 1996-ban született Budapesten, 2020 óta Londonban él. Első verseskötete 2018-ban jelent meg Zsebuniverzum címmel. Verseiben érzelmi közösséget vállal az olvasóval, aki így kevésbé érzi magát egyedül. Sorainak felszabadító erejük van: kollektívvá teszik, így feloldják a szégyent, amelyet életünk különféle szereplői vagy maga a társadalom kelt, keltett bennünk. Az Insta-költő nemzedék tagja, közösségimédia-felületein több tízezren követik. Ezeken a platformokon is arra törekszik, hogy felszabadítsa kortársait a kényelmetlennek tűnő témák okozta szégyenérzet alól.
Donatella Di Pietrantonio - Halásznegyed
A visszaadott lány folytatása
„Van bennem valami, ami arra késztet másokat, hogy elhagyjanak.”
Az éjszaka legsötétebb órájában Adriana, karjában egy kisbabával, a nővére ajtaján dörömböl.
Ki elől menekül? Tényleg veszélyben van? Kérdéseket és kételyeket, felfordulást és nyugtalanságot hoz magával, hamar észreveszi a nővére házassága mélyén rejlő repedéseket.
Évekkel később az elbeszélő egy francia kisvárosban él, ahonnan váratlanul egy telefonhívás szólítja el. Végtelennek tűnő éjszakai utazása során emlékezetének zugaiból előhívja saját és húga ifjúságát, szerelmeiket és veszteségeiket, titkaikat és megbánásaikat. Pescara tengerparti halásznegyedében, ebben a sziklaszilárd törvényekre épülő, mégis befogadó mikrokozmoszban, hol vendégszerető, hol ellenséges emberek között deríti ki, mi történt a húgával, képes-e megbékélni a múltjával. Donatella Di Pietrantonio A visszaadott lány után egy feszült, bensőséges, sűrű szövésű regénnyel tér vissza, amelynek középpontjában a nővérek közötti ambivalens, de szilárd kapcsolat áll.
Béres Judit - Élet a sorok között
Béres Judit gyakorlati fókuszú irodalomterápiás kézikönyve nemcsak azt mutatja meg, mi az irodalomterápia, hanem azt is, hogyan működik. Életünk során előfordulhat, hogy egy-egy helyzetből nem találjuk a kiutat, elakadunk. Az irodalmi szövegek olvasása és az írás segítségével azonban új nézőpontból szemlélhetjük a bennünket foglalkoztató problémákat, jobban rálátunk arra, ami bennünk és velünk történik. Az Élet a sorok között konkrét példáin és gyakorlatain keresztül a számunkra megfelelő megoldásokhoz vezető utakat is megismerhetjük, legyen szó mindennapi szorongásokról, önértékelésről, kapcsolati nehézségekről, a testünkhöz, a természethez, az elmúláshoz való viszonyunkról vagy éppen transzgenerációs örökségeinkről.Almási Kitti - A Te döntésed. Válogatás dr.Almási Kitti előadásaiból
Megjelenik: 2022. április 18., Kulcslyuk Kiadó, 3990 Ft
Hiszünk-e abban, hogy kezünkbe vehetjük az életünk irányítását, mert sok minden rajtunk, a mi választásainkon múlik? Vagy úgy véljük, hogy a körülményeknek, a környezetünknek, a múltunknak, a felmenőinktől hozott mintáknak kiszolgáltatottan, óhatatlanul be kell járnunk egy utat? Vannak-e valódi, nagy horderejű, kiérlelt döntéseink, vagy más emberektől és a külső eseményektől várjuk, hogy elbillentsenek valamelyik irányba? Esetleg addig húzzuk az időt, míg bizonyos lehetőségek elvesznek, így végül már nem is kényszerülünk arra, hogy döntsünk? Képesek vagyunk-e hosszú távon is kitartani a döntéseink mellett, akár a külső elvárások ellenében, ha azok más irányba sodornának, mint amerre menni szeretnénk? Van-e elegendő autonómiánk – és ha most még nincs, mit tehetünk azért, hogy megnövekedjen a belső (s vele együtt a külső) szabadságunk? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a kötet címadó előadása, míg a többi fejezetben számos más téma merül fel. Dr. Almási Kitti az elmúlt évtized során sok száz előadást tartott Magyarország különböző pontjain és határainkon túl is. Akinek volt már szerencséje valahol meghallgatni őt, az tudja: előadóként is legalább olyan figyelemreméltó, mint szerzőként, sőt a személyes találkozások annyira inspirálják, hogy sokak szerint ilyenkor van elemében igazán. Ebben a válogatáskötetben a legjobb előadásai közül gyűjtöttünk egy csokorba néhányat, melyek az élet különböző területeire kalandozva villantanak fel egy-egy szeletet a neves pszichológus gondolkodásából. Szó esik önismeretről, párkapcsolatokról, családról, elvárásokról és autonómiáról, életbátorságról, megküzdésről, az önmagunkért való kiállás és az önvédelem lehetőségeiről, sebzettségeink gyógyításáról – az Almási Kittitől megszokott olvasmányos, élvezetes stílusban.
Hiszünk-e abban, hogy kezünkbe vehetjük az életünk irányítását, mert sok minden rajtunk, a mi választásainkon múlik? Vagy úgy véljük, hogy a körülményeknek, a környezetünknek, a múltunknak, a felmenőinktől hozott mintáknak kiszolgáltatottan, óhatatlanul be kell járnunk egy utat? Vannak-e valódi, nagy horderejű, kiérlelt döntéseink, vagy más emberektől és a külső eseményektől várjuk, hogy elbillentsenek valamelyik irányba? Esetleg addig húzzuk az időt, míg bizonyos lehetőségek elvesznek, így végül már nem is kényszerülünk arra, hogy döntsünk? Képesek vagyunk-e hosszú távon is kitartani a döntéseink mellett, akár a külső elvárások ellenében, ha azok más irányba sodornának, mint amerre menni szeretnénk? Van-e elegendő autonómiánk – és ha most még nincs, mit tehetünk azért, hogy megnövekedjen a belső (s vele együtt a külső) szabadságunk? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a kötet címadó előadása, míg a többi fejezetben számos más téma merül fel. Dr. Almási Kitti az elmúlt évtized során sok száz előadást tartott Magyarország különböző pontjain és határainkon túl is. Akinek volt már szerencséje valahol meghallgatni őt, az tudja: előadóként is legalább olyan figyelemreméltó, mint szerzőként, sőt a személyes találkozások annyira inspirálják, hogy sokak szerint ilyenkor van elemében igazán. Ebben a válogatáskötetben a legjobb előadásai közül gyűjtöttünk egy csokorba néhányat, melyek az élet különböző területeire kalandozva villantanak fel egy-egy szeletet a neves pszichológus gondolkodásából. Szó esik önismeretről, párkapcsolatokról, családról, elvárásokról és autonómiáról, életbátorságról, megküzdésről, az önmagunkért való kiállás és az önvédelem lehetőségeiről, sebzettségeink gyógyításáról – az Almási Kittitől megszokott olvasmányos, élvezetes stílusban.
Zelei Anna - Az elveszett erdő
Megjelenik: 2022. április 22., Fekete Sas Kiadó, 4270 Ft
Megjelenik: 2022. április 22., Fekete Sas Kiadó, 4270 Ft
Magányosan kering a Föld nevű bolygó a sötét végtelen űrben. Egyetlen van belőle, egyszeri és megismételhetetlen. Hátán hordja milliónyi lakóját; embereket, állatokat, növényeket, egyszerűbb és bonyolultabb teremtményeket. Mind-mind teszi a dolgát, ahogyan az eleve elrendeltetett miközben csak az ember gondolja mind körül, hogy ő áll az összes élőlény felett…
Drón ereszkedik lassan az erdő fölé, a zöldet pásztázza. Megkülönbözteti a fenyőt a lombhullatótól fiatal erdőt az időstől beteget az egészségestől, hőkamerájával látja a vadakat. Pontosan meg tudja mondai, hogy hol éjszakáznak a szarvasok, hol járnak a vaddisznók, jó volt-e a tavalyi makktermés és mekkora az idei szaporulat…
Ember és erdő. Csodálatra méltó lények, jelenlegi ismereteink szerint pótolhatatlanok. Az erdő kezdetektől fogva kíséri a Homo sapienst, segítségével óceánokon keltünk át, háborúkat nyertünk meg, teleket vészeltünk át, falvakat városokat építettünk. Társunk bölcsőtől sírig. Az ember átkozottul okos lény, jól tudja, hogy mennyire fontosak az erdők. De akkor miért haldokolnak? Miért vannak a 24. órában? Az erdő nem élet-halál kérdése. Annál sokkal fontosabb.
Georges Simenon - A mérgezés
Megjelenik: 2022. április 22., Agave, 2480 Ft
Megjelenik: 2022. április 26., Kossuth, 7500 Ft
Megjelenik: 2022. április 22., Agave, 2480 Ft
Idilli vasárnap délután a vidéki Donge-villa napsütötte teraszán. Egy kecses kéz arzént perget François Donge kávéjába. A férfi életben marad, de élete legnehezebb kérdésére kell választ találnia: miért akarta megmérgezni őt a felesége, Bébé, akinek mindent megadott?
Ebben a regényben nem a tettes kiléte a kérdés, hanem a tett miértje. Folyik ugyan nyomozás, de leginkább a lelkekben és a múltban. Hogyan történhet meg, hogy két ember élete, akik boldoggá tehették volna egymást, vakvágányra fut?
Georges Simenon ismét bizonyítja, hogy egy lélektani regény is lehet éppen olyan izgalmas, mint a legfordulatosabb detektívtörténet.
Nicholas Owen - Diana, a nép hercegnője
1997. augusztus 31-én a világot megrázta a korszak legnépszerűbb és legtöbbet fényképezett asszonyának, Diana walesi hercegnének a halála. Embermilliók gyászolták, és azóta is tovább él közös emlékezetünkben.
Nicholas Owen, a királyi család eseményeinek korábbi tudósítója feleleveníti Diana gyermek- és kamaszkorát, egybekelését Károly herceggel, gyöngéd pillanatait szeretett fiaival, sugárzó szépségét és fáradhatatlan, nemzetközi léptékű jótékonysági tevékenységét. Megemlékezik az „Anglia rózsáját” övező gyász könnyfacsaró pillanatairól. Kitér arra, miként érződik hatása fiai, Vilmos és Harry ténykedésére, akik szeretettel védik és ápolják édesanyjuk emlékét.
A több mint 250 fotóval illusztrált kötet megrendítő elevenséggel állít emléket a szívek királynőjének.
Neil Gaiman · Michael Zulli - A tények Miss Finch távozásának ügyében és más történetek
Megjelenik: 2022. április 27., Szukits, 5990 Ft
Megjelenik: 2022. április 27., Szukits, 5990 Ft
Neil Gaiman neve az Amerikai istenekről és az Elveszett próféciákról, illetve a belőlük készített tévésorozatokról ismert leginkább, de a Sandman című képregényekkel is kultikus státuszt vívott ki a műfaj rajongóinak körében. Gaiman a Sandman több részén is együtt dolgozott Michael Zulli rajzolóval, akinek pazar képi világát a jelen képregénygyűjteményben szintén megcsodálhatjuk.
A címadó mese tipikus modern, nagyvárosi fantasy, amely a cirkusz világába invitál minket: itt, az Éjszakai Álmok Színházában hihetetlen és valószerűtlen eseményeknek lehetünk szemtanúi, ahogy a bizarr előadás a beteljesült vágyak kamrájához ér. A másik két történet (Ajándék, Baglyoknak lánya) középpontjában szintén az éjszaka áll, ám ezekben látszólagos mivoltukat meghaladó lényekkel találkozhatunk úgy a mai, mint századokkal korábbi környezetben.
Ha valaki csak most ismerkedne Neil Gaiman világával, számára tökéletes bevezető lehet ez a kötet, azoknak pedig, akik eleve kedvelik a szerzőt, aligha okozhat csalódást a három történet.
M. C. Beaton - Agatha Raisin és a tekeklub réme
Megjelenik: 2022. április 30., Erawan, 4499 Ft
Megjelenik: 2022. április 30., Erawan, 4499 Ft
Már megint Agatha Raisin, aki mindig gyilkosságokba botlik! Most például épp a mircesteri parkban sétál, amikor segélykérő sikoltásokat hall. Így talál rá egy gyeptekepályán az idős házaspárra, Mr. és Mrs. Swinburnre, a lábuknál egy férfi holttestével. A halott nem más, mint az Admirális néven ismert kiöregedett tengerész, aki az italozás nagy barátja. Régi ismerősünk, Wilkes főfelügyelő balesetnek minősíti az ügyet, hiszen a halált rumosüvegben tárolt gyomirtó okozta. Agatha csalhatatlan szimata viszont gyilkosságot jelez.
A helyiek arról pletykálnak, hogy maguk Swinburnék a gyilkosok. Az idős pár kétségbeesetten kéri Agathát: segítsen tisztázni őket. Agatha és munkatársai –Wilkes bosszúságára – nyomozni kezdenek. Kiderül, az Admirálisnak sötét múltja van, s többeknek lehetett oka a gyilkosságra.
Agatha szokott szívósságával keresi a tettest, ám közben egy régi szerelem is ébredezik a szívében, ám ez nem akadályozza meg abban, hogy flörtöljön is, szokásához híven. Emellett szerelmeseket patronál, állatokat ment, apasági ügyeket tisztáz. De vajon meglesz-e a gyilkos?
Nincsenek megjegyzések:
Te mit gondolsz? :)