Havi zárás - Április

április 30, 2022

Áprilisban ismét sokat olvastam és egy régóta halogatott rendelést is leadtam. A szerzemények közül két kötetet olvastam el, A híres Sophyt és az új Poket versantológiát.

Szerzemények:

1. Donald A. MacKenzie – Charles J. Tibbitts: Skót tündérmesék
2. William Butler Yeats: Ír tündérmesék
3. Kazuo Ishiguro: Napok romjai
4. Georgette Heyer: A híres Sophy
5. Vecsei H. Miklós – Horváth Panna (szerk.): A nevetlen, titkos gyökereknek raja erősebb, mélyebb földbe ás
6. Jól vagyok!

Olvasmányok:

1. T. J. Klune: A suttogó ajtón túl 4/5
2. Jean Webster: Nyakigláb Apó 4/5
3. J. M. Barrie: Pán Péter 3/5
4. Rupi Kaur: otthon test 4/5
5. Nína Björk Jónsdóttir – Edda Magnus: Hogyan éljünk izlandiul 5/5
6. Veronica Cossanteli: A csibukok varázslatos földjén 5/5
7. Tove Jansson: Muminpapa és a tenger 4/5
8. Vecsei H. Miklós – Horváth Panna (szerk.): A nevetlen, titkos gyökereknek raja erősebb, mélyebb földbe ás 4/5
9. Juan Diaz Canales – Juanjo Guarnido: Blacksad – A függöny lehull 1. 5/5
10. Bartosz Sztybor: The Witcher 5. – Sötét emlékek 3/5
11. Georgette Heyer: A híres Sophy 5/5
12. J. K. Rowling: Átmeneti üresedés 5/5
13. Herendi Kata – Szabó Eszter Judit: 20 önismereti kérdés és válasz a kapcsolatokról 5/5
14. Julia Kelly: Az utolsó kert Angliában 4/5
15. Agatha Christie: Holttest a könyvtárszobában 4/5
16. Rainbow Rowell – Sam Maggs: Fangirl: Manga 1. 4/5

A hónapot a márciusról átcsúszó új T. J. Klune könyvvel kezdtem, ami nem fogott meg annyira, mint az előző kötetet, de kétség kívül fontos és érdekes olvasmány a gyászról ill. az újrakezdésről.

Két várólista csökkentős klasszikus ifjúsági regényt is levettem a polcról - a Pán Péter csalódás volt, de legalább elolvastam végre :O Ill. befejeztem a Mumin-sorozatot is, ennek örömére megnéztem a szerzőről készült Tove c. filmet.

A Hogyan éljünk izlandiul még a márciusi izlandi olvasmányok miatt került az olvasmánylistámra.

Véget ért a Havi egy vers kihívásom, de két verseskötetre is sort kerítettem: az egyik a már említett új Poket, a másik Rupi Kaur legutóbb megjelent könyve.

Képregényt (mangát) - hármat is olvastam, a Blacksad 6., a Vaják képregény 5. és a Fangirl 1. részét.

A hónap közepén belevágtam a Bridgerton sorozatba*, ami előtt még elolvastam Georgette Heyer legfrissebb, magyarul megjelent könyvét, A híres Sophy-t. (*Már az első epizód után éreztem, hogy Julia Quinn honnan is merített ;)) A szerzőtől szeretnék még többet is olvasni, a Fredericát már el is kezdtem.

A havi újraolvasásom egy régóta halogatott regény volt, J. K. Rowling első felnőtteknek szóló könyve a HP-sorozat után - az Átmeneti üresedés.

A könyvtárból több nagyon várt, még tavalyi megjelenésre lecsaptam: a 20 önismereti kérdés (...)-re, Az utolsó kert Angliában-ra, és Fangirl mangára.

Filmek - sorozatok

Idén ebben a hónapban néztem meg a legtöbb filmet! :O 

Megnéztem a Távol a világ zajátólt, amit évek ill. az őszi olvasmányélmény óta halogattam. A Mumin-sorozat lezárása kapcsán a Tove életrajzi film volt még fontos filmélményem. Na és az idei első mozi: a Legendás állatok 3. része! A legújabb Pókember film zárójelenete után érdekelni kezdtek a Venom filmek, ezeket is pótoltam. Húsvét alkalmából pedig a Nyúl Péter került sorra. 

A már említett Bridgeton sorozatot kezdtem el, más a második évad felénél tartok - utána meghallgatom a legújabb Popkultcsajok podcast részt, ami ezzel foglalkozik ;)

Mindenmás

Áprilisban végre megjött a melegebb idő,  az első tavaszi vihar; megindultak a növények - virágok,. Húsvét, kirándulások és nemrég született kiscicák is megédesítették a hétköznapjaimat. 

Változatos hónapot zárhatok olvasás, filmek-sorozatok és kikapcsolódás terén is, májusban is hasonló hónapot szeretnék! :))

A többiek áprilisa:

Amadea

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.