Néhány könyvről röviden #16

Majdnem két hónap 'termése' - több képregény ill. verseskötet kötött ki ebben a bejegyzésben. 
Az utóbbi hetekben elég sok verseskötetet olvastam, de többnél nem bírtam épkézláb értékelést írni, ezek még váratnak magukra, talán egy újraolvasásnál beszámolok róluk.

Fiala Borcsa: Egy cirkuszigazgató mindennapjai
Ez volt az első könyvem Fiala Borcsától, akivel volt szerencsém összefutni egy selfie-re a Könyvfesztiválon, hála kolléganőmnek aki személyesen ismeri őt. 
Az ifjúsági könyveiről már hallottam, de ez a vicces memoárja fogott meg először – még ha nem is vagyok anya. Jókat nevettem a könyvön, szeretem ezt a fajta humort.
4/5

Marta Breen – Jenny Jordahl: Nagyszerű nők
Ennél a kötetnél elég volt azt látnom, hogy feminizmus és képregény és már a várólistámon landolt. 
Az utóbbi években több feminizmussal kapcsolatos könyvet olvastam, de volt néhány szereplő ebben a könyvben aki nem volt ismerős. Rövid áttekintését adja a nők egyenjogúságért folytatott harcának, ami több helyen összekapcsolódott a többi elnyomott réteg harcával is. 
Ahogy többen írták előttem, nem igazán használja ki a képregény lehetőségeit – inkább infografika-szerű. Az illusztrációk tetszettek, van ahol humoros, erőteljes, nekem bejött a színvilág téma szerinti változtatása is. 
Általános iskola felsőbb osztályaitól használható szerintem.
4/5

Gerard Way: The Umbrella Academy: Az Esernyő Akadémia 1. – Apokalipszis szvit
Sokakhoz hasonlóan én is a Netflix sorozat hatására olvastam el (sőt, addig nem is hallottam róla) a képregényt. Gerard Way kamaszkori kedvencem volt, nagyon szerettem a korai albumaikat, aztán az évek múlásával elveszítettem szem elől – ezért is ért meglepetés, amikor molyon erre a képregényre bukkantam. 
A sorozatot már korábban végigdaráltam, és szerettem – minden furcsaságával, a színességével – ehhez képest a képregény kevésbé volt számomra erőteljes, és persze fennakadtam minden eltérésen amit tapasztaltam a kettő között. 
Összességében nem volt rossz, nagyon tetszenek a rajzok, a grafikai megoldások – de a történetet kevésbé érzem követhetőnek. Nem tudom ha elsőre ebben a formában ismerkedem meg vele, akkor mennyit értek meg belőle. 
Az biztos, hogy ha egy egyedi, vicces, szuperhősös sztorit akartok olvasni akkor ez jó választás lehet ;)
4/5

Joe Hill: Locke & Key – Kulcs a zárját
Nem olvastam utána ennek a történetre, 'csak' levettem a könyvtárból a polcról, mert igyekszem a legtöbb képregényt elolvasni amivel mostanában találkozom. 
Hát ez nagyon jó választás volt – a történet kidolgozott, az öreg ház – kulcsok – fantasy vonal abszolút bejött. Másrészt egy elég véres felnövéstörténet is rejlik benne, de hiába kamaszok a főszereplőink, a három testvér – azért 18+-os a történet. 
A rajzok stílusa, letisztultsága, és a történet követhetősége mind nagyon rendben volt. A történet izgalmas, gyorsan olvasható – kíváncsi vagyok a folytatásra is!
5/5

Ellen Niit: Ellen Niit versei
Szép képek, megnyugtató hangulat – több verset kiírtam magamnak belőle ami tetszett. Pl.: Otthont adsz, Szavak, Egy apró dal.
4/5

Kemény Gabriella: Zsebuniverzum
Összességében tetszett a kötet, az is, hogy illusztrációk is készültek hozzá. Életképek, magány, kiábrándultság – inkább negatív témákat éreztem a versekben. Nyelvezete – stílusa olyan amit már 'megszoktam' a kortárs költőktől / slammerektől, ismerős volt az egésznek a hangulata. A legjobban a Mátrix, Még egy füredi emlék tetszett. Fogom még olvasgatni Gabriella verseit – ill Insta profilját nézegetni.
4/5

Brian Michael Bendis: Jessica Jones: Alias 2.
Két nyomozás – két eltűnt kamasz lány ügyét kell Jessicának megoldania. 
Mindkettőben nagyon negatív képet fest a társadalomról: kirekesztés, ill. a mutánsok – szuperhősök kihasználása a téma. 
Jessica Jones magánélete közben fejlődik, megismerünk több új szereplőt is. Tőlem távolabb áll ez a képi stílus, nekem túl durva és sötét. Ettől függetlenül szerintem egy érdekes sorozatról van szó.
4/5

M. C. Beaton: Agatha Raisin és a nagy veteményesviszály
Végre 5 csillagot adhattam AR legújabb történetére! 
Úgy éreztem most ebben a részben minden a helyén volt: a magánéleti rész, az új szereplők és a nyomozás. Nem volt teleszórva gyilkosságokkal, mint mondjuk az előző rész, ami kiakasztott. Agatha mindennapjairól, a környezetéről is volt szó. 
Volt egy kis hiányérzetem: kevesebb a humor, mint amit megszoktam – de Aggie kicsit okosabb, nem csak a nyomozás terén – persze azért most is volt pár hülye húzása. 
James megjelent, de csak díszlet volt – viszont Sir Charles többet szerepelt. 
Jó lenne ha a következő rész egy nyaraláson játszódna – a könyv vége felvetette ezt a lehetőséget is.
5/5

Izsó Zita: Színről színre
Izsó Zita versesköteteire a könyvtárban bukkantam – utólag jöttem rá, hogy olvastam én már tőle a Szívlapát válogatásban is. 
Ez a 2. verseskötete, ami már az első soroktól vitt magával. Családi problémák, drámák – amik néhol a gyermeki képzelet miatt misztikussá válnak. Kerek történetek, vagy csak egy probléma jelenik meg. Szülők – párkapcsolat – gyász, az ember közel érzi magához ezeket a verseket. Tetszett a stílusa, a képei, érzékletes voltak és nem álltak távol tőlem, mint mondjuk más költők stílusa. Fogok még Izsó Zitától olvasni, főleg hogy az első kötetére épp a héten találtam a könyvtári turkálós könyvek között. :)
4/5

Dékány Dávid: Dolgok C-hez
A kötet kb negyede tetszett, de volt több vers (?) amivel nem igazán tudtam mit kezdeni. 
Tetszett pl. : Teendők, Másfél, Töltés, Másik, A buszon, Lassú, Legó. 
Olvastam a Darwin Hotel kötetet is, az úgy rémlik egy fokkal jobban bejött, de majd még ismerkedem tovább ha lesz új kötet.
3/5

Tamás Zsuzsa: Mit ​tud a kert
A saját versolvasós projektem miatt vettem ki a könyvtárból a kötetét, mert szeretnék minél több magyar kortárs költőt megismerni. Ez volt az első találkozásom Tamás Zsuzsa verseivel. Sajnos a versek közül csak néhány tetszett (pl.: Mégis, Villanófény, Csak ez, Megszokta). A témái érdekes módon prózában jobban befogadhatók számomra, most versben nem szerettem a gyászáról, az anyaságról – terhességről olvasni.
2/5

Pion István: Atlasz ​bírja
Az értékeléseket elnézve valaki bírja ezt a kötetet, valaki nem – én is az utóbbiak táborát erősítem. Csak néhány vers tetszett, érdekes volt a családtörténet feldogozása, de nem került hozzám közel egyik szöveg sem.
2/5

Jean Dufaux: Murena 1. – Bíbor és arany
Egy újabb érdekes képregényt olvashatunk magyarul. A belga alkotó Néró, (akit általában az őrült római császárként azonosítunk) történetét mutatja be. Ebben az első részben Claudius császár és kapcsolatai, Néró anyjának mesterkedései kerülnek a középpontba. A rajzolás nagyon tetszett – aprólékos, látványos. Kíváncsi leszek a következő részekre – tipikusan egy 'játszva' tanító műről van szó, ami több fogalmat, jelenséget is megmagyaráz a kötet végén. Az egy pont levonás a néhol túlságosan hasonló karakterek miatt, és egy-két ponton túl gyorsan haladó történet miatt járt.
4/5

Olvastátok valamelyiket? :)

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.