Juan Diaz Canales&Juanjo Guarnido - Blacksad

szeptember 11, 2018
A Blacksad képregényt (sőt sorozatot, már 4 része megjelent magyarul) Amadea blogján láttam először, és természetesen kíváncsi voltam rá. Az egyes epizódok valamikor az 1950-es évek Amerikájában játszódnak, ahol antropomorf állatok élnek: a főszereplőnk egy fekete kandúr, John Blacksad.

Juan Díaz Canales a történetek írója, amiket Juanjo Guardino illusztrál. Utóbbi dolgozott a Disneynek is, ezért nem csoda, hogy a karakterei mennyire élőek, az ábrázolt jelenetek dinamikusak és kifejezőek. A spanyol alkotók munkája érdekes módon egy francia kiadónál (Dargaud) jelent meg 2000-ben, és már az 5. részénél tart.

A könyvtárból először a 4. részt, Néma poklot sikerült először elolvasnom, de Amadea javaslatára belevágtam, mert önállóan is érthető a cselekmény.
Ez a rész New Orleansban játszódik, ahol egy eltűnt zenészt kell megtalálnia a magánnyomozónknak, de persze az ügy valami mélyebb és sötétebb titokhoz vezet. Tetszett a történet, a képi világa még jobban – a megoldás kicsit zavaros volt, de talán csak én voltam figyelmetlen. 
A formátummal volt egy kis bajom – nagyalakú keménykötéses kiadás nem valami szállításbarát :D

Az első részre is sort tudtam keríteni néhány nappal később - az Árnyak közöttben Blacksad egy régebbi szeretőjének gyilkossági ügyét deríti fel. A szépséges színésznőt otthonában ölik meg - és a szálak felsőbb körökhöz vezetnek. 
A cselekmény elég egyszerű - hozza a noir krimi minden jellegzetességét: ballonkabátos, borongós nyomozó, szép női szereplő veszélyes sorssal, az alvilági figurák többféle karaktere. 
Nagyon tetszett a képi világa, a részletessége, a dinamikája, az állatszereplők. Én is el szoktam játszani azzal, hogy egyes emberek milyen állatra hasonlítanak - itt a történet szempontjából is jó volt ez a gondolatkísérlet - a rendőrkutya, a róka hadnagy, a nagydarab állatok mint verőemberek vagy bunyósok, stb.
"Szeretnék elképzelni egy olyan világot, ahol még a hatalmasok is felelnek a tetteikért. Valahol mélyen idealista vagyok."
Remélem mielőbb olvashatom a két középső részt (Hófehér nemzet, Vérvörös lélek) - mert kellemes kikapcsolódást nyújtottak ezek a képregények.


Kiadó: Pesti Könyv
Kiadás éve: 2016-
Eredeti cím: Blacksad / Blacksad - A silent hell
Oldalszám: 52 / 56
Ár: 4990 Ft
Borító: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.