Havi zárás - Április

április 30, 2024

Különleges volt ez az április: az első hetében valóra vált egy nagy álmom - eljutottam Londonba és a Harry Potter Studioba. Ezek az élmények azóta is minden nap eszembe jutnak, visszavágyódom :)

Könyves szempontból szintén erős volt a hónap: idén a legtöbb könyv most került hozzám - természetesen ezek között akadnak londoni 'szuvenírek', de friss megjelenések, vásárlások, raktárvásári példányok is helyet kaptak.

Szerzemények

1. Laurie Gilmore: The Pumpkin Spice Café
2. Joanne Harris: Broken Light
3. Freya Sampson: Nosy Neighbours
4. Carley Fortune: Várlak a tónál
5. Agatha Christie: Baljós tavasz
6. Elton John: Én
7. Robert Beatty: Szerafina és a Fekete Köpeny
8. Heather Fawcett: Emily Wilde tündérenciklopédiája

Olvasmányok

1. Agatha Christie: A harmadik lány 4/5
2. Carley Fortune: Várlak a tónál 5/5
3. Brigitte Luciani – Eve Tharlet: Zavaros viszonyok 4/5
4. Brigitte Luciani – Eve Tharlet: Micsoda csapat! 4/5
5. Kalas Györgyi: Világkóstoló 5/5
6. Agatha Christie: Az elefántok mindenre emlékeznek 3/5
7. Edward Rutherfurd: London 5/5
8. Michael Bond: Paddington megérkezik 5/5
9. Agatha Christie: A Listerdale-rejtély 4/5

Az április meghatározó olvasmányélménye volt a várólista csökkentő listám legijesztőbb darabja - a London :D Indulás előtti éjszaka kezdtem bele, majd szinte egész hónapban olvastam. Örülök, hogy a végére értem - rengeteg információ, családtörténet szerepel benne, de a mérete miatt nem haladtam vele úgy ahogy a rövidebb könyvekkel szoktam. 

Mellette több rövidebb könyvet sorra kerítettem, mint például a három Agatha Christie kötetet - már csak 7 kell a plecsnihez!

Három ifjúsági könyvet is kihoztam (ill. többet, de ezeket sikerült elolvasni) a könyvtárból - Kalas Györgyi életekről szóló legújabb kötetét, és a Borz úr és Róka asszony képregény folytatásait.

Az újraolvasásom szintén Londonhoz kötődik - Paddington kalandjaiban merültem el újra, most magyarul. 

Két Agave - Magnólia újdonság szerepel még az áprilisi olvasmánylistámon: a Várlak a tónál már sorra került - Emily Wilde tündérenciklopédiája még folyamatban van.

+ Ismét volt egy félbehagyásom:
Ali Hazelwood: Sakk-matt - 70 oldal. Nem jön be a 18 éves főszereplő, aki egyedül akarja eltartani a családját, kizárja a sakkot az életéből de gondolom majd ő lesz a sztár a könyv végére. Inkább a Londonnal haladtam helyette.

Májusra sok - rövidebb - tervem van, mint például nekiállni a saját tavaszi kihívásom teljesítésének, de idei újdonságokra is számítok :)

Filmek-sorozatok

Ebben a hónapban ezt a tevékenységet elhanyagoltam (helyette olvastam és nekiálltam a Roxfortos gyöngyfestményemnek), de Londonhoz kötődő újranézésem a Sztárom a párom volt, ill. megnéztem A harmadik lány adaptációját is. HBO előfizetést kihasználva megnéztem David Holmes (Dan Radcliffe kaszkadőre) életét bemutató dokumentumfilmet - megrázó élmény volt.

Mindenmás

Április = London. Beleszerettem - még jobban - ebbe a városba. Kamaszkorom óta szerettem volna eljutni ide, rengeteg könyves-filmes élmény, ill. az angolmánságom miatt. Szerencsésen alakult minden napunk - időjárást, programokat tekintve, ezekért nagyon hálás vagyok. A kis csapat minden tagja úgy szállt le a repülőről, hogy otthagytunk a szívünkből egy darabot és azt kérdeztük egymástól mikor megyünk vissza... Rengeteg fotót, videót az Instagram oldalamon találtok ;)

Az út után nehéz volt visszarázódni, de baráti találkozók, megszokott kis programok, apró örömök segítettek.

Többiek hónapja:

Pupilla

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.