Könyves élmények Londonban

április 10, 2024

Ahogy az előző bejegyzésemben írtam, a múlt hetet Londonban töltöttem barátokkal. Természetesen nem csak a kötelező látnivalókat néztem meg, hanem több könyves, Harry Potteres helyszínt igyekeztem becsempészni a programba :D

Harry Potter

King's Cross- és St. Pancras vasútállomások:
Egymás mellett van ez a kettő, így könnyű célpont. Elkanyarodtunk a King's Crossnál a Harry Potter bolthoz és a falba épített trokikocsihoz - itt sorok kígyóztak, de mivel mentünk a stúdióba, így a várakozást kihagytuk. A városban amúgy több tematikus - fandom boltot láttunk, ha szeretnének hasonló élményt, de rövidebb várakozással, akkor érdemes felkeresni ezek közül valamelyiket. 

MinaLima Shop
A British Museumtól sétáltunk ide (át a Denmark Street-en - lásd alább ;)), ahol a grafikai munkát végző Miraphora Mina és Eduardo Lima grafikus-tervező páros munkáit láthattuk. A bolt földszinti részén egy kisebb bolt működik, ahol az általuk illusztrált könyvektől kezdve többféle papíráru kapható (képeslapok, füzetek, noteszek, csomagolópapírok, poszterek), az alagsorban pedig kisebb kiállítás látható. Itt egy munkatárs el is mondta, hogy amit látunk azok eredeti kellékek a filmből. Megéri elmenni ide, ha van időtök, felér egy mini HP kiállítással.

Great Scotland Yard környéke
A városban sétálva több pontot érintettünk, amik megjelent a filmekben (Piccadilly Circus, Tower Bridge, Westminster Tube station, Millennium Bridge, Borough Market, Trafalgar Square).
Az egyik látványos pont a Great Scotland Yard épülete melleti utcák, amit a Mágiaügyi Minisztérium bejárataként használtak.

Más könyves élmények

Paddington vasútállomás
A kis medve kalandjai ismerősek lehetnek filmekből, könyvekből - a szállásunk a névadó pályaudvar közelében volt, ezért az első látnivaló a maci szobra volt. Tegnap ki is kölcsönöztem a meseregény első részét - néhány éve angolul olvastam, tökéletes lesz az áprilisi újraolvasásomnak :D

Denmark Street
Szintén J. K. Rowlinghoz kötődő utca - itt található Cormoran Strike irodája a könyvek szerint.

Daunt Books
Amikor az utazást terveztem, akkor láttam meg ezt a könyvesboltot, mint ajánlott helyet. Egyrészt a történelmi háttere miatt volt érdekes (független könyvesboltként működik és ennek is épült a  Marylebone High Street-i üzlet a galériával, lépcsőkkel. Sajnos épp rendezvény volt a bolt hátsó (látványos) részében, így arról fotót nem tudtam készíteni. Az állománya hatalmas, eredetileg útikönyvekre szakosodtak, de a bolt elejében a legfrissebb fikciós könyveket is megtaláltam - köztük Freya Sampson vadiúj könyvét, amit már az utazás előtt kinéztem, hogy tökéletes szuvenír lesz és két Waterstones üzletben sem volt még :D

Waterstones
Az egyik legismertebb könyvesbolt-lánc, három üzletében jártam az elmúlt héten. Először a Trafalgar Square mellett - itt vettem meg akciósan Joanne Harris regényét és The Pumpkin Spice Café-t. Órákig el tudtam volna böngészni, de a kis csapatra is tekintettel voltam, így csak 10-15 percet bolyongtam :D A Westfield plázában vettem egy vászontáskát, ami jó emlék lesz a hétköznapi könyvcipelős buszozásaimon. Az egyik legkedvesebb élményem is az egyik bolthoz kötödőik - az egyik eladó nagyon kedves, segítőkész volt, amikor Freya Sampson könyvét kerestem.


Notting Hill - Portobello Road
Pénteken - a Westfield pláza után - megnéztük a Sztárom a párom (Notting Hill) filmből ismerős környéken a piaccal, kávézókkal. Nagy volt a nyüzsgés, de készítettem fotót a kék ajtóról, ami a férfi főszereplő lakását rejti, ill. a könyvesboltról, ahol dolgozik. Megtévesztő volt a Google térkép, mert a Portobello Roadról leágazó kis utcához rohantam először, a legtöbben ott nyüzsögtek - de most hétfőn újranézve a filmet megállapítottam, hogy igazából nem az szerepel, hanem a főúton lévő. Szerencsére a vonulás közben azt is lefotóztam :D


Poirot lakóháza - a Florin Court (Charterhouse Square)
Egyik este ide is elmetróztunk, ha már annyit néztem az elmúlt években a tévésorozatot. A ház előtt egy szép kis park van, este már zárva volt, de érdemes körülnézni az utcában. Párom kiszúrta azt a postaládát, amiben Poirot nagybetegen felad egy levelet :)

Még néhány élmény:
- több könyves vontakozású szobrot is rejt a város - Paddingtonén kívül láttuk a Hyde parkban Pán Pétert
- elsétáltuk a Baker Street-re egyik este - a Sherlock Holmes múzeumhoz

Sok-sok élményt, helyet préseltünk ebbe az öt napba, de még van mit felfedezni :)) 

1 megjegyzés:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.