Néhány könyvről röviden | 2022 március

Tove Jansson: A láthatatlan lurkó
Tavasszal mindenképp a végére akartam érni a Mumin-sorozatnak, mondjuk nem volt olyan nehéz teljesítés.
A láthatatlan lurkóban 9 novella kapott helyet, amelyek mind a Mumin völgy lakóival foglalkoznak. Minden évszakból olvashatunk történetet, az első épp egy tavaszi volt.
Az író ismét bebizonyította nekem, hogy mennyivel mélyebbek ezek a mesék, mint elsőre gondolnánk. Megjelenik a szorongás, a vágy egy új élet kipróbálására – ezzel felrúgva egy időre a szülői szerepet, vagy a tárgyakhoz való ragaszkodás bírálata. De humoros – kedves epizódok is, a kedvencem az volt amikor a Muminok megismerkedtek a karácsonnyal :D
Ismét volt olyan történet, amire gyerekkoromból emlékszem – elkapott a nosztalgia. Szeretném majd a rajzfilmet is újranézni ill. a Tove (2020) filmet is, hogy megismerjem jobban a szerzőt is!
5/5

Juhász Márió: A konyhában meg Elmore James szól
A FISZ új kötetei között böngészve került a kezembe Juhász Márió első verseskötete.
A hangulata nem passzolt hozzám, de találtam benne néhány olyan verset – vagy sort, ami tetszett.
3/5

Üzeneted ​érkezett
Nőnapon munkába tartva vettem észre, hogy megjelent ez az új Poket és a szombathelyi automatában volt is már belőle. Hirtelen vásárlás és gyors olvasmány volt.
A Telekom támogatásával jelent meg ez a kötet, melyben több munkatársuk ill. híres magyar nők is megosztották néhány gondolatukat az útkeresésről, a fejlődésről, önbizalomról.
Több értékes gondolatot bejelöltem magamnak, ami tényleg szuper útravaló lehetett volna nekem is korábban – ezért bátran adjátok oda fiataloknak is ezt a kis kötetet!
„Hagyd magad fejlődni, alakulni, nyugodtan kalandozni, rendszeresen csalogasd ki magad a komfortzónádból, hogy inspirálódj, hogy tágítsd a határaidat, hogy új szenvedélyekre lelhess.” – Fiala Borcsa
Érdekes gyűjtemény volt, persze csak néhány gondolat felvillantására volt hely a kis kötetben. Útravalónak – ajándékkönyvnek tökéletes és remélhetőleg a Poketet is támogatjuk vele :)
4/5

Lukács Flóra: Egy ​sanghaji hotel teraszán
A 2021-es tavaszi FISZ kötetek közül ezt is elolvastam, szintén egy újszerű versélményt kaptam – de a fenti négy közül Makáry Sebestyén kötete állt hozzám a legközelebb.
Lukács Flóra versei egzotikus utazásra hívtak, Sanghajba (?). Fények és színek robbantak az arcomba, éjszakai élet, mámor és testek és önmagunk keresése jelent meg. Számomra új volt a transzneműség, átváltozás és a nemi identitás témájának megjelenítése a versekben.
A borító nagyon passzol a kötethez.
4/5

Rachel Smythe: Lore Olympus 2+ 3. 
(Kötetként még nem jelent meg a 2. és 3. rész, igazából a webtoonon olvastam el az epizódokat).
A magyar kiadás után egyből folytatni akartam a történetet, még ha teljesen nem is varázsolt el első olvasásra. Kicsit lassan halad a történet néha, de szerintem ügyesen alakította a szerző a görög mitológia elemeit. Nagy kedvencem volt a Moirák megjelenítése: vhs kazettán kapta meg Hádész a kért emlékeket :D
Hádész és Perszephoné kapcsolata lassan alakul – eszembe jutott, hogy Bella-Edward (Twilight) szerelmi szálra emlékeztet.
Másrészt érdekes a traumák feldolgozása: megható volt ahogy P. beavatta Erószt, hogy mi is történt vele. Minden szereplő több érdekességet, titkot tartogat – még a naivnak tűnő Perszephoné is (igaz ezt már a 100valahányadik epizódból tudom).
4/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.