Néhány könyvről röviden #15

Az elmúlt kicsit több mint egy hónapban rekord mennyiségű blogposzt nélküli olvasmányélményt halmoztam fel - még jó, hogy okosan írtam róluk időben molyos értékelést:

Justyn Barnes - Ikigai
A Scolar Kiadó japán életmód könyvei közül ezt olvastam el elsőként – ez stresszes napon kezdtem el és öröm volt belemerülni a szép képekbe, az idézetekbe és a lényegretörő tippekbe.
A japán ikigai az élet értelmének, a hasznos és értékes életcél keresésének 'művészete'. Van a témáról részletesebb könyv is a piacon, ez inkább inspirációnak, kikapcsolódásnak, a téma iránti érdeklődés felkeltésének volt jó eszköze.
Tökéletes ajándékkönyv lehet / kamaszoknak is ;)
4/5

Oliver Luke Delorie - Shinrin-yoku
Már két könyvet olvastam a témában, ettől a kis könyvtől azt vártam, hogy inspirál és feleleveníti azokat az információkat, amiket kb egy éve olvastam. Hát nem sikerült. Gyönyörű kis kiadvány az tény, a borító, az illusztrációk – de az érződik az egészről, hogy az 'író' kapott X db stockfotót és írt hozzájuk néhány mondatot, amik a természetjáráshoz kapcsolódnak. Felhúztam magam rajta, mert igazából nem sok lényegi információt találtam benne, és nem hiszem hogy sokakat meggyőz, hogy miért jó a shinrin-yoku.
2/5

Almási Kitti - Irigység, ​kibeszélés, rosszindulat
Szeretem Almási Kitti írásait – élőben még nem volt szerencsém hallani az elődadását, de tervben van.
Ez a könyv is egy mindenkit érintő problémát mutat be – olvasmányos, gyorsan végig lehet rajta érni, több személyes példát is hoz. Viszont nem okozott bennem olyan hűha érzést, mint mondjuk a Bátran élni (amit azóta is újra szeretnék olvasni).
Az irigység mindenkiben ösztönösen benne van, akkor van gond, ha hagyjuk elhatalmasodni. Érdekes, hogy kultúrafüggő jelenség – pl. az amerikaiak jobban tudnak örülni és prezentálni a sikereiket, míg mi magyarok inkább meghúzzuk magunkat, mert nem akarunk 'kérkedni' vele, a dicséreteket se tudjuk általában fogadni, inkább leértékeljük, nehogymá' megszóljanak…
Kapunk néhány tippet, hogy kerüljük el az irigység érzését vagy kiváltását, de nem adott nekem ez a könyv most olyan sokat. De talán nem is volt több ebben a témában – egy előadás keretében biztos sokkal jobb élmény lehet befogadni.
3/5

Lénárd László - Másnap ​– Felejtés országa
Pár perc alatt 'elolvastam' – a könyvtárban találtam rá erre a kis képregényre, ami rendhagyó módon nem tartalmaz szöveget. Kb 50 oldalnyi az egész, képek követik egymást, amiben egy férfi egy napját láthatjuk. Monotonitás, magány és reménytelenség süt a kötetből, ami olyan mint egy vers – tágan értelmezhetjük a látott képsorokat.
3/5

Vecsei H. Miklós (szerk.) · Horváth Panna (szerk.) - A ​szarvassá változott fiú kiáltozása a titkok kapujából
Nagyon kíváncsi voltam erre a versválogatásra, és amint lehetett meg is szereztem (a könyvfesztiválon).
Volt több ismerős vers a kötetben, vagy alkotó, de bőven találtam olyanokat, akiktől még nem is olvastam semmit, vagy pont nem azokat a verseket. Tetszett, bár sok olyan verset találtam benne aminek az olvasása kihívást jelentett – kezdve a címadó darabban. Többször újra fogom olvasni.
4/5

Paul Tobin · Borys Pugacz-Muaszkiewicz · Karolina Stachyra · Travis Currit - Varjak ​átka (The Witcher 3.)
Jobban tetszett, mint a második rész – sőt talán egy fokkal még jobban, mint az első. Tetszett Ciri és meglepődtem amikor kiderült, hogy milyen kapcsolatban áll Geralttal. Az első rész csavarját kitaláltam, így nem lepett meg annyira – kicsit szétesőnek éreztem a történetet helyenként.
4/5

444 ​jó hely Budapesten
Hasznos gyűjtemény, tele szupernek ígérkező helyekkel, bár ahol írták, hogy luxus árak vannak – azokat át is ugrottam :D
Egyedül a kiadással nem voltam teljesen elégedett – volt olyan hely, amit nem találtam egyszerűen a térképen (bár ez a legkisebb gond, mert rákeresek), viszont ez a tömzsi kötés gerinctörés nélkül használhatatlan :(
4/5

Clare Azzopardi - Pár ​női név
Az első olvasmányom máltai írótól – nem titkoltan 'csak' ezért vettem a kezembe.
Clare Azzopardi történetei szép stílusban megírt (bár ezen szerintem sokat dob Szabó T. Anna fordítói munkája) de kellemetlen történetek.
Kapásból az első történet egy szociopata (?) lány története, aki szereti manipulálni a körülötte élőket.
A legjobban a második novella tetszett, ami egy máltai házaspárról szól, akik Anglia emigráltak – a munka nehéz, az otthonuktól több okból is elidegenedtek.
Érdekes bepillantást adott ez a kötet a máltai mindennapokba, a nevek, az életkörülmények – már amennyi felsejlett belőle.
3/5

Háy János · Beck Zoltán - Háy ​Come Beck
Nem titkoltan azért hallgattam meg mert:
- BeckZoli
- jön hozzánk a könyvhét előtt a könyvtárba a Háy Come Beck produkció
Örültem, hogy újra hallhatom a már ismert zenéket, szövegeket - amiből egy sírva-nevetős érzés bontakozik ki. Azt hiszem élőben hallani még nagyobb élmény lesz, mint hangoskönyvben.
4/5

Bödőcs Tibor - Addig ​se iszik
Régóta szeretem Bödőcs Tibor stand-up előadásait, ezért voltam kíváncsi a könyvére. Már az első oldalakon kiderült, hogy csak egy bizonyos rétegnek fog tetszeni és nekik is talán csak kis adagokban fogyasztva. Nekem ez most elég tömény volt, több írót még nem ismertem így nem igazán ismertem fel a stílusokat. Akiket viszont ismertem, azokat tényleg jól hozta BT.
3/5

Agatha Christie - Bűnszövetkezetben (Tommy és Tuppence 2.)
Az angol klasszikus krimi rajongói fogják igazán érteni és értékelni ezt a könyvet. Tommy és Tuppence egy nagyobb nyomozás keretében a Blunt nyomozóirodát veszik át és virágoztatják fel. Arra számítottam, hogy az első részhez hasonló regényt kapok, ám a kerettörténeten kívül lazán összefüggő novellák – nyomozások szerepelnek ebben a kötetben. Emiatt hiányérzetem volt, a nyomozások elég rövidek, de ettől inkább a kidolgozatlanság érzetét keltették. Folytatni fogom még a sorozatot, remélem a későbbi részek mások lesznek :)
3/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.