Háy János - Sztreccs

Egyik kolléganőmnek ez lett az első Poket zsebkönyve – a Keletinél vettük és ameddig elmetróztunk a Széll Kálmán térig, beleolvasgattunk és meggyőztem magam, hogy nekem is kell :D

Háy Jánostól már olvastam a Hozott lélek és az Ország, város, fiú lány köteteket, előbbi jobban tetszett és az fogott meg annyira, hogy rájöttem, foglalkoznom kell ezzel az írói munkássággal (is).
A tartalomjegyzéket megnézve több novella szerepel ebben a válogatásban, bár nem nagyon emlékeztem, csak néhánynál derengett hogy mintha én ezt már… :)

Kicsit tömény olvasmányélmény volt: több órás vonatútra vittem magammal, és egy nap alatt végeztem vele. A témák, sorsok hasonlóak voltak, de tetszett az időbeli ív, ami szerint össze lettek válogatva a novellák. A fiatal szereplők felnőtté válásától jutunk el a középkorú életek válságaihoz, majd az öregség és a halál témakörével zárunk. Nem vidám kötet, egyáltalán nem. De annyira életszerű: a saját életünkből vagy ismerősi körből felismerhetjük a bemutatott problémákat. Kicsit benne van a 'katasztrófaturista' hozzáállás, olvasod – olvasod és csóválod a fejed, hogy á veled nem történne meg, vagy milyen jó hogy a te életed más.

Nagyon sok történet szól a házasság, vagy a párkapcsolatok kiüresedéséről, a megcsalásról, a szeretőkhöz futkosásról. A novellák közül van ami szívszorító csattanóval zárul - de van ahol már az alaphelyzet elég arra, hogy összeszoruljon a torkunk. Sőt szerepel a kötetben egy olyan történet, ami a szerető - betegség - halál tematikában duplacsavarral zárul.

Ajánlom ezt a kötet, vagy egyáltalán Háy János írásait, ha szeretnétek a magyar kortárs szépirodalommal megismerkedni, olyan szövegeken keresztül amiket könnyű olvasni, de nem folynak át az olvasón észrevétlenül...

4/5

Kiadó: Poket
Kiadás éve: 2019
Oldalszám: 164
Sorozat: 15.
Ár: 990 Ft (Ha nem jártok Bp-en, vagy a néhány vidéki városban ahol már van Poket automata, akkor a honlapjukról is rendelhettek)
Borító: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.