Szerb Antal - Száz vers

szeptember 21, 2013
Nem szoktam verseket olvasni - kivéve Andiamo hétfői válogatását, az egyetemen persze kellett, elemeztük is őket, de valahogy sose voltam versolvasós lány :)

Andiamo most hétfőn írt erről a könyvről, és olyan nagy kedvem lett hozzá, hogy pár nap múlva meg is rendeltem az antikvarium.hu-ról ez a szép, '83-as kiadást és tegnap éjjel át is olvastam az egészet :D

Szerb Antal a világirodalom verseiből nyújt egy szubjektív válogatást, ám évek óta nagy sikere volt, szóval meg lehet bízni az ízlésében :) . 
Nekem elsőre kevés vers tetszett, a már ismert klasszikusokon kívül, ám ez olyan könyv, amit újra elő kell venni, és elindít egy folyamatot az emberben.
Kedvem támadt előkeresni az egyetemen elemzett, megértett és megszeretett verseket, ezen kívül utánanézni annak a néhány költőnek, akinek a versei megfogtak ebben a gyűjteményben. (Ééés lehet, hogy új rovatot indítok én is, amiben megosztom ezeket a verseket ;) )

Az első vers, amit elolvastam :)
Itt nyílt ki :D
A kiadás is tetszett, szép ez a vörös borító (igaz a védőborító már nincs meg, nem tudom milyen lehetett), a versek eredeti nyelven is olvashatóak, a költőkről pedig egy rövid ismertető jegyzék is olvasható. A verseket 10 témából válogatta Szerb Antal (magányosok, szeretők, sorsok, állatok, stb).

4/5

Kiadó: Magvető Könyvkiadó
Kiadás éve: 1983
Oldalszám: 350
Ár: antikvár
Borító: 4/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.