Új rovat! - Szép versek

szeptember 27, 2013
Ahogy ígértem egy hete a Szerb Antal Száz vers könyve kapcsán, új rovatot indítok. :) Ma Lobonál épp láttam is egy szép videóválogatást, amiben híres színészek olvasnak fel verseket, csak hogy a kedvenceimet említsem: ♥  Benedict Cumberbatch, Tom Hiddelston, Alan Rickman, Jeremy Irons, Colin Firth...

Az első vers William Wordsworth - Táncoló tűzliliomok, ami szintén megtalálható a Szerb Antal féle válogatásban, és a mek-ben is.

TÁNCOLÓ TŰZLILIOMOK

Sétáltam, mint felhő, melyet
szél hajt, céltalan, könnyedén,
s egyszer csak egy sor, egy sereg
aranyliliom tűnt elém,
a tó partján, a fák alatt
ringtak, táncoltak álmatag.

Ahogy csillaggal a tejút
ragyog s hunyorog mindenütt,
a szikrázó kis öblöt úgy
körüllobogta ünnepük;
lángszirom, táncos, büszke fej
hintázott ott vagy tízezer.

Tűztánc volt a tó is, de ők
túltündökölték a vizet, -
költő ily társaság előtt
csak boldog s vidám lehetett!
Néztem, - néztem, - nem tudva még,
hogy mily gazdaggá tett a kép;

mert ha merengő éjeken
lelkem most önmagába néz,
gyakran kigyúl belső szemem,
mely a magány áldása, és
megint veletek lobogok,
táncoló tűzliliomok.


SZABÓ LŐRINC

Itt pedig Jeremy Irons előadásában meghallgathatjátok angolul:

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.