Top 5 - Klasszikusok a várólistámon

május 29, 2019
Pupillától loptam a bejegyzés ötletét ;) .
Márciusban megmutattam mik a régi adósságaim, azóta persze változott egy kicsit a kép, ill. az öt könyv kiválasztásánál arra figyeltem, hogy maximum a 20. század közepéig bezárólag hozzak címeket. 

Daphne du Maurier - A ​Manderley-ház asszonya
Heloise bejegyzése (ill. egy könyvtári kérés) 'jutatta' eszembe ezt a klasszikust. Nemrég a könyvtárban, a leselejtezett könyvek közül beszereztem egy példányt, így már még erősebb a késztetés, hogy elolvassam :) Nyáron vagy ősszel tervezem. Ebből is érkezik egy új adaptáció, Rebecca címen.

Szerb Antal - A ​Pendragon legenda 
Az Utas és holdvilágon kívül még nem olvastam tőle, ez a könyv is régóta tervben van - sőt szüleimnek valamilyen alkalomra meg is vettem, hogy már legalább legyen egy példány :D

 Shirley Jackson - Hill ​House szelleme (elolvastam)
Az új Netflix sorozat hatására jelent meg magyarul is ez a klasszikus gótikus történet. A könyvtárból már be is szereztem - elég rövidke is, szóval minél előbb tervezem sorra keríteni. Sóbálvány c. novelláskötetét is idén vettem meg egy antikváriumban, nyáron talán erre is sor kerül - vagy ősszel, mert ott jobban passzol a borzongató hangulata.

Charlotte Brontë: A Stancliffe-fogadó / Henry Hastings kapitány + Caroline Vernon 
A molyos Brontë-nővérek kitüntetéshez már csak a fenti két könyv kellene, így ezeket szeretném a közeljövőben végre elolvasni. Régebben amúgy jobban vevő voltam az angol klasszikus, romantikus szépirodalomra - Jane Austen, Bronte könyveket faltam, vissza kellene lassulnom az írásmódjukhoz újra.

Patricia Highsmith - A tehetséges Mr. Ripley
Filmen már többször is láttam, és ez is egy 1001 könyv listás mű. Talán az egyik első pszichthriller, ami a műfaj mostani népszerűségét tekintve is elolvasandóvá teszi számomra :) 

5 megjegyzés:

  1. Jó hogy te is írtál egy listát! :) Nahát, mennyi filmes!
    A Pendragon-legenda nekem olyan ijesztően komolynak tűnik... pedig jó volt az Utas és holdvilág is, nem kéne félnem a szerzőtől...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, nagyon jó posztötlet volt! :)
      Pendragon elvileg nem annyira komoly, a molyos címkék alapján ez a sejtés él bennem :)

      Törlés
    2. Nekem a Pendragon-legenda sokkal jobban bejött, mint az Utas és holdvilág.

      Törlés
    3. Na még egy megerősítés, köszi! :)

      Törlés
  2. A Pendragon legenda szupervicces szerintem :) Én nagyon jól szórakoztam anno rajta! Szóval azt is szívből ajánlom, ahogy persze A Manderley-ház asszonyát is! Nagyon örülök, hogy a bejegyzésem eszedbe juttatta :)) Imádni fogod, biztos vagyok benne!
    Shirley Jacksontól pedig én is nagyon szeretnék már olvasni...

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.