Néhány könyvről röviden #13


Marie Kondo - The ​Life-Changing Manga of Tidying Up
Évekkel ezelőtt olvastam Marie Kondo két könyvét, így a módszert ismertem. Most ismét 'benne van a levegőben' – a Netflixen takarítós valóságshowt is kapott. Gondolom ennek apropóján jött ki ez a képregény / manga, ami tartalmazza a KonMari módszer alapjait, egy cuki kis történetbe ágyazva.
Vannak tök jó dolgok az elméletében, de van ami egyrészt nyugati világban felnőtt emberektől távol áll, vagy ami túlzás. (pl: kb csak egy kis könyvespolcnyi könyv megtartása). Amúgy évről évre én is átszelektálom a cuccaimat, és jól eső érzés, hogy a régi emlékekből tényleg a nagyon fontosakat tartottam meg. Ez főleg költözködésnél jön jól. A könyvek szelektálásánál amúgy már én is alkalmazom a módszert, hogy ami évek óta a polcon áll és már nem érzem úgy, hogy el akarom olvasni, azt bedobtam az eladó/elajándékozandó dobozomba.
3/5

Virginia Woolf - Három ​adomány
Woolf esszéje sajnos ma is aktuális. Nem csak a világban dúló erőszak, háborúk miatt, hanem sok helyen a nők megítélése sem változott. Woolf feminista gondolkodásmódja ebben az esszében a legerősebb szerintem. Pont tegnap néztem meg Eszter videóját, amiben a feminizmushoz tapadt negatív előítéleteket próbálja lebontani.
Woolf sem volt radikális, csak egy élhetőbb világot akart magának és a tanulni-dolgozni vágyó nőknek.
Nem egy könnyű olvasmány, tele van utalással – adattal a korabeli cikkekre, megszólalásokra (és ebből is több sajnos ismerős lehet ma is).
4/5

Eoin Colfer · Andrew Donkin - Illegál
Jó érzékenyítő képregény a fiatal korosztály számára, ami bemutatja, hogy egyes országokban milyen körülményekkel kell megküzdeniük gyerekeknek – felnőtteknek. Viszonylag rövid (kb 1 óra alatt elolvasható) történet, amiben jól váltogatja a múltbeli és jelenbeli szálat. Külön érdekes a valós élménybeszámoló a kötet végén, ami korántsem mutat happy endet.
4/5

Grecsó Krisztián - Pletykaanyu 
Ahogy többen, én is a híresebb regényeivel kezdtük az ismerkedést Grecsó Krisztiánnal. A Mellettem elférsz a kedvencem tőle, szép sorjában olvasgatom a megjelent köteteit. Most értem az elsőhöz, a 2018-as új kiadás javított-átdolgozott (három új novella szerepel benne) formájában olvastam.
Olvastam interjúkban, hogy a megjelenésekor milyen botrányok övezték a kötetet, mert többen magukra ismertek Grecsó szülőfalujából.
Nehéz olvasmány volt, ami meglepett – megszenvedtem az első narrátor monológjaival, aztán amikor felismertem a mintákat, történeteket akkor könnyebb volt. Pletykák, anekdoták keverednek a novellákban. A legjobban azok tetszettek, amiben Schriwanek András szerepelt és mondja el a tutit a fiatal narrátornak. Több helyen felnevettem, ill. csodáltam azokat az ízes fordulatokat, amiket a tájnyelv őriz.
A könyv végére besokkaltam, tömény volt – nehéz volt, de lehet hogy majd újraolvasom, mert több utalás úgy nyer majd értelmet.
3/5

Vivien Holloway - Forgandó ​szerencse
Nagyon gyorsan a végére értem ennek a kötetnek is és bevallom unatkoztam közben. :(
Winie lábadozik, van egy-két megbízása, Harry eltűnt a városból, Will pedig kezdi visszanyerni a lány bizalmát ill. saját tolvaj karrierjét építgeti.
A könyv nagy része Harry bosszújáról szól, és egy kicsit azokról medálokról, mint amilyen Harrynek is a nyakában függ.
És ennyi…
Nem tudom vagy rosszkor olvastam vagy mást vártam, de untatott a sztori, több steampunkot szeretnék bele, több titkot, megismerni a tágabb világot. Be vagyunk szűkülve a három főszereplő életébe, ide-oda mennek, beszólogatnak egymásnak és igyekeznek nem megöletni magukat. Winie is már idegesített a végére a keménykedő hozzáállásával.
Sajnálom ezt a sorozatot, mert tele van jó ötletekkel, de nincsenek kibontva, túl rövid így az egész – sokkal jobban tetszene, ha max 3 regénybe lett volna kidolgozva a történet, nem ilyen vázlatos formában. Persze megvan az előnye ennek is, a keveset olvasóknak jó kikapcsolódás lehet, sikerélmény elolvasni az alig 100 oldalas részeket.
Sok az elgépelés is a szövegben :/
Az utolsó rész elvileg idén érkezik, azt még elolvasom, hogy teljes legyen a sorozat.
3/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.