Kedvenc YA könyveim

november 27, 2013
tumblr
Katacitától 'loptam' szemérmetlenül a poszt ötletét, azóta Amadea és Pupilla is megoszotta a kedvenc YA könyveit. Kicsit agyaltak-agyaltunk, hogy mi is számít ebbe a kategóriába.
Ha a YA kategóriát meghallom, elsőként a Könyvmolyképző Vörös pöttyös sorozata ugrik be, ők lovagolták meg legjobban hazánkban ezt a irányt. Magyarul ifjúságinak fordíthatjuk a young adultot, szóval beletartoznak olyan klasszikusok is, mint a Ne bántsátok a feketerigót, vagy L.M.Montgomery Anna sorozata is. Szóval ebben a bejegyzésben külön veszem a klasszikus ifjúsági kedvenceimet, és az újabbakat. Segítségemre volt ez a top100-as lista.

Klasszikusok:

Tolkien - Hobbit
J.D. Salinger - Zabhegyező

Újabbak:
Celia Rees - Bűbájos Mary és Farkasszem - régi kedvenceim ezek a könyvek is, Celia Rees nagyon jó atmoszférát tud teremteni, és a történelmi környezet is sokat dobott a cselekményen. Olvastam több könyvét is (Kalózok!, Vágyak évadja, Sovay - Az útonálló úrilány), mind igényes, érdekes és izgalmas. Bátran adnám tizenéves lánykák kezébe :)

Harry Potter - erről már nem is írok többet, abszolút kedvenc

Libba Bray trilógia - Vörös Pöttyös időszakomban szerettem bele a sorozatba - viktoriánus kor fantasyval bővítve, a 2. és 3. rész igazi monstrum, és eléggé el lehet veszni a cselekményben, de jó könyvek

Shiver trilógia - szintén VP kedvenc, Maggie Stiefvater remek hangulatot teremt a könyveiben, szépirodalmiasan ír (jaj de csúnyán fogalmaztam :)), fantasy ez is, de szintén az igényesebb fajtából

Az éhezők viadala trilógia - az első rész tényleg tetszett, a következő két kötet viszont egyre kevésbé nyerte el a tetszésem. Hétfőn megnéztem moziban a Futótüzet és újra megszerettem ezt a világot, komolyan mondom a filmbeli Katnisst sokkal jobban szeretem és az események is nagyon tetszettek, mint a könyvben. Pedig nagyon ritkán van ilyen, hogy ha olvastam vmi könyvben, az filmben jobban tetsszen. Na a harmadik részre nagyon kíváncsi vagyok, de szerintem az is meg fog nyerni magának :D

Lenyűgöző teremtmények - Idei kis 'guilty pleasure' sorozatom, érdekes a világa, a hangulata (USA déli része, mocsarak, szép déli kiejtés, kaják :D), nem különösen kiemelkedő, de mégis megszerettem :)

Markus Zusak - A könyvtolvaj (ezt nem sorolnám YA-k közé)
Rainbow Rowell - Eleanor and Park - Legújabb kedvenc íróm (ki lehet ezt jelenteni egy könyv után? :D
Paolo Bacigalupi - Hajóbontók - egy nagyon jó YA disztópia
Amy Kathleen Ryan – Ragyogás - szintén, vajon mikor jön a folytatás? :)


És persze ha már említettem a fenti listát, ezek azok, amiket el szeretnék még olvasni:
- Galaxis útikalauz stopposoknak
- Gayle Forman - Hová tűntél
- James Dashner - Az útvesztő
- John Greentől több könyv
- befejezni Philip Pullmann Az Úr sötét anyagai trilógiát
- Beagle - Az utolsó egyszarvú
- Scott Westerfeld - Csúfok sorozata

3 megjegyzés:

  1. De sok jó YA-t olvastál! Van jópár a listádon, amit nekem is illene már kézbe venni, pl a Hobbit, jajj... de mindjárt jön a második rész a moziban:)) meg pl a Ragyogásra is nagyon kíváncsi vagyok:)
    A Hová tűntél nekem nagyon tetszett, jobban, mint az első rész, bár azt elég rosszkor olvastam.

    Különben fura ez a lista, amit linkeltél, nem tudtam hogy például a Fahrenheit 451 az YA :) /meg a Galaxis útikalauzzal is ez a helyzet:)/
    Viszont ahogy végigolvastam, rájöttem, hogy kihagytam párat, frissítenem kell a posztot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D A hobbit van hangoskönyvben is, én úgy hallgattam meg tavaly újra ;)
      Én is rácsodálkoztam néhány könyvre, hogy miért is YA :/

      Törlés
  2. Dejó! Jó ez a lista is! Mondjuk néhányat tényéeg én se értek, miért YA, de mindegy, a lényeg hogy beszélgetünk róla :)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.