10 év kihívás | Book tag

december 28, 2019
Ezt a booktaget egy angol videósnál láttam, az eredeti videó és a kérdéssor pedig innen származik. A kérdéseket lefordítottam, mert nem találtam még meg magyarul.
1. Mi volt a kedvenc könyved 2009-ben?
Libba Bray - Rettentő ​gyönyörűség (Gemma Doyle-történetek 1.) - Vöröspöttyös sorozatban megjelent, ifjúsági - romantikus, kicsit misztikus sorozat első része. 2011-ben olvastam újra, a 3. rész is ekkor jelent meg. Lehet hogy érdemes lenne ezt is valamikor újráznom, mert nagyon szerettem ekkoriban. 
A másik, ami azóta is nagy kedvenc és ideje lenne ezt is újrázni a 4. rész miatt is - Joanne Harris Csokoládé c. regénye.
De a True Blood első része, Jane Austen Emmája is kedvenc címkét kapott - könnyen osztogattam akkoriban :D

2. Mi volt a kedvenc könyved 2019-ben?
A legfrissebb élmény: Naomi Novik Ezüstfonása, de Madeline Miller Kirkéje is kedvenc lett. Mindkettő fantasy, monda átírás, erős női karakterekkel - ez lett számomra a tökéletes recept ha kedvenc történetekről van szó.

3. Melyik könyvet szeretted legkevésbé 2009-ben?
Az Iliászt, a Drakula gróf válogatott rémtetteit (a hangsúly a válogatott kiadáson van), Stepfordi feleségek - ezekre mind 3 csillagot adtam molyon.

4. Melyik könyvet szeretted legkevésbé 2019-ben?
A 2 pontos olvasmányok közül válogattam, egész sok volt idén :O 
- Tim Burton - Karácsonyi ​lidércnyomás, Tamás Zsuzsa: Mit ​tud a kert és Pion István: Atlasz bírja (verseskötetek), Oliver Luke Delorie - Shinrin-yoku 

5. Melyik az a könyv, amit 2009-ben adtak ki és még mindig el szeretnéd olvasni? 
Olyan könyv nincs, ami akkor került hozzám és ne olvastam volna el. Van több klasszikus, aminek valamelyik kiadása 2009-es, de ekkor még nem figyeltem a friss megjelenéseket ezért nem tudok ilyen könyvről. 

6. Melyik az a könyv, amit 2019-ben adtak ki és 2020 előtt el szeretnéd olvasni?
Mivel már nincs sok idő 2020-ig, ezért a már megkezdett Élő Ady válogatást szeretném befejezni 31-ig :)

7. Mi az a zsáner, amiből régen sokat olvastál, de ma már nem annyira? 
Ifjúsági, vámpíros, urban fantasy - ezekre voltam rákattanva az elmúlt évtized elején. 

8. Mi az az új zsáner, amit felfedeztél 2009 óta? 
Feminista könyvek, női sorsokról szóló történetek, regényes életrajzok, önismereti könyvek, memoárok, esszégyűjtemények képregények. 

9. Mi az az olvasós - könyves szokás, amit magad mögött szeretnél hagyni 2019-ben?
Az hogy több könyvet veszek, mint amit el tudok olvasni, és hagyom magam elcsábítani az akciókkal - de azért utóbbiról egész jól leszoktam.

10. Mi az az új olvasós cél, vagy szokás amit szeretnél megvalósítani a következő 10 évben?
Kevesebb könyvet venni, de azokat elolvasni rövid időn belül. Az újraolvasás pedig már egész jól megy, de ezt is mindenképp szeretném folytatni.

Nem jelölök konkrétan senkit, de aki szokott nálam olvasgatni - vigye bátran, szóljatok ha kitöltöttétek - kíváncsi vagyok a ti elmúlt 10 évetekre!

A kérdések:
1. Mi volt a kedvenc könyved 2009-ben?
2. Mi volt a kedvenc könyved 2019-ben?
3. Melyik könyvet szeretted legkevésbé 2009-ben?
4. Melyik könyvet szeretted legkevésbé 2019-ben?
5. Melyik az a könyv, amit 2009-ben adtak ki és még mindig el szeretnéd olvasni?
6. Melyik az a könyv, amit 2019-ben adtak ki és 2020 előtt el szeretnéd olvasni?
7. Mi az a zsáner, amiből régen sokat olvastál, de ma már nem annyira?
8. Mi az az új zsáner, amit felfedeztél 2009 óta?
9. Mi az az olvasós - könyves szokás, amit magad mögött szeretnél hagyni 2019-ben?
10. Mi az az új olvasós cél, vagy szokás amit szeretnél megvalósítani a következő 10 évben?

1 megjegyzés:

  1. A Rettentő gyönyörűség nekem is tetszett, a második részt azonban valamiért félbehagytam :/ Mindenesetre én is szeretném majd újraolvasni :)
    9. - teljesen egyetértek :) Tök jó ez a book tag, ha lesz időm, megcsinálom én is. Köszi, hogy kiírtad külön a kérdéseket :)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.