Néhány könyvről röviden #9

Az elmúlt hónapokban ismét volt néhány olvasmányom aminél nem vettem a fáradságot, hogy írjak róluk blogbejegyzést. A legtöbb most 3 pontos ("több idegesítő dolog van benne, de azért egyszer jó volt").

Jenna Evans Welch: Love & Gelato – Firenzei nyár 
Vágytam egy könnyed, nyári történetre és erősen nyomott a latban, hogy Firenze városa is szerepet kap a cselekményben. Lina egy hihetetlenül szomorú ok miatt kerül Olaszországba, egy vadidegen férfihoz. Innen kellene újraépítenie az életét, persze az ő terve az, hogy visszamenekül – valahogyan – Seattlebe, a legjobb barátnőjéhez. Hamar kiderül, hogy mégsem olyan rossz ez a hely ahová került, hamar új ismeretségeket köt. Közben egyre többet megtud anyukája naplójából az ő firenzei éveiről, amikor oda járt egyetemre. Könnyed történet, de minden fordulat kiszámítható (X, Ren és Lina, Howard szerepe). Egyszer jó volt, főleg a firenzei adalékok miatt.
3/5

Lauren Graham: In Conclusion, Don't Worry About It
Rowling beszédéhez hasonlóan ez a kis könyvecske is igazán a rajongókhoz fog szólni. Lauren Graham a Langley középiskolában elmondott beszédét bővítette át egy kicsit, persze sok személyes élménnyel. Az üzenete az, hogy ne rontsuk el az örömünket a túlzott elvárásokkal magunkkal szemben, éljük át a flow élményét, és úgy összességében, ne aggódjunk :D
3/5

Seanan McGuire: Minden szív kaput nyit
Annyira vártam ezt a könyvet – a cím hangzása, a borító elvarázsolt már a megjelenésekor. Olyan jó lett volna, ha ez nem csak egy kisregény – így egy érdekes alaphelyzetű fantasy sztoriból, egy olyan történet lett, ami túl sokat akar mondani. A felnőtté válásról, a szülő-gyerek kapcsolatról, egymás elfogadásáról – ami mind szuper, és emiatt kapta gondolom a díjakat is, de annyira rövid és erőltetett néhol. Sajnálom mert nagyon akartam szeretni.
3/5

Gabriella Eld: Talpig feketében
Ez volt az első könyvem az írótól, szóval nem volt semmiféle sejtésem, vagy elvárásom, hogy milyen kisregényt fogok a kezemben. A borítója megtetszett már amikor a megjelenések között böngésztem. Két fő oka volt, hogy elolvastam – egyrészt szeretnék ismerkedni a magyar ifjúsági – fantasy szerzőkkel, ill. egyik kollegina is ajánlotta és kíváncsian várta ezt a kis kötetet. A történet eseménydús volt, nem volt benne semmi sallang. A világa érdekes volt – csipetnyi X-men és V mint vérbosszú. Igor és Kasja voltak a kedvenceim, Alaska nekem túl fura volt :D 
Megkívántam a pizzát! :D
4/5

Esterházy Péter: „És mesélni kezdtem”
Ennél a könyvnél nagyobb élményt jelentett a megvásárlása, ill. a kiadás különlegessége. Esterházytól még nem olvastam – így ismerkedésnek tökéletes volt Dés László válogatása. Nem pontozom a kötetet, mert nem érzem úgy hogy tudnám értékelni EP prózáját – annyit tudok, hogy nem valószínű, hogy fogok még olvasni tőle. Nem az én íróm, a témái távol állnak tőlem – értékeltem a humorát, néhány történetét.
3/5

E. M. Forster: Szoba kilátással
Néhány éve már beleolvastam, de az első oldalakon nem jutottam túl. Most nyaralásra vittem magammal és meglepően gyorsan haladtam vele két mártózás közben :) 
Az eleje viszont nehezen adta magát, a történet kissé zavaros volt – unalmas volt a szabad/ nem szabad kérdéseken való rágódás. Lucy, a főszereplő egy fiatal lány, aki eddig a családja korlátai között élt, Firenzébe vénkisasszony unokanővérével utazik, aki szintén fárasztó és korlátozó társaság. De valami elkezdődik a fiatal lány életében az utazás alatt, ami miatt a cselekmény későbbi pontján rájön, hogy ő maga mit akar az élettől és kiáll magáért. Ez a második rész olvastatta magát – egy délután be is fejeztem. Volt néhány idézet és momentum ami nagyon tetszett, ill. maga az hogy utaznak benne, de nem került be a kiemelkedő olvasmányélményeim közé.
3/5

Jessika Coker Juniper: The Happiest Fox
Juniper és Jessika Instagram fiókját már jó ideje követem, ezért is voltam kíváncsi a „legboldogabb rókára” könyv formában is. Jessika beszámol arról, hogy milyen kötődése van az állatokhoz, a menhelyekhez, hogyan jött a lehetőség, hogy örökbe fogadja Junipert. Közben megoszt néhány fontos infót a rókákról, a háziasításukról, a vicces sztorik mellett. Pl. Juniper olyan 'családból' származik, amelyet a bundájáért tenyésztettek, a viselkedése ezért szelídebb, ezért tartható háziállatként. Persze az ösztönös reakciói előjöttek, az ételét agresszívan védte, vagy hogy mindent lepisilt ezzel jelölve, hogy az övé. Szép kiadvány lett ez a könyv, persze a képek nagy része már ismerős volt Instagramról, vagy a net más szeletéről – hisz Juniper egyfajta sztár lett :) 
Magát a könyvet kevésnek éreztem, néha egy-egy Insta poszt alatt több információt megosztott Jessika, mint itt. Szép album – rókafanoknak jó ajándék lehet.
3/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.