J. K. Rowling - Legendás ​állatok és megfigyelésük - Az eredeti forgatókönyv

Talán nem kell mondanom, hogy nagy Harry Potter fan vagyok - aki régebben olvas erről olvashatott már több bejegyzésben is :D A Legendás lények állatok filmhez kicsit szkeptikusan álltam, féltettem kicsit, hogy a 'megszentelt' HP világomba hogyan fog ez illeszkedni - hálisten remekül :D Tavaly télen moziban néztem meg a filmet és teljesen el voltam varázsolva tőle. Tetszett a képi világ, a sztori, a választott színészek, a humor és kíváncsian várom a folytatásokat amiben kibontják ezt a világot is. 

A forgatókönyvet igazából nem akartam elolvasni, mert mondom minek - láttam a filmet, nekem ez elég. Végül a molyos J.K.Rowling plecsni miatt rászántam magam - mert már csak ez hiányzott a teljességhez - és nem bántam meg! Ahogy olvastam újra előttem pörgött a film és bevallom a végén pár könnycseppet is elmorzsoltam, csak hogy az utolsó oldalakat már nagy vigyorral fejezzem be :) Rowling anyánk tudja hogyan kell egy jó sztorit megírni - forgatókönyvet is!

A történetről röviden: Göthe Salmander New Yorkba érkezik egy böröndnyi legendás lénnyel (nem vagyok hajlandó az újabb állatok formát használni, nekem így ivódott be az agyamba :D). Miközben a városban sétál belebotlik egy szektás csoportba, az Új Salem Megőrzési Társaság képviselőibe, ami a modernkori (1926-os évben járunk amúgy) boszorkányok létezését próbálja bizonyítani. 
nlc
Tina Goldstein, a MACUSA (az USA Varázslókongresszusa) munkatársa kiszúrja Göthét és követi, mint gyanús elemet. A történet itt kezd bonyolódni - Göthe enyveskezű orrontó furkásza kiszabadul és összelop mindent. Miközben Göthe üldözi őt, összecseréli a táskáját egy muglival (az amerikai nyelvben magnix, de istenem, neee, nem tetszik :D) és innen indul a közös történetük - elszabadult lényekkel, egy lappangó, pusztító sötét erővel és az amerikai varázsvilág megismerésével. 

Lendületes, humoros, kedves film/történet amiben több érdekes infót is megtudunk a varázsvilágról. Nekem nagyon tetszett Göthe Salmander figurája, akit eddig csak mint tankönyvírót ismerhettünk. Érzékeny, kitartó, okos varázsló, aki a korábbi tévhitet - a legendás lényeket ki kell írtani - teljesen megcáfolja azzal, hogy meg akarja ismerni őket, és megtanulja melyikkel hogyan bánjon. Korszakalkotó a tevékenysége a varázsvilágban :)

A kiadásról: csodaszép borítót kapott ez a könyv, amit elég nehéz fotózni a csillogó felületek miatt. A belsejében is sok illusztrációt találunk, ami a MinaLima stúdió munkája és a '20-as évek stílusa köszön vissza bennük. 

Ajánlom ezt a könyvet azoknak, akik szerették a filmet, mert érdekes élmény ilyen formában újraélni. (Lehet, hogy megveszem majd én is, hadd legyen a polcomon :)). 

Aki egy újabb lehúzásnak tartja a könyvet és a filmet az elveszít egy újabb szemszöget, amiből megismerhetné a Rowling által megteremtett varázsvilágot... Szerintem nagyon jó volt, hogy megismerhettünk egy új varázslótársadalmat, visszatértünk a múltba, a Voldermort előtti időkbe, ahol egy új gonosszal kell megküzdeniük a varázslóknak.

5/5

Kiadó: Animus
Kiadás éve: 2017
Eredeti cím: Fantastic Beasts and Where to Find Them
Oldalszám: 302
Ár: 3390 Ft
Borító: 5/5

Fülszöveg:
1926-ot írunk. Amikor az ifjú magizoológus, Göthe Salmander megérkezik New Yorkba, még csak nem is sejti, hogy az eseményeknek milyen különös láncolatát indítja el. Mágikus bőröndjéből ugyanis kiszökik néhány varázslény, akiknek üldözése közben ő és újdonsült barátai sokkal nagyobb veszedelmekkel is szembekerülnek, mint amekkorát egy szerelmes randalór vagy egy aranytól megrészegült orrontó furkász jelent.A Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola könyvtárának népszerű darabja, a Göthe Salmander által írt Legendás állatok és megfigyelésük adott ihletet J.K. Rowlingnak, a Harry Potter-könyvek szerzőjének e forgatókönyv megírásához. Rowling csodálatos világának rajongói lapról lapra élvezhetik az írónő megkapó humorát, varázsvilág-építő fantáziájának működését és mély, megértő szeretetét úgy a pálcaforgató, mint a varázstalan emberek iránt. Lebilincselő olvasmány és igazi kuriózum minden gyűjtő számára.

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.