Tracey Garvis Graves - Kötelék

 Tavaly nyári megjelenése óta szemeztem ezzel a könyvvel, most a tavaszra várva kicsit fura volt ezt az örök nyár világában játszódó történetet olvasni, de a cselekmény pörgősége nem igen hagyott gondolkodni. Ez is egy ilyen 'agykikapcsolós' könyv, sok párbeszéd, kevés leírás; az érzelmekre hat nem az értelemre - olvastatja magát nagyon, pedig nem sok újat hoz.

Anna 30 éves irodalom tanárnő Chicagóból, egy 16 éves srácot kísér szülei után a Maldív szigetekre, ahol a család a nyarat fogja tölteni. Anna T.J. magántanára lesz, mert súlyos betegsége miatt a fiúnak ki kellett hagynia a sulit, a szülei így azt tervezik nyáron behozza a lemaradást. Ám a repülőjük valahol az Indiai óceánon lezuhan, és egy kis lakatlan szigetre sodródnak. Az első napokban még a puszta túlélés a tét, később már fontos ügy lesz a kettejük kapcsolata is.
A könyvnek A Kék Lagúna fílingje van, már ha láttátok ezt a klasszikust - igaz itt az a szereplők érettebbek, tapasztaltabbak, de akkor is hasonló a sztori.

Az elbeszélés nagyon pörgős- sok a párbeszéd, és fejezetek váltakozó nézőpontból mutatják be az eseményeket, de ezt is jobban ki lehetett volna használni.
Anna szép nő, és egy 16-17 éves kamasz ezt észreveszi, ahogy sejthető kettejük kapcsolata elmélyül. Igazából felszínes a könyv, a romantikus/erotikus cselekménye a legfontosabb jellemzője, élhetnének Chicagoban is akár, a sziget csak díszlet, persze új problémákat is hoz. A könyv második felében változik a helyzet, ismét nagyobb hangsúlyt kap a párkapcsolatuk visszásságai, de valahogy nem az igazi az egész.

Nem szoktam lehúzni a könyveket (vagy mert jókat választok, vagy mert beszippant a világa), eleinte ezzel is úgy voltam, hogy izgi, olvastatja magát, ám meg-megálltam olvasás közben és elgondolkoztam a mennyi kihagyott lehetőség és hiba bukkant elő.
Pl.: sokkal jobban ki lehetett volna hozni ezt a 'jaj nem szexhelhetek a tanítványommal, aki fiatalabb nálam 13 évvel' dolgot is, ennek ellenére egész könnyen összejöttek. Nem botránkoztam meg azon, hogy a fiú fiatalabb, hisz már kész férfi volt amikor megtörtént, hanem hogy Anna nem sokat agyalt a dolgon, vagy belső vívódásait nem igazán ismertük meg.
A másik a leírások és a párbeszédek szegényessége - oké nincs sok kikapcsolódási lehetőség a szigeten, de tartalmasabb párbeszédekkel jobban megismertethetett volna az író a két szereplővel. Így csak a mindennapi rutin (fürdés, horgászat, főzés, pisilés, tűzgyújtás) került bemutatásra.
Sok helyen pedig túúúl szerencsések a szereplőink, a balesetek, betegségek során túl könnyű dolguk van - a biztosítékot nálam a cápatámadás ütötte ki (jöttek a cuki delfinkék és megmentették a két szerelemest, jajjjj).
"– Amikor azt mondtam, hogy egy nőt boldoggá teszel majd, nem azért volt, mert én búcsúztam, T.J. Hanem te. Zavartan fordult felém. – Miért akarnék én búcsúzni? – Mert én tizenhárom évvel idősebb vagyok, mint te. Ez itt a mi világunk, de ez nem a valóság. Neked még sok dolgot kell megtapasztalnod. Nem akarod majd lekötni magad senki mellett. – Te nem tudod, hogy mit akarok, Anna. Különben sem töprengek a jövőn, nem is gondoltam rá, amióta az a repülő nem jött vissza. Csak azt tudom, hogy te boldoggá teszel, és hogy veled akarok lenni. Nem tudnál te is csak úgy egyszerűen velem lenni?'
A párbeszédek már-már bugyuták, egyszerűek, és idegesítő volt, hogy a szereplők mindent megkaptak - igazi strandkönyv - amit egyszer elolvasol és elfelejtesz.

3/5 mert most szőrösszívű voltam, és különlegesebb könyvekre vadászom :D

Kiadó: Pioneer Books
Kiadás éve: 2013
Eredeti cím: On the island
Oldalszám: 336
Ár: 2990 Ft
Borító: 5/5
Fülszöveg:
"Amikor a harmincéves tanárnőnek, Anna Emersonnak nyári munkát ajánl a Callahan család, hogy tanítsa a fiukat a Maldív-szigeteken bérelt nyaralójukban, gondolkodás nélkül rábólint a trópusi munkanyaralásra. T.J. Callahannek viszont semmi kedve elutazni. Már majdnem tizenhét éves, és ha a súlyos betegsége nem lett volna elég, az első tünetmentes nyarát a szüleivel és rengeteg tanulnivalóval kell töltenie.
Anna és T.J. egy hidroplánon közelítenek az úti céljuk felé, hogy csatlakozzanak a szülőkhöz, amikor a pilóta végzetes szívrohamot kap, ők pedig az Indiai-óceánba zuhannak. Szerencséjükre, kisodródnak egy sziget partjára. De bármennyire is idillikusnak tűnik a hely, gyorsan kiderül, hogy lakatlan, nincs ivóvíz és élelem, sem menedék. Csupán egyetlen céljuk lehet, hogy életben maradjanak, amíg megmentik őket. A napokból azonban hónapok, sőt évek lesznek, s miközben megtanulják, hogyan gondoskodjanak magukról, Anna rájön, bármilyen veszélyek leselkednek is rájuk a szigeten, az a legnagyobb, hogy T.J. időközben kamaszból férfivá érett."

4 megjegyzés:

  1. Oké, akkor eggyel kevesebb könyv van a látóteremben. :D

    VálaszTörlés
  2. Én szerettem! :)) Bár mondjuk az is igaz, hogy nem vártam tőle semmi emelkedettséget vagy világmegváltást, szóval így olvasva tökre bejött. Amúgy a szerencsés fordulatoknál én is vonogattam a szemöldököm :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy vagyok ezekkel a limonádékkal, hogy ha jó időben találnak meg akkor megvesznek kilóra, de ezzel most nem volt szerencsém :) De meg tudom érteni, akinek tetszett :)

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.