Kakebo - a gyakorlatban

november 03, 2018
Szeptember végén írtam a Kakebo - kiadástervező naplóról, októberben kezdtem el használni, mert nem akartam megvárni vele az új évet :) Most elmesélem a benyomásaimat róla - segítette-e nekem az elmúlt hónap alatt.

Mivel nekem nem volt ismeretlen gyakorlat, hogy minden elköltött forintomat feljegyezzem, ezért nem volt nagy szemléletváltás ebben vezetni a kiadásaimat. Abban viszont változás volt, hogy a korábban megszokott formánál (DM Lifebook határidőnapló) sokkal több helyem volt és minden nap végén, ill. a hét végén szembesülhettem vele hogy mennyit költöttem és mire.
Minden héthez van egy oldalpár - ezért sokkal könnyebb nyomon követni, hogy az adott napon/héten épp mire költöttél többet: ételre, kozmetikumra, könyvekre? (Nekem ezek a sarkalatos pontok.)

Ill. a heti nézetben lehet írni, hogy az állandó kiadásaidat levonva, mennyi pénzből gazdálkodhatsz - nekem ez amiatt nem működött, hogy pl. a mobilelőfizetésem hónapról hónapra különbözik a fogyasztástól függően pár száz forinttal, így a fix kiadásaimat igazából csak a hónap közepén tudtam felírni. De a hónap végén pótoltam ezt: szépen felírtam, hogy mennyi pénzem volt az adott hétre és mennyit költöttem. Elég szemléletes (és ijesztő) volt látni, hogy adott héten mennyit költöttem.
Mondjuk az október is egy vásárlós hónap számomra: új ruhák, kozmetikumok kerültek hozzám.

A hónap elején megfogalmaztam néhány célt, hogy mire nem akarok/szabad költenem - a szeptemberi könyvharácsolás miatt egyrészt könyvekre, az egészséges életmód jegyében pedig kevesebb nasira és több gyümölcsre. Ezt próbáltam minden héten több-kevesebb sikerrel szem előtt tartani. 

A hónap végi összesítésnél szépen kirajzolódik, hogy mire költöttem többet (ruhák, kozmetikumok) és meg is lehet fogalmazni magunknak, hogy mi volt kiugró költség, min lehetett volna spórolni. Igazán akkor lesz érdekes ez a napló, amikor több hónapnyi kiadásomat tudom majd átnézni és megnézni az átlagos fogyasztásomat. 

Amin elcsúsztam most az első hónapban, hogy az állandó kiadásom elemeit (mobilszámla, bérlet) beírtam a heti nézetbe - de így felborult a rendszerem :D Na most novembernél ügyesebb leszek.

Összességében, nekem hasznosnak bizonyult ez a tervező, mert sokkal tudatosabb vagyok, hogy mire adok ki pénzt - egy kis motiváció számomra, hogy ne költsek annyit; lássam hogy a hónap végén inkább több pénz marad a számlámon :)

5/5

Kiadó: Ventus Commerce
Kiadás éve: 2018
Eredeti cím: Kakebo
Oldalszám: 192
Ár: 3400 Ft (Rendeld meg a kiadótól!)
Borító: 5/5

2 megjegyzés:

  1. Nincs ilyen könyvem, de most eldöntöttem, hogy ebben a hónapban én is feljegyzetelek mindent. Kíváncsi vagyok pl. mennyit költök egy hónapban kész kajákra. ( Viszont a november-december szerintem spórolás szempontjából nagy kihívás. )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá, szerintem nagyon hasznos! :) Na igen a november-december nehéz hónap lesz!

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.