Maggie Stiefvater - Forever (Örökké)

Elérkeztem a Mercy Fall farkasai trilógia végéhez - szerencsére pár hete újraolvastam az előző két részt, hogy képben legyek, így eléggé izgatottan vártam, hogy a kezembe kaphassam ezt a könyvet.

"akkor… Amikor Sam megismerte Grace-t, ő farkas volt, Grace pedig ember. Sam végül megtudta, hogyan lehet ember, szerelmük a különös távolságtartásból a közös élet intenzív közelségévé változott. most… Itt véget is érhetne a történetük. De Grace nem maradhat ember. Ezúttal ő a farkas. És Mercy Falls farkasait egy végzetes, különös vadászat fenyegeti. örökké… Sam bármit megtenne Grace-ért. De képes-e egyetlen fiú és egy szerelem megváltoztatni az ellenséges, veszett világot? A múlt, a jelen és a jövő összeomlani készül, egyetlen pillanatban – élet és halál pillanatában. A búcsú vagy az öröklét pillanatában."

A Linger úgy ért véget, hogy Grace vette át Sam 'helyét', most a fiú kénytelen embertestben várni rá. Nagy várakozással kezdtem el olvasni, úgy gondoltam a végére kiderül, hogy Cole képes lesz-e gyógymódot találni és visszahozni Gracet.
Ám az átváltozás problémájához még több is járult: Tom Culpeper nem nyugszik, ki akarja írtani a Boundary erdő farkasait, ezért Samnek, Isabelnek és Gracenek ki kell találniuk valami megoldást. Emellett Samet a rendőrség a figyeli az utóbbi időben eltűnt lányok miatt.
Ez a könyv is hozza az előző kettő színvonalát - ismét Sam, Grace, Isabel és Cole szemszögéből látjuk a dolgokat. Még több múltbeli esemény is előkerül, és persze a jelen problémáit is igyekeznek megoldani.
Ebből a könyvből sem maradhat ki egy romantikus este Sammel és Graceszel, ám már kicsit untam a kapcsolatukat - olyan szenvedély nélküli...kb két hónap után több szenvedélyre számítana az ember, ha újra találkozhat élete szerelmével - inkább úgy viselkednek mintha 20 éve házasok lennének, szeretik és kiegészítik egymást, de semmi ifjúkori lángolás. Ebből a szempontból jobban szerettem Isabel és Cole csatározásairól olvasni :)

Összességében tetszett ez a rész, és többé-kevésbé jól lezárta a sorozatot, ám Spolier: nem kaptam választ arra, hogy akkor most az agyhártyagyulladással sikerült-e Samet végleg farkastalanítani és Gracenek is sikerül-e majd ez. Másrészt mi lesz a többiekkel? Isabel elköltözik Kaliforniába? Cole vele megy? Összejönnek? És mi lesz a farkasokkal? A szigeten maradnak végleg? ... Igazán megírhatta volna egy epilógus formájában ezeket a fontosabb dolgokat a kedves Maggie! :(

5/5 

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2011
Sorozat: Vörös Pöttyös Könyvek / "Mercy Fall farkasai"
Eredeti cím: Forever
Oldalszám: 374
Ár: 3000
Borító: 5/5 (talán még szebb mint az előzőek - ez a bronzszín élőben sokkal jobb, mint neten - amikor először megláttam, hogy piros helyett barna lesz kiábrándultam. De élőben megszerettem. Meg a barna tinta is szép :) )

Egy mínuszpont a kiadónak: a lábjegyzetek hova tűntek? Több szónál voltak lábjegyzetre utaló számok, de ugyanúgy sehol nem találtam a magyarázatot, mint anno A csodálatos Waverley-kertnél ... :(

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.