Libba Bray - Az az édes, távoli harang

Nagyon sokat vártam erre a könyvre, nyáron vettem meg, de csak most jutottam el odáig, hogy végigolvassam, mivel újra kellett olvasnom az előző két részt is, hogy ne vesszek el :)

"Azóta, hogy Gemma Doyle belépett a baljós Spence Akadémia falai közé, az élete egy év alatt fenekestől felfordult. Meggyilkolták az anyját, az apja az ópium rabja lett. Gemma soha nem sejtett erőt fedez fel magában, amelynek segítségével szembeszáll a csípős nyelvű és rosszindulatú iskolatársnőivel, és hűséges barátnőt farag belőlük. E közben megnyílik előtte egy elvarázsolt világ, a birodalmak, amelyben elszabadult a fekete mágia. Gemma a fenyegető veszélyek ellenére uralma alá hajtja a varázserőt, és hihetetlenül izgalmas kalandok során szokatlan szövetséget köt az akaratos Felicityvel és a félénk Ann-nel, valamint Kartikkal, az egzotikus indiai fiatalemberrel, egy titkos társaság tagjával, akit mind a szigorú illemszabályok szerint működő viktoriánus társadalom, mind a körülmények eltiltanak tőle, de akihez mégis gyengéd szálak fűzik. Gemma kettős élete most ér a fordulópontjához: egyszerre készül elhagyni a Spence Akadémiát, hogy első londoni báli szezonja alkalmával bevezessék a társaságba és férjet keressen, ugyanakkor rendet kell teremtenie a birodalmakban, ahol szövetségük negyedik tagja, a gyönyörű Pippa élőhalottként megrekedt, és ahol titokzatos erők támadása fenyeget. Gemma veszélyekkel dacolva, két ellentétes világ határmezsgyéjén egyensúlyozva próbálja a maga és barátnői életét megmenteni és a boldogság útjára terelni."

A 2. rész után vagyunk néhány hónappal (1896. márc.): a lányok készülnek a báli szezonra, Ann emiatt egyre jobban eltávolodik Gemmától és Felicitytől, mert rá a nevelőnői sors vár az unokatestvére családjánál. Gemma nem tud belépni a birodalmakba, Kartikról sem hallott és a Keleti szárnyat is elkezdik újjáépíteni.
Gemmát újra látomások gyötrik egy lila ruhás nőről, és a különös figyelmeztetéséről (A Holtak fája él, elárultak...).
Nem könnyű Gemma élete: egyrészt ott van a társasági élet, ahol meg kell felelnie, másrészt ott van a birodalmak problémája - szövetséget kell kötni, de kivel? Nem tudja kiben bízzon meg: Miss McCleethyben, aki a Rendet képviseli és azt akarja lépjen be hozzájuk, de ki kell hagynia a barátnőit; vagy a Raksanában, akik egyre türelmetlenebbek; vagy a birodalmak lényeiben, az erdei népekben? Gemma emellett segíteni akar a barátnőin is: megmenteni Annt a szörnyű nevelőnői élettől, Felicitynek pedig segíteni eljutni a királynő előtti bemutatási ceremóniáig, ami a feltétele, hogy megkapja az örökségét és szabadon élhessen.

Tetszett, hogy a korabeli személyeket, és eseményeket is beleírta az írónő a könyvbe, pl. Oscar Wilde, Houdini, H.G.Wells, a szüfrazsettek és a munkások mozgalmai.

Nagyon izgalmas és fordulatos lett ez a könyv is, sok minden történik benne, nehéz is róla írni, de összességében méltó befejezése a sorozatnak. Külön tetszett az interjú a könyv végén az írónővel, ami több kérdést megvilágít, és megmutatja, hogy Libba kicsit őrült :D
Kötődtem a szereplőkhöz: Pippát utáltam már az elejétől fogva, Felicityt sekélyesnek és önzőnek gondoltam, de a könyv végére rájöttem, hogy mélyebb karakter; Annt sajnáltam, de dühös is voltam rá, hogy nem veszi a kézbe a sorsát, Gemmát sajnáltam, hogy ennyi minden szakad a nyakába, hogy egyedül érzi magát, nem tudja kiben bízzon, és őszintén szurkoltam, hogy ő és Kartik egymásra találjon. (A kedvenc jeleneteim azok, amik együtt vannak :)) )
Feldühített, megríkatott, mosolygásra késztetett ez a könyv - azt hiszem egy jó könyv ezt teszi :)
A befejezés is tetszett - egy dolgot leszámítva (Kartik), és örültem, hogy a lányok végre a kezükbe vették a sorsuk irányítását - ez benne volt a korban, a szüfrazsettek, a munkások mozgalmai, akik megelégeltek a több  évszázados alávetettséget és kiálltak magukért.
Libba Bray még mindig jól ír - látványosan, filmszerűen írja le a tájakat, jól érzékelteti a szereplők gondolatait, Gemma kétségbeesését, a látomásait, a vágyait. Pozitívuma a trilógiának, hogy nem csak egy fantasyt írt meg, hanem a 'igazi' világ problémáit is bemutatta -a nők alávetett helyzetét, amiből a lányok próbálnak kitörni, és a könyv végére mindegyikük rájön, hogy követniük kell a vágyaikat és küzdeni érte.

5/5


Kedvenc idézet:

"Nem, nem vagyok egyedül. Olyan vagyok, mint mindenki más ebben az ostoba, átkozott, de lenyűgöző világban. Vannak hibáim. Sok is. De a remény is él bennem. Én önmagam vagyok."


Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2011
Sorozat: Vörös Pöttyös Könyvek / "Gemma Doyle trilógia"
Eredeti cím: The sweet far thing
Oldalszám: 836
Ár: 3000
Borító: 5/5



Részlet a könyvből.


Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.