J. K. Rowling - Harry Potter és a bölcsek köve (nosztalgia-poszt)

A Harry Potter sorozatot azt hiszem nem kell senkinek bemutatni. Most újra felélénkültek a rajongók, az utolsó film és a Pottermore oldal miatt. Én is újra belemerültem Harry világába. A molyon jelentkeztem a Harry Potter (újra)olvasás eseményhez, és mivel hangoskönyvként is lehet teljesíteni, ezt választottam, hogy kicsit kíméljem a szemem :)

Harry történetével 2000 környékén ismerkedtem meg - nem emlékszem pontosan az évre, de a példányom 2000-es, és a film 2001-ben került a mozikba. Arra viszont emlékszem, hogy Mikulásra kaptam meg, és arra is, hogy a kedvenc könyvesboltomban (Alexandra) láttam a polcon, és kérdeztem anyukámat, hogy ismeri-e. Arra is emlékszem, ahogy az ágyon fekve elkezdtem olvasni ... és csak olvastam és olvastam, és karácsonyra megkaptam a következő 3 részt. Mivel akkor még nem volt számítógépem és netem, ezért az összegyűjtött képeket, cikkeket füzetekbe gyűjtve ragasztgatva gyűjtöttem (még ma is megvannak ezek a füzetek :)), ha lett volna netem akkor biztos honlapba ölöm a rajongásomat, de talán jobb is, így kézzel fogható formában megmaradtak. Emlékszem, amikor először jutottam netközelbe HP-s oldalakat keresgéltem, olvasgattam - nosztalgiával gondolok vissza erre az időre :) (kár hogy eltűntek ezek a régi oldalak - www.roxfort.hu www.extra.hu/lien/hpvilag www.hproxfort.ini.hu ...).
A rajongásom hosszú évekig tartott, végigkísérte a tinédzserkoromat. Gyűjtöttem minden HP-s tárgyat - van Diáknaplóm, 3 darabos irattartóm, ami kiad egy képet ha egymás mellett van a 3; füzettartóm, matricáim, vignettáim, füzeteim, fémtálcám, volt naptárom, ettem csokibékát és Bogoly B. féle mindenízű drazsét és még megvannak a kártyák is. Máig kötődöm ezekhez a tárgyakhoz :)

Na de, hogy a könyvről is írjak - miért szerettem meg?

A hangoskönyvről: Érdekes volt Kern András tolmácsolásában hallgatni a jól ismert történetet, aminek régen egyes sorait kívülről fújtam (és a filmekét is). Persze kellett hozzá egy kis idő, hogy hozzászokjak a hangjához, a hangsúlyozásához (Ron 'hangja' kissé nyekergősre sikerült). De összességében jó volt így meghallgatni a történetet.

A történet elején - amikor még semmi 'érdekes' nem történik, azt hiszem a humor fogott meg, és persze Harry maga. Utáltam Dursleyéket, kibírhatatlanok voltak, és szurkoltam, hogy Harry megmeneküljön tőlük. Vele együtt örültem, amikor Hagrid magával vitte és végül eljutott a Roxfortba. Itt elvarázsolt a mágusvilág, az órák, a tanárok, a varázsvilág minden aprósága. Mondanom se kell, hogy szívesen tanultam volna ott én is, szívesen vásárolgattam volna az Abszol úton és szurkoltam volna Harrynek a kviddicsmeccsen, vagy ültem volna magam is seprűnyélre :) Amikor hallgattam a hangoskönyvet, akkor jöttem rá, hogy bizony egyes részei elég ijesztőek a könyvnek - a tiltott rengetegben sétálás, szembenézés Voldemorttal.
Amik fontosak a könyvben és a filmekben kevésbé tűnnek fel: a hétköznapok a Roxfortban, maga hangulata, amikor csak egyszerűen órára mennek, vagy a klubhelyiségben vannak, ezek azok a részek, amiket annyira szeretek - nem csak az 'akció', a nagy történések a fontosak, amik a filmekben nagy szerepet kaptak, hanem ezek az apróságok, amik miatt az ember azt kívánja bárcsak ott lenne (karácsony a Roxfortban pl) :)

A borító: nagyon szeretem, régen mikor olvastam sokszor elnézegettem a történet szereplőit rajta :)

A Pottermore-ról: ezt az oldalt nemrég indította el J.K.Rowling, hogy legyen egy online tér, ahol fanok (potterhead) összegyűlhetnek. Több infó. Az oldal mindenki számára csak októberben nyílik meg, de vasárnaptól megnyitották rövid időkre a regisztráció lehetőségét, így korlátozott számban már lehetett regisztrálni és büszkén mondhatom, hogy tegnap sok izgalom után nekem is sikerült bejutnom (a nevem: MidnightMahogany154) :D Igaz még 'mi' kiválasztottak is várhatunk ameddig tényleg elindul az oldal. Kíváncsi vagyok milyen lesz, lesz varázspálcánk, meg beosztanak majd a házakba? :) Több infó az oldal indulásáról.

Nyálcsorgatás: hp-s tárgyak.

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.