Tracy Chevalier - Az ​utolsó szökevény

Tracy Chevalier az egyik kedvenc íróm, 2010-2011-ben az összes addig magyarul megjelent regényén végigrágtam magam. A kedvencem A hölgy és az egyszarvú, na meg persze A leány gyöngy fülbevalóval. 
Pár napja a Maya naplóját félbehagyva valami ismerősre vágytam, ezért vettem le ezt a polcról. Nem bántam meg, végigszáguldottam a könyvön egy nap alatt, annyira tetszett. :)

Főszereplőnk Honor Bright, nővérét Grace-t kíséri el Angliából Amerikába, ahol már várja az idősebb lányt az előre megbeszélt házasság egy kitelepült angol férfival. A lányok megszenvedik az egy hónapos hajóutat új hazájukba - Grace megbetegszik és meghal. Honornak egyedül kell folytatnia az útját a reménybeli sógorához, egy ohioi településre. A fiatal lány saját szerelmi csalódása miatt kíséri el nővérét, hogy új életet kezdjen. Mikor egyedül marad, úgy látja nincs más lehetősége, csak követni az utat, amit kijelöltek neki. Ez a sodródás jellemzi őt szinte az egész regényben, mások jóindulatára és tanácsaira bízza magát. Visszafogott jelleme és a varrásban tanúsított tehetsége emeli ki a többiek közül.

forrás
Honor foltvarott takarókat készít, amik egyrészt hozományt jelentenek, másrészt tökéletes emléktárgyak számára. A varrás különféle módszereibe is bepillanthatunk a regényben - a foltvarrott takaróktól kezdve az „applikáltakig”.

A szereplők többsége a kvéker közösség tagjai, ezért a könyvben megismerhetjük ezt a vallásirányzatot is, ami az egyszerű, tiszta életmódot hirdeti. Honor jól érzi magát ebben a környezetben, kerüli a hívságokat, szereti a csendes elmélyülést, viszont a történet egy pontján már meg kell kockáztatnia azt, hogy hazudik mások miatt.

Jó szíve van és a szökött rabszolgák ügye megszólítja, a saját keretein belül próbál tenni értük. A Földalatti Vasút hálózatáról is szól ez a könyv – melynek tagjai a szökött rabszolgákat segítik, hogy eljuthassanak a kanadai határhoz, ami nincs messze a regény színhelyeitől.

Ajánlom ezt a könyvet azoknak, akik szeretik a történelmi romantikus regényéket, amik Amerikában játszódnak, illetve szeretnek érdekes női sorsokról, ill. a telepesek életéről olvasni.

Nagyon szeretem a történelmi - történelmi romantikus regényéket, amik Amerikában játszódnak - ez a könyv tökéletes volt nekem: érdekes női sorsok, az 1850-es évek Amerikája, a telepesek élete, akik megpróbálják megszelídíteni ezt a vad vidéket. A befejezéssel is elégedett vagyok, sőt még olvastam volna tovább a következő generációkról :)

5/5

Kiadó: Geopen
Kiadás éve: 2014
Eredeti cím: The last runaway
Oldalszám: 316
Ár: 3990 Ft
Borító: 4/5

Fülszöveg:
Amikor Honor nővérével együtt fellép a hajóhídra, úgy érzi, egyszer még visszatér Anglia földjére. De egyelőre csak minél távolabb akar kerülni szerelmi csalódásának helyszínétől, ezért is követi Grace-t, aki egy új és boldog élet ígéretével vőlegényéhez készül Amerikába. Aztán a szerény és erényes kvéker lány magára marad egy számára ismeretlen világban, amely messzebbre nem is lehetne az otthonától. És már sosem térhet vissza onnan, ahol védtelenségében idegenek jóindulatára bízza a sors. Ohio pedig az 1850-es években szeszélyes, kemény életet kínál. Perzsel a nap, tomboló viharok dúlnak, az utak sáros kátyúi nem sok jóval kecsegtetik az utazót. Az áthatolhatatlan erdőségek furcsa és veszedelmes állatok otthonául szolgálnak. És menedéket nyújtanak a rabszolgaságból menekülő szökevényeknek. Honornak hamarosan el kell döntenie, hogy segít-e a szabadságukért minden veszélyt vállaló feketéknek, szembeszáll-e az őket üldöző fehérek kegyetlenségével. Önmagának is helyet keresve egy új közösségben vajon lesz-e elég hit is erő benne, hogy kockázatot vállalva megtalálja az egyetlen helyes választ?
Legújabb művében Tracy Chevalier a tőle megszokott fordulatossággal és érzékenységgel írja meg a kíméletlenségig kemény férfiak, az okos és tettre kész asszonyok izgalmas, feszültségekkel teli történetét. Az utolsó szökevény a váratlan egymásra találások, a nagyszerű barátságok, az élethez való bátorság, a kitartás és a hit megrendítő regénye.

2 megjegyzés:

  1. Meghoztad hozzá a kedvemet, és a könyvtárunkban már láttam is, hogy elérhető. Azt hiszem csak ezt az egyet nem olvastam TC-től. Amúgy nekem is A hölgy és az egyszarvú tőle a kedvencem, bár ezer éve már h olvastam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legyen teljes akkor TC olvasmánylistád :) Kellemes, belemerülős könyv szerintem.

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.