Néhány könyvről röviden #3

Most már ebből is állandó rovatot indíthatok - idén elég sok olyan könyvet olvastam ami nem fogott meg annyira, hogy külön blogposztot szenteljek neki, maximum molyos értékelést írtam róla. Mutatom miket olvastam még a májusi zanzás poszt óta. 
Neil Gaiman plecsnire hajtva:
Farkasok a falban: Eléggé megosztó ez a könyvecske – nekem viszonylag tetszett. Elég beteg, groteszk volt az egész, de humoros is. Szerintem általános iskolásoknak is oda lehet adni, legfeljebb leesik a kis álluk, hogy ez most mi? :D 3/5
Szerencsére a tej: Jópofa rövid történet egy reggelről, amikor elfogyott a tej… 
Gaiman ezzel tényleg kárpótolja az apákat és egy belevaló apafigurát alkotott. Az illusztrációk sokat dobtak a történeten. Tetszett :) 4/5

Julie Murphy: Dumplin' ​– Így kerek az élet
Ezt a body positive gondolat miatt kezdtem el olvasni, a könyvtárban akadt a kezembe. 
Kellemes – nyári – olvasmány egy rendhagyó főszereplőről, aki a túlsúlya miatt nem küzdött önbizalomhiánnyal, eddig. Most új élethelyzetbe kerülve próbálja megoldani a teste miatt felmerült problémáit. A helyszín egy texasi kisváros: ha szeretitek az 'amerikai délen' játszódó regényeket akkor is jó választás. Szerettem :) 4/5

Bihari Viktória: Tékasztorik és egyéb vikuságok
Szintén könyvtár - az új könyveink polcáról.
Pár éve Fb-on olvasgattam és nevettem nagyokat Viku történetein, a könyv első kiadásához nem volt szerencsém.  Abszurd, néhol túltolt sztorik, káromkodások, eszméletlen esetek és a magyar valóság – közben pedig a háttérben ott van egy nő, aki csak boldogságra vágyik a sok baromság közepette. 4/5

Banana Yoshimoto: Félelmeink
A kötetben két kisregény található – mindkettő a gyászról és annak feldolgozásáról szól. Melankolikus hangulatba ringatja az embert; furcsa, természetfeletti része is van a két történetnek. 
Érdekes volt bepillantani újra a japán életbe, Yoshimoto jól ír – de a korábbi kötetek jobban tetszettek. 3/5

Lauren Graham: Gyorsan elhadarom 
Január elején elolvastam angolul ezt a könyvet, akkor valahogy hosszabbnak tűnt. :D De most is ugyanúgy szórakoztatott, megmosolyogtatott és kedvem támadt újra Szívek szállodáját nézni. Rajongóknak kötelező olvasmány. Lauren humoros mesélő, aki nem teregeti ki az életét, hanem érdekes pillanatokat villant fel belőle. 5/5

Han Kang: Növényevő 
Ünneprontó leszek: nagyon örültem, hogy csak 180 oldal ez a könyv… Nyomasztó, lélekölő, undorító helyenként. Fura, hogy az a szépirodalom, amit elismernek, annak kötelezően ennyire 'falhozvágósnak' kell lennie. Értem én, hogy a béklyókról, a rossz kapcsolatokról szól ez a könyv, de annyira nem az én világom az ilyen típusú könyv. (Bartis Attila Nyugalomja jutott eszembe, azzal is megszenvedtem.) Túl naiv az én lelkivilágom ehhez. 2/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.