Ben Aaronovitch - Soho felett a hold


Az év elején vegyes érzelmekkel tettem le a Peter Grant sorozat első részét, tetszett is meg nem is, ezért tartottam a második résztől, de pont benn volt a könyvtárban így elhoztam magammal.

Az első rész tényleg nem jött be annyira, mert alig tudtam felidézni az eseményeket, és valamiért Rowling krimisorozatával kevertem egyes mozzanatokat. De aztán lassan visszaemlékeztem az első rész főgonoszára, a veszteségekre és könnyebben ment az olvasás.

Na de sokat nem rágódunk a múltbeli eseményeken, Peter új nyomozásba veti magát és továbbra is kitartóan tanulja a latin igék ragozását és a megfelő formák létrehozását.

A Cafe de Paris a bombázás (1941) előtt
forrás
A Soho negyed dzsesszzenészei hullanak és brutálisan megcsonkított férfiak testére bukkannak a rendőrök. Peter mindkét nyomozást figyelemmel kíséri és egyre jobban belemélyed a dzsessz világába.
Nightingale még gyengélkedik ezért a partvonalról követi Peter tevékenykedését, de amikor bekapcsolódik akkor fontos és érdekes infókat ejt el (a kedvencem a 'Roxfort' volt).

Ami tetszett a humor, a popkulturális utalások (Ki vagy Dokira, Harry Potterre :D), a pörgős cselekmény és kevesebb következetlenség. A zene, a klubok, a Soho mind-mind nagyon hangulatos lett és ezért is jobban szerettem ezt a könyvet. (És most azonnal mennék Londonba olyan jól leírta a helyszíneket, az atmoszférát :))
Soho (tumblr)
Gyorsan olvasható, pörgős könyvet kaptam, de jobban tetszett, és hangulatosabb volt mint az első rész. Ha arra 4 pontot adtam, akkor erre 4,5-et kéne, de leszoktam ezekről a félpontokról :) Szóval jobb-jobb-jobb lesz talán ez a sorozat, nagyon várom most a harmadik részt :D


4/5

Kiadó: GABO Kiadó
Kiadás éve: 2014
Eredeti cím: Moon over Soho
Sorozat: Peter Grant 2.
Oldalszám: 358
Ár: 2990 Ft
Borító: 5/5

Fülszöveg:
Peter Grant közrendőr hamar rájön, hogy a dzsessz-szaxofonos Cyrus Wilkinson nem szívroham áldozata lett. Valaki vagy valami a londoni Soho utcáit járja, és az a különleges képesség vonzza, amely elválasztja a nagy zenészeket az átlagosaktól. Petert nyomozása során felettese, Thomas Nightingale – Anglia utolsó bejegyzett varázslója – és Cyrus volt szeretője, az ellenállhatatlan Simone Fitzwilliam segíti. Miközben egyre jobban elmélyed az ügy felgöngyölítésében, bekerül a képbe egy zseniális trombitás, Richard „Lord” Grant is, aki egyébként Peter apja. A rendőrmunka már csak ilyen: többnyire rendfenntartás, időnként igazságszolgáltatás, és karrierenként egyszer talán bosszú. Az angol Ben Aaronovitch regénye méltó folytatása a nagy sikert aratott London folyóinak, amely az urban fantasy és a krimi szellemes ötvözeteként keltett feltűnést.

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.