Jodi Taylor - Második esély

Nagyon örültem neki, amikor megláttam a friss megjelenések között ezt a könyvet - idén olvastam az első két részt, amik a humorukkal, a kalandokkal és a történet csavarosságával megnyertek maguknak. A folytatásokat is nagyon lelkesen várom - főleg mivel a mostani is izgalmas függővéggel ért véget!

Ahogy a borító és a prológus első mondata ("Trója elesett.") 'sejteti' ebben a részben a St. Mary múltjáró csapatanának nagy projektje a trójai háború megtekintése lesz. De addig is, egy kék festékkel való szerencsétlen eset miatt Max 'megnyerte', hogy magával vigye a Thrisk egyetem nyugdíjas professzorát 1668-ba, hogy láthassák a fiatal Newtont. Nyugis kiruccanásnak tűnik az egész, Max meglepően hamar meg is találja a hangot a szimpatikus Penrose proffal. Persze, mivel Maxről van szó - semmi nem simán, és egy olyan helyre jutnak ahová még senki...

A könyv nagy részét a trójai küldetés teszi ki, amire a csapat hónapokig készül. Közben Leon végre előáll azzal az ajánlattal, amit már a második részben is belebegtetett! 
Izgalmas és érdekes volt Trója megismerése, egy későbbi ugrással pedig már a háborút tanulmányozta a múltjárók csapata. Nekem az egyik kedvenc történetem volt az Iliász és az Odüsszeia, mondjuk hozzájárult ehhez, hogy először regény formában olvastam Gaál Mózestől.

A trójai kaland meglepően ér véget, de utána több másik ugrás is színesíti Maxék hétköznapjait: megnézhetnek egy sajtgurítást a 19. századi Gloucestershire-ban, őseink vándorlását Afrikából (ez a rész meglepően lírai volt - az egyik kedvencem a kötetből!), ill. a véres azincourti csatát. 


Magánéleti szempontból olyan fordulatok történtek, hogy csak kapkodtam a fejem! Kiderül, hogy az első (?) vagy a második kötetben Leon miért hívta Lucynak Maxet. Történik egy nagyon fura baleset, amin csak azért nem akadtam ki, mert biztosra veszem, hogy a következő kötetek valamelyikében megmagyarázzák... Volt még néhány ilyen elszólás, vagy furcsa érzelemkinyilvánítás, amit nem éreztem indokoltnak - de valamelyik korábbi résznél olvastam egy kommentet, amiből azt szűrtem le, hogy ezek direkt elrejtett utalások a későbbiekre... (persze most nem tudtam visszakeresni ki és hol írta ezt).

Ez a rész valahogy kevésbé volt vicces - emlékszem az első kettőnél többször hangosan felnevettem, most nem volt ilyen. A hupikék csapaton jót mosolyogtam a könyv elején, volt néhány jó beszólás. Viszont a cselekmény, az akciók, egyéb események kárpótoltak mindezért. Max idősebb, kicsit érettebb (normálisabb, mint mondjuk a 2. részben) - elgondolkozott többször, hogyan folytassa az életét - voltak részek ahol nem értettem vele egyet, de biztos megvolt rá az oka.

Nagyon várom a 4. részt - remélem a kiadó hamar el tudja hozni nekünk!

4/5

Kiadó: Metropolis Media
Kiadás éve: 2018
Eredeti cím: A second chance
Sorozat: St. Mary krónikák 3.
Oldalszám: 336
Ár: 3790 Ft
Borító: 5/5

Fülszöveg:
A ​St. Mary-sek visszatérnek, és Max számára semmi sem alakul jól. Egyik átkozott dolog a másik után – már megint.A történet a tükörtolvaj Isaac Newtonnal kezdődik, majd Azincourt véres csatamezejére ugrunk. Megtudhatjuk, hogy egy egyszerű adatgyűjtő küldetés, ami az ősi és gyilkos gloucesteri sajtgurító verseny eredetét hivatott feltárni, hogyan végződik LEKS-szindrómával – természetesen egy száguldó sajt miatt. Egy régóta várt ugrás a bronzkori Trójába személyes katasztrófával végződik Max számára, és amikor úgy érzi, a helyzet már nem lehet rosszabb, a krétakorban találja magát. Szembe kell néznie egy régi ellenséggel, akinek nincs mit vesztenie.Főzzenek tehát maguknak egy teát, húzzák közelebb a csokis sütivel teli tálat, dőljenek hátra, és tudják meg, hogy miért festette kékre magát a történettudományi szekció valamennyi tagja…Az angol írónő fenomenálisan sikeres sorozatának harmadik darabja is garantáltan függőséget okoz… legalábbis azok számára, akikben nem alakult még ki az első két kötet olvasása után.

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.