Listák 2015-re

január 03, 2015
Konkrét olvasmányterveim az idei évre a számomra legfontosabb molyos kihívások szerint (mert nem elég nekem a molyos polc meg listrarendszer :D), (Majd belinkelem, kihúzom, amit már olvastam). Amúgy most ahogy nézegettem ezeket a kihívásokat, rájöttem, hogy nem kéne nekem ennyi megkötés, így szépen le is jelentkeztem jó párról. Amik maradtak tényleg fontosak, mert a saját terveimmel egybevágnak (többféle nemzet, saját könyvek elolvasása, olvasni angolul, na meg a vcs). - Jövőre talán sikerül még jobban minimalizálnom a kihívásmániámat :D


  1. Guillermo Martínez: Oxfordi sorozat (argentin)
  2. Marina Cvetajeva: Marina Cvetajeva versei (orosz)
  3. Elif Shafak: A bolhapalota (török)
  4. Katarina Mazetti: Pingvinélet - avagy az elfajzott fajok eredetéről (svéd)
  5. Stefan Zweig: A tegnap világa (osztrák)
  6. Gabriel García Márquez: Száz év magány (kolumbiai)
  7. Mats Strandberg – Sara B. Elfgren: A kör (svéd)
  8. Pascal Mercier: Éjféli gyors Lisszabonba  (portugál)
  9. Murakami Haruki: Kafka a tengerparton (japán)
  10. Mette Jakobsen: Minou szigete (ausztrál)
  11. Jorge Amado: Zsubiabá (brazil)
  12. Khaled Hosseini: Ezeregy tündöklő nap (afgán)
  13. Jostein Gaarder: A narancsos lány (norvég
  14. Gerbrand Bakker: Az iker (holland)
  15. Arundhati Roy: Az Apró Dolgok Istene  (indiai)
Vcs2015: már írtam róla, de akkor már legyen egy helyen minden :D

Angolul tervezem:
  • Sarah Addison Allen: First Frost (A csodálatos Waverley kert folytatása, jan. 20-án jelenik meg elvileg)
  • Rainbow Rowell: Attachments és /vagy Rainbow Rowell: Landline
  • Jacqueline Rayner: Doctor Who: The Stone Rose
  • Katharina Hagena: The Taste of Apple Seeds (újraolvasás, csak angolul)
+ és még sokan mások:
Kondor Vilmos: Budapest noir
Brandon Hackett: Az időutazás napja
✓ Robert Galbraith: A selyemhernyó
Robert Holdstock: Mitágó-erdő
John-Henri Holmberg (szerk.): Valami a tekintetében - Svéd kriminovellák
Patrick Modiano: A Kis Bizsu
John Kotter: Olvad a jéghegyünk! (szakirodalom)

(Amit áthúztam abba vagy félbehagytam, vagy közben lemondtam róla :D)

3 megjegyzés:

  1. Sok sikert a listákhoz! :) Bevallom, örülök, hogy szépen elkezdtem leszoktatni magam a listázásról és már a kihívások sem nehezednek rám. A Száz év magány nagyon jó, hagyni kell, hogy beszippantson :).

    VálaszTörlés
  2. Jó kis könyvek, de azért nagyon tudod magad szívatni.:)
    Az almamagot én is újraolvasom angolul, remélem, nem sülök bele.

    VálaszTörlés
  3. Te aztán tényleg szereted a listákat! :D Én idén sokkal inkább az érzéseimre szeretnék hagyatkozni, meg szépen fogyasztani a régi itthoniakat, egyedül csak a vcs lesz, amit szem előtt tartok, a többi meg majd úgyis alakul az év során, ahogy írtok ti is a jobbnál jobb könyvekről :)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.