Szép versek - Fodor Ákos (még egyszer)

január 26, 2014
Pár napja elolvastam Fodor Ákos több verseskötetét (amihez hozzájutottam), ezekből válogattam egy újabb csokorral. Több verse ismétlődik az egyes kötetekben, megjelenhetne egy teljes gyűjtemény az eddigiekből! Lehet, hogy utánanézek melyik kiadónak kellene felhívni erre a figyelmét - mit szóltok?


Szép versekben szerepelt már kétszer is a költő - az Idéző jelek volt az első kötete, amivel megismerkedtem, a következő a  Lehet.

EGY GYAKORLAT
(mindennapi teszt-kérdés/2.)
Magadtól kérdezd:
ajtód azért fontos-e,
hogy zárd? vagy, hogy nyisd?

SUMMA 
Minden megérint. 
– úgy látszik: sose nő be 
a szívem lágya.

Szabadság az, ha 
megválaszthatom kitől 
és mitől függjek.

KÉRELEM
rajtam úgy segíts:
gondjaimból részt ne végy,
csak tudd, hogy vannak

minden veszteség 
fájdalombacsomagolt 
megkönnyebbülés

KOAN 
még az sem kizárt, 
hogy a céltábla nyilad 
útjába kerül

Mindennapi teszt-kérdés
Látod-e még azt,
amit nézel, vagy már csak
tudod: „ott” „az” „van”?

Axióma
Ki nem vigasztal 
meg, mikor megbántottad, 
az nem is szeret

"A haiku kettőt tesz költővé – amint a szerelem kettőt, szeretővé.
Leírója nem sámán, nem szónok, nem sebész; elolvasója nem alávetett, nem elszenvedő, nem tétlen. Találkozva e fókuszban: oldva oldódhatnak, gyógyulva gyógyíthatnak s válnak, míg vállalják, valami Harmadikká.
Aszketikus forma, próteuszi műfaj, eleven mentalitás; időt, teret inkább teremt, mint fogyaszt.Boldogok, akik – ha egyetlen haiku pontjában is – találkozhatnak és megérinthetik egymást." - az egyik kötet előszavából... ezért szerettem meg a haikukat :)
A következő kötetekből gyűjtöttem a verseket: Dél után (1997), Pontok (2008), Jazz (1986), Akupunktura (1989)

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.