Simon Márton - Polaroidok

október 26, 2013
Érdekes módon erre a könyvre nem könyvesblogokon, vagy a molyon bukkantam, hanem a tumblron. Mostanában egyre több magyar tagot követek, és náluk láttam idézeteket ebből a könyvből, az ütős mondatok megfogtak, elkezdtem kutakodni mi is ez a könyv. Idén jelent meg, de szeptemberben már nem lehetett kapni, Simon Márton a blogján meg is írta, hogy ősszel jön új kiadás belőle - nemrég meg is érkeztek a boltokba és muszáj volt megrendelnem :)
Nem hallottam még Simon Mártonról, pedig slammer körökben ismerik, és már megjelent egy verseskötete (Dalok a magasföldszintről - most ezt is be szeretném szerezni).

Ja és, hogy mik is vannak a könyvben? - versek/haiku-szerű sorok/elkapott pillanatok és mondatok.  A számozott mondatok lazán kapcsolódnak egymáshoz, van amikor egymást követő sorok szorosan összetartoznak, de van amikor néhány oldallal később bukkan fel a kapcsolódó sor... Posztmodern kötet - nagyfokú szabadságot ad az olvasónak.
kép innen, felirat sk

Először megpróbáltam sorrendben olvasni, vagyis rengetegszer átlapoztam, hogy a szétszórt sorokat a számuk szerint olvassam ... reménytelen eset, így inkább oldalanként haladtam.
tumblr
Ez nem olyan könyv, amit elolvasol, elmélkedsz rajta egy kicsit és felrakod a polcra. Neeeem, elolvasod 'sorban', újra előveszed, belelapozol, megakad a szemed egy soron, elgondolkodsz mit jelent, mit jelent neked, más sorral összeolvasva megint más jelent mint először... 
Folyamatos játék, és gondolatasszociáció. Még sosem olvastam ilyen könyvet, és nagyon tetszik! :) Annyi lehetőséget kínál - kiélhetnem a kreatív énem és gyárthatok belőle idézetes képeket, vagy csak kiírhatom magamnak a kedvenc sorokat, felüthetem és elmélkedhetem fölötte...

5/5

A slam poetryre is jobban fogok figyelni, főleg, hogy már több moly tag is részt vett ilyen eseményeket - épp ma olvastam Juci slamjeit, nagyon tetszettek ezek is. Szóval elő a versekkel, a slammekkel - figyelek! :)


Érdekességek:

"Először olvasd el úgy, h minden mondatát én írtam. Aztán úgy, hogy egyiket se (ami ugye szintén nem igaz). Aztán úgy, hogy mindet nekem mondta valaki. Aztán meg úgy, ahogy szeretnéd, nincs recept, íme, teszteld a saját szabadságodat: darabold szét, ollózd össze, csinálj vele amit gondolsz. Csak csináld. (Just Do It.)" - Simon Márton
Kiadó: Libri
Kiadás éve: 2013
Oldalszám: 87
Ár: 1490 Ft
Borító: 5/5

Fülszöveg
"Simon Márton új verseskötete a nagyvárosi szorongás szótára. Szélesvásznú történeteket mesél el néhány szóban vagy egy-egy mondatban, a félig kihunyt fényreklámok tömörségével. Baltával és körömollóval esik neki a nyelvnek, mintha mindig azt az egyetlen elrugaszkodási pontot keresné, ahol költészet és valóság egymásba zuhan. De miután megtalálta és megmutatta nekünk, udvariasan hátralép, és csak annyit mond: ”Uram, íme, a szakadék, amit rendelt.”"

2 megjegyzés:

  1. A könyvheti beszámolód után kerestem meg ezt az értékelésedet, és most újra kedvet adtál hozzá, köszi! :)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.