Beszámoló Bécsről

október 22, 2013
Mert többen kértétek íme: beszámoló két sűrű napról Bécsben :) A legtöbb időm nem is bejegyzés megírásával, hanem a 530 kép átnézésével meg a jobbak szerkesztésével telt :D Próbálok hasznos infókat leírni, nem személyes ömlengés lesz ;)

Vonattal mentünk Sopronig, Eurégiós jegyet vettünk, ami 22€ volt - ez retúr és a nemzetközi pénztárban juthattok hozzá. Sopronban szálltunk fel a hiperszuper bécsi vonatra, amivel kb másfél óra alatt értünk a legújabb bécsi vasútállomásra, a Hauptbanhofra. Ez 2015-re készül el, és elvileg az egyik legnagyobb vasútállomás lesz Európában.
Ahogy elhagytuk a pályaudvart voltak terminálok, ahol tömegközlekedési bérletet vehettünk, van 12-48 órás, diák, felnőtt, stb - ezzel mindenre felszállhattunk: villamosra, metróra (főleg ezzel közlekedtünk), de a városon belül közlekedő vonatra és persze buszokra is (ezen nem is ültünk).

Miután lepakoltunk a szállásunkon, és bevásároltunk a Billában és a Merkúrban (persze kicsodálkoztuk magunkat és betáraztunk különleges csokikból) első állomásunk a nagy bevásárlóutca, a Mariahilferstrasse volt. Itt csak egy helyre mentünk be, a Starbucksba Katacita ajánlotta pumpkin spice lattét inni - ami tényleg isteni, már most hiányzik és megpróbálok majd itthon is készíteni :D

Ezután elmetróztunk a másik fő látványossághoz, a Schönbrunni kastélyhoz - itt rengeteg turista volt, mindenféle nemzetiségű. A kastély és a park hatalmas és gyönyörű, mi csak megkerültük és felmásztunksétáltunk a Gloriettehez, ahonnan csodás volt a kilátás. A parkba ingyen be lehet jutni, belépőt csak a kastélyon belüli különféle túrákhoz szednek és a Gloriette tetején lévő kilátónál. Az állatkertre és a labirintusra már nem volt időnk, de ezek is a kastély mögötti parkban vannak.

Vissza a városba - a Nachmarkt a város nagy piaca, ahol mindenféle zöldséget, gyümölcsöt kapni, van rengeteg étterem, kajálda - nem győztem kapkodni a fejem, meg szorosan a társaim nyomában maradni akkora volt a tömeg. Kebabot ettünk ez 3€ volt, de szép nagy adag.
A következő állomás a Kärntner strasse és a Stephansdom volt, itt megtaláltuk a cuki rózsaszín kávézót, az Aidát, amit szintén Katacita ajánlott :) Itt is rengeteg üzlet volt, gyönyörű régi épületek, szuvenírboltok, kajáldák, pl würstleres standok. A K. strasse végén van az Operaház is, de itt van a Hotel Sacher is.
Aida kávézó és cukrászda - trendi rózsaszín :)
Szintén metróval elmentünk a Práterhez, ami Bécs vidámparkja - itt legjobban az óriáskerék érdekelt, amire fel is merészkedtem (9 € a felnőtt jegy) és egy dioráma kiállítás is van mielőtt felmennénk. A kabinokba kb 10-es csoportokban engedtek fel minket és kb 15-20 percig tartott a menet, szép fokozatosan emelkedtünk. Szerencsére nincs tériszonyom, de elég nagy szél volt, meg egy testesebb férfi miatt néha megdőlt erre-arra a kabin :D A látvány gyönyörű - csináltam egy kis béna videót is, ami talán jobban visszaadja az élmény, mint a fényképek.

Este még megnéztük a kilágított Rathaust (városháza), ezzel szemben van a nemzeti színház, mellette a parlament.
Vasárnap kevesebb program maradt és figyelnünk kellett arra is, hogy ilyenkor a boltok zárva vannak - kivéve néhány élelmiszerboltot (neten van lista róluk), szuvenírboltokat. A délelőttöt a Dunán kezdtük - az üzleti negyedben a legmagasabb épülete ködbe veszett :D
Bepótoltuk az elmaradt ajándékvásárlást a Práterben, meg metrómegállóban találtunk egy Billát, ami nyitva volt. A Kärntner strassén látott Aida kávézóba be is mentünk - ebéd helyett teleettük magunkat sütivel :D Ténferegtünk még a K.strasszén, végül a Stadtparkban zártuk a kirándulást.

Stadtpark
Sok mindent láttunk, de még rengeteg látnivalót tartogat a város - a múzeumok, boltok, parkok (az 'idegenvezetőnk' a Stadtpark után említette meg, hogy hát meg lehetett volna nézni a nagy könyvtárat is ... én meg: miértnemjutotteszembe??neeee!! :D)
Állatkák: mókus a Schönbrunni kastély parkjában, kétszínű varjú szintén ott,
bagooooly a Reumannplatzon (egyik metrómegálló mellett)
és cuki kutyák a Stadtparkban
Ami nagyon tetszett: - a látnivalókon kívül - a tömegközlekedés, az emberek sokfélesége, a turistabarát hozzáállás, tiszta utcák, nem ciki olvasni (lásd cipőledobós bácsit a vonaton). A parkokat használják a bécsiek - piknikeznek, vagy csak alszanak a füvön, jó volt köztük sétálgatni. Nem voltam egyedül az utcán, pár percet leszámítva, amikor fotótéma után csámborogtam, de nem féltem egyáltalán - központi helyeken sétáltunk, de akkor is. :) Már most visszamennék! Adventi vásáron még úgyse voltam... :D
Csak ez az egy könyvesbolt 'jött' velem szembe :)
Több képet találtok a flickr oldalomon. ;)

1. De hangulatos útinapló lett ez a képekkel tarkítva! Eddig egyszer voltam Bécsben (egyszer pedig a környékén), de nagyon hangulatosnak találtam és adventkor én is szeretnék visszamenni egyszer. Az Állatkert a kastély mellett nekem csalódás volt, oké, láttam pandát és koalát, amit itthon nem lehet, de e mellett mégis többet vártam. Viszont az a kilátás, ami a Gloriettről tárul elénk, az tényleg csodás! :)

2. Jaj de jó volt olvasni ezt a posztot:) Nagyon szépek a képek, meg a videó is!
    Örülök, hogy kipróbáltátok a kávét meg az Aidát! Meg látom, ott az egyik képen befigyel egy forever21 bolt is:D
    Tartalmas hétvégétek lehetett:)) Úú, már úgy várom, hogy menjünk mi is, már csak egy hét!

3. Csatlakozom nagyon jó kis beszámoló lett.:) Egyszer én is elmennék az adventi vásárra, csak mi autóval mennénk.:) A flickr album képei hihetetlen szépek!

4. Kedves Dóri!

Nagyon élvezetesre sikerült a beszámoló, örömmel olvastam. Ha legközelebb Bécsbe készülsz, itt érdemes szálláshely után vadászni: