Elizabeth Bard - Ebéd Párizsban

Még az ősszel találkoztam ezzel a könyvvel, talán szilvamag blogbejegyzésében, az első oldalakat is elolvastam, és azóta ott csücsült a várólistámon. Kedves barátném is felfigyelt a könyvre, és karácsonyra is meg akartuk lepni vele egymást, de hát csak nem került bele egy akcióba se...végül szülinapomra kaptam meg, és végre elolvashattam. :)

Érdekes a könyv felépítése: egy amerikai nő és egy francia férfi szerelme, közös élete bontakozik ki a lapokon (az írónő önéletrajza voltaképpen), a fejezetek végén pedig recepteket találunk, amik szóba kerültek vagy épp passzolnak az adott témához. Elizabeth és Gwendal kapcsolatának alakulásán kívül olvashatunk az amerikai és francia kultúra és életmód különbségeiről - az étkezésektől kezdve az ügyintézés, a bevásárlás, vagyis a mindennapi élet másságáról.
Frankománoknak kitűnő olvasmány. :) A receptek közül az egyszerűbbeket ki is gyűjtöm magamnak, ám még tartom magam ahhoz a megállapításhoz, hogy a francia konyha túl bonyolult. :D


"A franciák mindig is tudták azt, amit én csak sejtettem; a jóízűen falatozó nőnél nincs szexisebb látvány. A férfiak imádják az ilyet… A képlet egyszerű: az a nő, aki a legutolsó falat húst is kiszippantja a homár páncélja alól, aztán még desszertet is rendel (amit el is fogyaszt) – nos, az ilyen nő szokta letépni a ruhát a férfiról, és később még repetát is kér."
Könnyed kikapcsolódást nyújtó könyv, egy érdekes történettel - el lehet ábrándozni rajta milyen lenne ha  elköltöznék, és egy más kultúrába csöppennék. Mondjuk Elizabeth elég világlátott, Londonban is élt, bátrabb lehet, mint mondjuk egy átlagos magyar lány - én. :) 

5/5


Kiadó: SanomaMedia
Kiadás éve: 2012
Eredeti cím: Lunch in Paris
Oldalszám: 345
Ár: 2900 Ft
Borító: 4/5

Hasznos linkek:
Az írónő honlapja, receptekkel
Részlet a könyvből

Fülszöveg:
Elizabeth Bard
"Egy párizsi hétvége alkalmával Elizabeth Bard együtt ebédelt egy sármos franciával – és soha többé nem tért haza. Vajon szerelem volt első látásra? Vagy az volt a döntő mozzanat, hogy a kés könnyedén siklott keresztül a pavé au poivre-on, és a hús rózsaszín leve étvágygerjesztően folyt rá a vajas borsmártásra? Az Ebéd Párizsban egy fiatal amerikai nő két szenvedélyes – újdonsült kedveséhez és a francia konyhaművészethez fűződő – szerelmi viszonyának hiteles krónikája. Elizabeth, miután fogja magát és új életet kezd a világ legromantikusabb városában, lelkesen veti bele magát a nyüzsgő piacok, a hangulatos bisztrók és a nádszálvékony femmes fatales-ok világába. Megtanulja, hogyan kell halat pucolni (ebben Jane Austen siet a segítségére), mindent elkövet, hogy leküzdje az időnként rátörő honvágyat (ehhez a csokoládéfelfújtat kell bevetnie), és belehabarodik a hentesébe (aki Matt Dillon kiköpött mása). Elizabeth rájön, hogy minél mélyebbre merül a francia konyhaművészetben, annál könnyebb megértenie Párizst. Felfedezi, hogy a francia kultúra nem sokban különbözik az érett sajttól – a kérges külső lágy, pikáns belsőt takar."

2 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszett a könyv és találtam olyan receptet benne, amit magam is kipróbáltam és nem volt bonyolult. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én főleg az édességeket gyűjtöttem ki magamnak, kacsát - bárányt - meg hasonlókat még nem mostanában fogok sütni-főzni :))

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.