Nathaniel Hawthorne - A hétormú ház

Nathaniel Hawthorne legismertebb könyve A skarlát betű, én is azzal ismerkedtem meg először. Ezt a könyvet még a mamámtól hoztam el, és felkerült a várólistacsökkentő listámra is.

Ahogy az utószóból kiderül, ebben a regényben Hawthorne a saját családja történetét dolgozta fel. A regény főszereplői a Pyncheon család tagjai, ősük egy Angliából érkezett puritán ezredes. Ő építette New Englandben a hétormú házat, ám olyan földre, amit bűnnel szerzett meg, és ez a bűn és az átok tovább öröklődik a családjában, megkeserítve 6 generáció életét.
Az igazi hétormú ház, Salemben.forrás
Az író csak az első Pyncheonokkal és az 'utolsókkal' foglalkozik részletesen. A regény jelenében már csak négyen élnek a híres famíliából - két idős testvér, Hepzibah (egyből a Harry Potter ugrott be :D) és bátyja, Clifford; unokatestvérük Jaffrey, és egy távolabbi rokon, Phoebe. Hepzibah harminc éve egyedül él a nagy házban, igaz van egy albérlője, aki a ház másik végében vett ki szobát. Clifford börtönben ül fiatal kora óta, egy rejtélyes gyilkosság miatt. Jaffrey bíró lett és nagyon gazdag, tekintélyes ember. Phoebe a történet elején jelenik meg, falun élt eddig és Hepzibahnál szeretne egy ideig maradni, amíg megáll a maga lábán. Kell is segítség, mert az idős hölgy rászánta magát, hogy boltot nyisson, bár ez ellenkezik úrinői hozzáállásával, de annyira pénzszűkében van, hogy muszáj megtennie...

Cselekmény nem sok történik a könyvben - Phoebe megérkezik, kiengedik Cliffordot is, feltárul egy-két titok a múltból. Az író szeret belemélyedni a részletekbe, hosszú hasonlatokon keresztül érzékeltetni a körülményeket. Mai olvasóként ezért nem csoda, ha sokan unalmasnak tarják a könyvet - én is sokat viaskodtam vele, egyes részeibe belemerültem, de volt amikor csak untattak. Türelmesen kell olvasni és belemélyedni, ettől függetlenül jó néhány részt kihúztam volna a gördülékenység érdekében.
Az alapötlet nagyon tetszett - Salem a boszorkányüldözés központja, a régi ház, a bosszú és a bűn öröklődése maga az hogy családregény - mégis a sok leírás és körülményeskedés elvonta az élvezetet.

3/5

Kiadó: Európa
Kiadás éve: 1980
Eredeti cím: The house of the seven gables
Oldalszám: 347
Ár: antikvár
Borító: 2/5

E-book a mekben.

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.