Karen Joy Fowler - A Jane Austen könyvklub

július 05, 2010
A film jobban elnyerte a tetszésemet. Az valahogy összeszedettebb volt. A regénybeli eseményeket hűen bemutatta, felesleges dolgok nélkül. Inkább a filmet választom, mint a könyvet - ilyen se fordul elő gyakran :)
Lehetett volna ez a könyv egy újabb kedvenc, de a sok apró hibájával engem nem nyert meg.
A könyvben sok érdektelen apróság is van, ettől olyan kusza az egész. Mintha az író csak összedobálta volna az egyes részeket, mondatokat egymás mellé. Néhol annyira lényegtelen dolgokat írt le, hogy az már idegesítő.
Sok szóismétlő mondat van, csak egy példa: "A ritka könyvek olvasótermében a falak mentén köröskörül ritka könyvekkel teli üveges könyvszekrények sorakoztak, ..." - hát nem mondod! Komolyan?? :D

Maga az ötlet jó - a könyvklub, megismerjük ki hogy vélekedik Austen műveiről, és még megismerjük a szereplők magánéletét is. De én több elemzést elbírtam volna, és sokszor úgy éreztem, hogy olyan semmit mondóan elemzik a regényeket.
A szereplők érdekesek, jó olvasni róluk.

Összességében ötlet jó, a szereplők és az életük érdekes, de a nyelvi megvalósítással, a szerkezettel akadtak gondok.

3/5

1 megjegyzés:

  1. Nekem isafilm jött be jobban. Szerettem a szereplőket, jó volt a színészválogatás is.

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.