Agatha Christie - Paddington 16.50


Visszakerestem, Pupilla A lány a vonaton posztjánál olvastam először erről a könyvről, és szépen fel is került a várólistámra. 
Azt hiszem tényleg nekiállok az Agatha Christie életmű elolvasásának - de elhúzva, hogy ne feküdje meg a gyomrom a sok gyilok - mert kezd a kedvenc szerzőm lenni :) Meg jöhetnek az életrajzi könyvek, abból is van pár (magyarul is), ahogy elnéztem.

Na de miben hasonlít A lány a vonaton és a Miss Marple sorozat 8. része?
Igazából nem olyan nagyon sokban - abban a 'lány' egy házaspárt lát nap, mint nap, később belekeveredik a gyilkossági nyomozásba; ebben pedig egy idős hölgy konkrétan meglát egy gyilkosságot, amit a szomszédos sínen haladó vonatban követnek el. 
A szemtanú, Mrs. McGillicuddy (micsoda név! :D) egyből szól a kalauznak, jelenti az állomásfőnöknek és jó barátnőjének Miss Marple-nek. Ketten elmennek a rendőrségre, de a holttestre nem bukkan senki. 

pinterest
Jane Marple leveszi a nyomozás terhét barátnője válláról, és egyedül kezd vizsgálódni. Kitalálja, hogy hol szabadulhattak meg a megfojtott nő testétől, már csak kéne neki egy mozdítható ember, aki a környéken munkát vállalva körülszaglászik. Kapóra jön neki a lendületes, és tettrekész Lucy Eyelesbarrow, aki ideiglenes végez háziasszonyi teendőket az angol családoknál, azok teljes megelégedésére. Nincs nehéz dolga 'beépülni' a Rutherford Hall nevű birtokra, ami a legközelebb van ahhoz a helyhez, ahol a vonatból kilökhették a nő testét.

Miss Marple úgy vettem észre nem annyira aktív, mint kollégája Poirot, hanem inkább a háttérből mozgatja a szálakat (bár meg kell mondjam ez még csak a 2. könyv volt, amiben ő szerepelt), de jobban élveztem Lucy karakterének buzgólkodását, illetve Craddock felügyelőt munkáját. 

A történet izgalmas volt, érdekes volt a Crackenthorpe család története, és a gyilkos kilétére most sem jöttem rá. A végét kicsit összecsapottnak éreztem, de ettől függetlenül Agatha visszalopta magát a szívembe:

5/5

Kiadó: Európa
Kiadás éve: 2003
Eredeti cím: 4.50 from Paddington
Oldalszám: 308
Ár:  antikvár
Borító: 3/5

Fülszöveg:
"Az idős, törékeny Miss Marple maga már nem játszhat detektívesdit – amikor azonban tudomására jut, hogy barátnője, vonaton utaztában, egy gyilkosságnak lett szemtanúja, nem nyughat nyomozóösztöne. S az a „csekélység”, hogy a mondott időben a vasútvonalon semmiféle bűnesetről nem érkezett jelentés, nem gátolja a találékony öregkisasszonyt abban, hogy kiderítse: mégiscsak történt gyilkosság, s hogy a feltételezett áldozat feltételezett holtteste vajon hová tűnhetett."

4 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy tetszett. Nekem ez volt a legelső AC-m. Középiskolásként informatika óra keretében olvastam 14 évesen :))) Az infó kevésbé érdekelt, mint a könyvek.
    Közben gondolkoztam még neked AC-n és pl. télre ajánlanám a Sittaford-rejtélyt. Hóvihar, szellemidézés és gyilkosság - egy jó krimihez nem is kell több :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na az jó infóóra lehetett 😁 hú ez nagyon jól hangzik felveszem a listàmra! 📚

      Törlés
  2. Ó, szupiiii, egy AC-fan lesz belőled ;) A Paddingtont még nem olvastam, csak azért hasonlítottam A lány a vonatonhoz, mert hát izé... vonat... :D és bűncselekmény, de valójában tudtam, hogy nem sokban hasonlít. ;) Mindenesetre hangulatosak az ilyen vonatos sztorik. :)
    Nagyon ajánlom Az ABC-gyilkosságokat, a Nyaraló gyilkosokat, a Macska a galambok közöttet, az Órákat és a Tükrökkel csinálják-ot is. :) Tőled most én is kedvet kaptam némi Christie-zéshezmegint, bár bevallom egy ideje én eluntam őt, talán 4 éve olvastam egy könyvét utoljára, és nagyon untam a hosszú felvezetést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még a végén :D Jó volt, hogy megemlítetted, mert nem tudom mikor figyeltem volna fel rá máskülönben :))
      Köszii, felveszem a listáimra, már kaptam jó pár ajánlást - őszi-téli időszakban szeretnék többet elolvasni, szerencsére mind elég rövid :D

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.