Gárdonyi emléke Egerben

Ahogy írtam az előző bejegyzésemben, múlt héten Egerben jártam. A város sok helyen megemlékezik a nagy írójára, Gárdonyira. Íme néhány kép erről. (katt a képekre a teljes méretért)
A várban a déli oldalon találjuk Gárdonyi sírját, a fejfán a szállóigévé lett "Csak a teste" felirattal. Megdöbbentő érzés volt ott állni a sírja mellett, hát még a házában járni! A Gárdonyi Emlékmúzeumot a legkönnyebben a vár északi kapuját elhagyva találjuk meg. Amikor ott jártam én voltam egyedül a házban - nem tudom máskor mennyien látogathatják, de biztos nem olyan sokan, mint a várat. Itt csak fotójeggyel szabad fotózni (ahogy a vár több kiállítását is), de megéri, mert itthon akár kisilabizálhatom a képeken, hogy milyen könyveket olvasott Gárdonyi :D A kis házban közel 10000 kötetnyi könyv van - igazi könyvmolyként csorgattam a nyálam, amikor megláttam :D
Végezetül a 2005-ös Nagy Könyv szavazás nyertesének, az Egri csillagoknak a szoborlapját láthatjátok. Ez az Érsekkert északi részénél van, további infó róla itt.

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.