Nora Roberts - Szemben a tűzzel

Év elején átnéztem, hogy milyen sorozatokat nem fejeztem még be, az első elem volt Nora Robert boszorkányos trilógiája. Nem vállalkoztam most arra, hogy újraolvassam az első két részt, de a történet volt annyira egyszerű és önmagát ismétlő, hogy erre nem is volt szükség.

A Három Nővér Szigete trilógiájának első részét 8! éve olvastam, akkor a new englandi téma miatt találtam rá. A helyszín nagyon hangulatos, ezért kárpótolt a történet egyszerűsége.
Az első részben Nell szemszögét ismerhetjük meg, aki a szigetre menekül a pszichopata férje elől; a második részben a sziget egyik rendőre, Ripley kap főszerepet, a harmadik rész pedig az erőteljes boszorkány, Mia sorsát mutatja meg. Amennyire vártam a második részt befejezve ezt a történetszálat, annyira untam végül - nem véletlenül tartott majdnem egy hétig elolvasni... 

Sam Logan, Mia fiatalkori szerelme és tökéletes párja 10 év után visszatér a szigetre, ezzel sok fejtörést okozva a nőnek és barátainak. Sam nem csak a régi szerelem felmelegítése miatt költözött vissza, hanem érzi,  hogy közeleg a végső összecsapás a három boszorkány és a korábbi részekben is megjelenő gonosz erő között, amiben ő is fontos szerephez jut.

A sziget kis élete eközben sem áll meg: Mia és Sam összecsapásait élénken figyelik a barátok, de haladnak tovább a vállalkozásaikkal. Amit annyira szerettem ebben a könyvben: a helyszín, a hangulat most annyira nem jött át - sokkal nagyobb szerepet kaptak az érzelmek és a túlfűtött jelenetek (18+). Sajnos pont a két főszereplő idegesített a legjobban, így már alig vártam hogy a végére érjek a történetnek. Az alapvető problémák, amiket felvázolt NR ebben a két karakterben amúgy érdekesek voltak: szeretethiányos lány, szintén ilyen családban felnövő fiú - pont ellentétesen reagálnak ugyanarra a helyzetre. (De a családnál ez a bután éles véglet ... Mia szülei le se tojták az édes lányukat, a nagymama és a befogadott virággyermek, Lulu nevelte fel. Logan szülei kicsit reálisabbak voltak - persze nem hétköznapiak ők sem.)
pixabay
Túl sok nyűglődés volt benne ugyanazok a problémák körül - ami viszont jól megy a szereplők életében, hát az ultraszuper jó (könyvesbolt bővítés zökkenőmentesen? Igen! Bestseller szerző dedikálását megszervezni? Naná! Boldog házasságban élő párocskák következő szintre lépnek? Hogyne! Ripley még duplázik is...). A vége kiszámítható, de sok helyen zavaros - ahogy a többi cselekményleírás is. A mágiahasználat egy része tetszett - ráhangolódni a másikra, összhangba kerülni a természettel. De a cselekvő mágia a béna kántálásai... az "ahogy akarom úgy legyen" kifejezés már az első részben is irritált, de itt főleg a falat kapartam.

Nem akartam ennyire lehúzni ezt a sorozatot, de annyira gagyinak éreztem. Megértem azt is akinek tetszett, mert hangulatos a helyszín, tele van szeretettel és szenvedéllyel, de mindez túl sok volt nekem. Befejeztem az utolsó részt, nagy megkönnyebbüléssel, de ezután maradok a bevált, vagy nagyon jól értékelt szerzőknél :D

2/5

Kiadó: GABO
Kiadás éve: 2004
Eredeti cím: Face the Fire
Sorozat: Három Nővér Szigete 3. 
Oldalszám: 418
Ár: -
Borító: 1/5 
Fülszöveg:
A ​trilógia befejező részében Nora Roberts, a Times bestsellerlistájának éllovasa mesterien kelti életre New England sajátos báját, beleszőve egy igaz szerelem – és igazi varázslat – lebilincselő történetébe…
Mia Devlin tudja, mit jelent teljes szívünkkel szeretni – és azután utánanézni a távolodó kedvesnek. Évekkel ezelőtt kivételes kapcsolata volt Sam Logannel, amelyet a szenvedély, egy legenda és a végzet szőtt. De aztán egy szép napon Sam elmenekült a szigetről, magára hagyva Miát az együtt átélt varázslat emlékeivel – és azzal az elhatározással, hogy ezentúl szerelem nélkül fog élni…
De Sam visszatér a Három Nővér szigetére, abban a reményben, hogy újból elnyeri Mia szerelmét. Mia nem hajlandó beismerni, hogy a szíve még ma is Samért dobog. De szüksége van a férfi segítségére – és hatalmára –, hogy szembenézhessen élete legnagyobb, legelrettentőbb kihívásával. És ahogy egyre közeledik a több évszázados átok megtörésének határideje, meg kell tenniük az első lépést a végzetük felé, hogy egyesülve szegüljenek a sötétség ellen…

1 megjegyzés:

  1. Nahát, nem is tudtam, hogy van boszorkányos sorozata, teljesen leragadtam a romantikus könyveinél. (Nem mintha azokat olvasnám. :D) De ezek szerint nem maradtam le semmiről...

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.