Jane Austen imádat kezdete

augusztus 04, 2009

Az utóbbi hetekben felfedeztem magamnak Jane Austen könyveit és a belőlük készült filmeket.
Eddig elolvastam tőle a Büszkeség és balítéletet, és nemrég kezdtem el az Értelem és érzelmet.

A filmek közül pedig megnéztem mindkét könyv 2féle feldolgozását is, a BBC féle minisorozatokat és a mozifilmeket is.
Az Értelem és érzelem 2 filmes változata közül talán az 1995-ös Emma Thomsonos volt a jobb, mintha abban több információ szerepelt volna a könyvből, viszont az újabb BBC sorozatnak a képi világa tetszett jobban :)
A Büszkeség és balítélet Keira Knightly-s változata se volt rossz, a régebbi BBC sorozatot pedig még nem sikerült végignézem.

Felfedeztem még jó pár filmet ami Jane A-hez köthető, pl: egy nagyon érdekes, és vicces (szintén BBC-s) minisorozatot, a Lost in Austen-t, nem írom le miről szól, ha rágugliztok találtok pár (blogos) véleményt róla.

A másik film amit jelenleg nézek, az Anne Hathaway főszereplésével készül Becoming Jane, ami az írónő életéről szól, a szerelméről Tom Lefroy-al, erről szintén találtok cikkeket, bejegyzéseket a neten.

1 megjegyzés:

  1. Az Értelem és érzelem az egyik nagy kedvencem, a második feldolgozást láttam, és szerintem sokkal jobb, mint az első. Persze, abban csupa nagy színész szerepel, de akkor is. Elinor és Edward a kedvencem. Ötös a film, sok-sok csillaggal:):)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.